Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، «وین دیواکار» یکی از مدیران پزشکی سازمان ملی بهداشت انگلیس هشدار داد که حتی در بهترین حالت، یعنی اگر آمار افزایش مبتلایان به کرونا به ۴ درصد در روز برسد باز هم بیمارستان‌های لندن تا دو هفته دیگر ۲ هزار تخت‌خواب کم می‌آورند.

وی این مطلب را در جلسه توجیهی با مقامات ارشد بهداشتی انگلیس مطرح کرد که گزارشی از آن در رسانه‌های انگلیس منعکس شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این مقام بهداشتی،  اگر آمار افزایش مبتلایان به کرونا به ۵ درصد در روز برسد ۳ هزار و ۵۶۹ تخت خواب در بیمارستان‌های لندن کم خواهد آمد و در بدترین حالت یعنی افزایش ۶ درصدی در روز، این میزان به ۵ هزار و ۴۰۰ تخت‌خواب می‌رسد.

این سناریوها در حالیست که تعداد بیماران غیر کرونایی در این مدت افزایش پیدا نکند، ۴۰۰ تخت‌خواب اضافه به بیمارستان‌های لندن اضافه و بخش خصوصی هم به کار گرفته شود.

روند پرشتاب آمار مبتلایان به کرونا و تکمیل سریع ظرفیت تخت‌خواب‌های بیمارستان‌های لندن، سازمان خدمات بهداشتی انگلیس را با فشار زایدالوصفی روبرو کرده است. رئیس انجمن بیمارستان‌های انگلیس می‌گوید که شمار بیماران کرونایی در بیمارستان‌های انگلیس ۴۶ درصد بیشتر از موج نخست شیوع کرونا است.

کریس هاپسون با انتشار پیامی در توئیتر آماری را از افزایش انفجارگونه پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان‌های انگلیس ارائه داده است. بر اساس این آمار بیشترین افزایش مربوط به بیمارستان‌های لندن و نواحی جنوب غرب کشور بوده است. او می‌گوید که کادر درمانی تمام همت خود را به‌کار بسته تا اثر آخرین دور قرنطینه سراسری که از دوشنبه گذشته به اجرا درآمد ظاهر شود.

در همین حال «داولین باگاواتی» جراح مغز و اعصاب و عضو ارشد انجمن پزشکان انگلیسی در گفت‌وگو با نشریه فایننشال تایمز بیان داشت؛ کل نظام بهداشت کشور تحت فشار است و از روی ناچاری بسیاری از خدمات درمانی و عمل‌های جراحی  را لغو کردیم.

دیروز هم روزنامه دیلی تلگراف در گزارشی نوشت، به اسنادی دست پیدا کرده که نشان می‌دهد اگر درمانگاه‌های کشور اشباع شود، بیماران کرونایی به قید قرعه درمان می‌شوند. به عبارت دیگر «هنگامی که منابع درمانی کافی نباشد تصمیم‌گیری برای درمان بیماران بر اساس مصلحت اجتماعی (و نه فردی) اتخاذ می‌شود»

این وضعیت در ابتدای همه گیری کرونا هم پیش آمد و بیمارستان‌ها ناگزیر به درمان افرادی روی که شانس زنده ماندن آن‌ها بیشتر بود.

این درحالیست که در ابتدای موج دوم شیوع کرونا، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس اطمینان داد که زیرساخت‌های لازم برای مقابله با بحران پیش رو پیش بینی شده است.

او پس از هفته‌ها مقاومت سرسختانه با تشدید محدودیت‌های کرونایی، دوشنبه گذشته در برابر شیوع افسارگریخته ویروس کرونا تسلیم شد و در یک چرخش ناگهانی به قرنطینه سراسری کشور تن داد.

جانسون در سخنانی که به طور زنده از شبکه‌های تلویزیونی انگلیس پخش شد از مردم انگلستان خواست که یک بار دیگر در خانه بمانند و تنها بر اساس ضوابطی که اعلام شده خانه را ترک کنند.

نخست وزیر انگلیس با اعلام قرنطینه سراسری در این کشور تاکید کرد که مقامات بهداشتی سطح وخامت شیوع کرونا را به رده ۵ ارتقاء داده‌اند که این مساله از به حداکثر رسیدن ظرفیت مراکز بهداشتی و درمانی برای رسیدگی به بیماران کووید۱۹ حکایت دارد.

جانسون تاکید کرد که افراد تنها در شرایط اضطراری، شامل خرید اقلام ضروری، مراجعه به درمانگاه و فرار از اذیت و آزار خانگی، قادر به خروج از منزل هستند. همچنین افراد شاغل تنها در حالی که امکان کار در خانه وجود نداشته باشد می‌توانند خانه را ترک کنند.

ساعاتی قبل از آن، بالاترین مقام‌های پزشکی سراسر بریتانیا (انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی) با صدور بیانیه‌ای مشترک سطح هشدار کرونایی در این کشور را به بالاترین حد ارتقاء دادند.

در این بیانیه که یک نسخه آن در رسانه‌های انگلیس منتشر شد، آمده است که اگر محدودیت‌های کرونایی برای مهار شیوع این ویروس تشدید نشود سازمان خدمات درمانی این کشور ظرف ۲۱ روز آینده از پا درخواهد آمد.

این بیانیه می‌افزاید: بسیاری از بخش‌های نظام سلامت کشور تحت فشار سهمگینی قرار دارند. آمار ابتلا به کرونا به شدت بالاست و شمار زیادی از بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها و بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

نویسندگان این بیانیه با اشاره به اینکه آمار ابتلا به کرونا همه جا در حال افزایش است، تصریح کردند: اطمینان نداریم که سازمان ملی بهداشت تحمل فشار بیشتری را داشته باشد.

