Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-03@21:12:29 GMT

ورود هیئت مذاکره کننده کره جنوبی به تهران

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۰۶۷۴۸

به گزارش  شبکه ایر رانگ، یک تیم مذاکره کننده از سئول بعدازظهر امروز (پنج شنبه) وارد تهران شدند تا با مقامات ایران درباره آزادی نفتکش کره جنوبی که چند روز پیش در تنگه هرمز توسط نیروهای ایرانی متوقف شد، رایزنی کنند.
این هیئت قرار است در دیدارهای خود درباره اتهامات ایران مبنی بر اینکه کشتی کره ای موجب آلودگی های زیست محیطی شده است نیز رایزنی و این مسئله را به دقت بررسی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین رسیدگی به موضوع دارایی های بلوکه شده ایران در حساب های بانکی کره ای که بیش از هفته میلیارددلار برآورد می شود، در دستور کار این هیئت مذاکره کننده قرار دارد.
پیشتر وزارت امور خارجه کره جنوبی نیز اعلام کرد که سه کارمند سفارت سئول در تهران روز گذشته با یکی از پنج عضو کره جنوبی که در این نفتکش بودند، یک گفت وگوی کنسولی انجام داده و ایمنی همه را تأیید کردند. یازده تبعه از میانمار، دو اندونزیایی و دو ویتنامی نیز در هنگام توقیف شناور با پرچم کره جنوبی در تنگه هرمز حضور داشتند.
به گزارش ایسنا، روز دوشنبه نیروی دریایی سپاه پاسداران در اطلاعیه ای اعلام کرد که یک شناور نفتکش کره جنوبی با نام تجاری هانکوک چیمی به دلیل نقض مکرر پروتکل‌های زیست‌محیطی توسط نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس متوقف شده است.
این کشتی با پرچم کره‌جنوبی در حال تردد و حامل ۷۲۰۰ تن اتانول بوده است.
پیشتر کانگ کیونگ  وا، وزیر امور خارجه کره جنوبی درباره توقیف این شناور گفت که به همتایانش در ایران واکنش نشان داده و وزارت امور خارجه کشورش در حال مذاکره با دیپلمات ها در تهران و سئول برای حل کردن مسئله است. برچسب ها: کره جنوبی ، تهران

منبع: خرداد

کلیدواژه: کره جنوبی تهران کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۶۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم ترکیه برای پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از آنکارا، هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد: «تصمیم گرفته ایم به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم اسرائیل در دادگاه لاهه بپیوندیم.»
فیدان با اشاره به لزوم تشکیل کشور فلسطین و راه حل دو دولتی افزود: چند کشور غربی نیز به این مطلب اذعان کرده اند که چاره ای جز پذیرش راه حل دو دولتی وجود ندارد.
وزیر امور خارجه ترکیه با بیان اینکه اسرائیل به جنایتهای خود علیه مردم فلسین ادامه می دهد تآکید کرد این جنایت نه تنها علیه مردم فلسطین بلکه علیه بشریت است و مجامع جهانی باید جلوی این جنایتها را بگیرند.

دیگر خبرها

  • مافیا از هر اتوبوس داخلی چند هزار یورو به جیب می‌زند!  | «یک فرد خاص مانع ورود اتوبوس برقی به ایران شده ...»
  • تصمیم ترکیه برای پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی
  • مذاکره هیئت‌های تجاری کشورهای مختلف با فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • ورود توده هوای ناپایدار در خراسان جنوبی 
  • ورود سامانه بارشی به استان سمنان
  • بیشترین اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در این دولت حضور دارند 
  • ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست
  • ورود ترکیه به عنوان حامی در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل
  • فیدان: ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست
  • بیش از ۱۰۰ مذاکره هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در غرفه فارس