نخست وزیر انگلیس که در پیشبرد سیاست‌های بهداشتی کشور سردرگم شده است دیروز با ارائه لایحه‌ای که به تصویب مجلس عوام رسید موفق شد تا آخر ماه مارس (اواسط فروردین) برای رتق‌وفتق و امور فرصت بگیرد.

برچسب‌ها ویروس کرونا قرنطینه بوریس جانسون انگلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا قرنطینه بوریس جانسون ویروس کرونا قرنطینه بوریس جانسون انگلستان اخبار کنکور بیمارستان های لندن بیماران کرونایی بیمارستان ها تخت خواب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۶۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت افزایش ظرفیت استخدام ماما در بخش بهداشت و درمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، فاطمه محمدبیگی ضمن تبریک روز جهانی ماما به فعالان این عرصه، اظهار داشت: مامایی یکی از مشاغل ارزنده در جهان هستی است، رشته مامایی به دلیل اینکه سلامت مادر و کودک را به ارمغان می‌آورد بسیار ارزشمند است، ارتقای سلامت مادران و کودکان، ترویج فرزندآوری و تغذیه به واسطه شیر مادر، جلوگیری از مرگ مادر، کودک و آموزش مراقبت‌های دوران بارداری معمولا به واسطه این گروه حساس رشته پزشکی انجام می‌پذیرد. نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش جمعیت ایران در سال‌های آینده، افزود: ایران تنها کشور دارنده جایزه کاهش جمعیت در جهان است، در قانون جوانی جمعیت به صورت ویژه به کمیت وجود ماما در کشور اشاره شده، یعنی به ازای هر دو زایمان فعال باید یک ماما در کشور وجود داشته باشد؛ متاسفانه به دلیل کمبود ماما در بیمارستان‌های کشور این بند قانونی اجرایی نمی‌شود. عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کشور نیازمند ۹ هزار ماما برای فعالیت در مراکز بهداشتی و در مانی است، یادآور شد: متاسفانه کمبود ماما در کشور همچون کادر پرستاری در شیفت‌های سنگین این گروه خود را نشان داده است و منجر به استهلاک، خستگی کادر مامایی شده است که همین مسئله عاملی بر کاهش کیفیت کار ماما‌ها در کشور است. رئیس فراکسیون جمعیت مجلس با بیان اینکه قرار بود امسال حدود ۳۵۰۰ ماما در کشور استخدام شوند، اظهار داشت: در ظرفیت پذیرش و استخدام وزارت بهداشت تنها حدود ۳۰۰ ماما در کشور ثبت شده بود، چرا باید میزان جذب و استخدام ماما علیرغم نیاز کشور کم باشد. عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: بحث ترویج زایمان و خوشایندسازی آن که از روش‌های جدید برای بهبود کیفیت و ترغیب به زایمان طبیعی به کار می‌رود، در دنیا میزان زایمان طبیعی رقمی بین ۷۰ تا ۷۵ درصد است، اما در کشور ما متاسفانه این درصد جای خود را به سزارین داده است و ۵۶ درصد زایمان‌ها در کشور به روش جراحی سزارین صورت می‌گیرد. محمدبیگی با تاکید بر اینکه روش سزارین غیر ضرور به دلیل عوارض بسیار پذیرفته شده نیست، یادآور شد: سزارین عوارض بالینی بر فیزیک بدن مادر دارد که گاه نمی‌توانند بیش از دو یا سه فرزند داشته باشند؛ سزارین یکی از عوامل عدم تمایل مادران به تعداد فرزند بیشتر است در حالی که به طور مادرات ذاتأ علاقمند به داشتن فرزندان بیشتر هستند. نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: با توجه به جلسات مشترک برگزار شده در کمیسیون بهداشت با وزیر بهداشت در حوزه درمانی، مقرر شد که طرح دوره مامایی اجرایی شود، فارغ التحصیلان رشته مامایی که بلاتکلیف بودند و نمی‌توانستیم از آنان استفاده کنیم در بیمارستان‌های دولتی مشغول به اجرای طرح خود شدند تا بتوانیم برای تولد کودکان و مراقبت با کیفیت از مادران شاهد حضور این عزیزان باشیم. محمد بیگی با تاکید بر توجه به نیاز‌های معیشتی قشر مامایی، خاطرنشان کرد: مشکلات معیشتی جامعه مامایی یکی دیگر از مسائلی است که ظرف یک ماه گذشته در این خصوص جلسه‌ای را با معاونت درمان و وزیر بهداشت برگزار شد و خوشبختانه در بحث پرداخت کارانه و فوق العاده‌ها صحبت‌هایی صورت گرفت تا شاهد ارتقاء شرایط جامعه مامایی باشیم، البته اعتراضات دیگری نیز در خصوص مشکلات جامعه مامایی وجود دارد و در برخی موارد حق آنان پایمال می‌شود که همه این مسائل مورد بررسی قرار می‌گیرد، امیدواریم برخی از حقوق آنان که تاکنون پرداخت نشده به زودی جبران شود.

دیگر خبرها

  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس
  • ضرورت افزایش ظرفیت استخدام ماما در بخش بهداشت و درمان
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • تکمیل ‌‌هوشمندسازی پلاک‌های پستی تا پایان سال ۱۴۰۴
  • جلب رضایت مردم اساس کار مسوولان کردستان است
  • اقرار مقام ارشد نظامی انگلیس به ضعف دفاعی این کشور در برابر حملات موشکی
  • افزایش بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور