Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، قانون‌گذاران ایالتی میشیگان روز پنجشنبه گفتند، ساختمان کنگره این ایالت از بیم تهدیدات بسته شده و پلیس در حال انجام تحقیقات است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، «عبدالله حمود» از قانون‌گذاران این ایالت در پیامی توییتری نوشت: «ساختمان کنگره در [شهر] لنسینگ امروز به خاطر تهدیداتی که صورت گرفته بود بسته شد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمود در کنار «مالوری مک‌مارو» سناتور ایالتی میشیگان و چند قانون‌گذار محلی دیگر عکس مربوط به هشدار امنیتی که از پلیس دریافت کرده بودند به اشتراک گذاشتند.

در این هشدار امنیتی آمده است: «به دلیل تهدیدی که اوایل امروز ۷ ژانویه ۲۰۲۱ دریافت کردیم، ساختمان کنگره موقتاً به روی تمام اعضا و کارکنان بسته است. پلیس میشیگان در حال انجام تحقیقات است».

روز گذشته هم‌زمان با تجمع هواداران «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در برابر ساختمان کنگره این کشور، تجمعی نیز در برابر ساختمان کنگره ایالتی میشیگان شکل گرفت.

صدها شهروند حامی ترامپ در لنسینگ، با تجمع در برابر این ساختمان، به تأیید نهایی «جو بایدن» به عنوان رئیس جمهور منتخب آمریکا اعتراض کرده و سخنرانی ترامپ در کاخ سفید را به صورت زنده پخش کردند.

چهارشنبه شب در حالی که جلسه مشترک کنگره آمریکا برای تأیید نهایی پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری در جریان بود، عده‌ای از هواداران ترامپ که در مقابل این ساختمان تجمع کرده بودند، به داخل آن یورش بردند.

در جریان این حمله چهار نفر کشته شده و ۱۴ مأمور پلیس واشنگتن مجروج شدند. به گفته سخنگوی اداره پلیس پایتخت آمریکا تا کنون ۵۲ در نفر از این مهاجمین بازداشت شده‌اند.

علاوه بر این، نیروهای پلیس دو بمب را در مجاورت ساختمان‌های مرکزی کمیته ملی حزب هر دو دموکرات و جمهوری‌خواه کشف کردند.

هنگام وقوع این حمله، جلسه مشترک کنگره لغو اما پس از ساعاتی از سر گرفته شد. در جلسه مشترک نمایندگان سنا و مجلس نمایندگان آمریکا، بایدن با کسب ۳۰۶ رأی الکترال در مقابل ترامپ با ۲۳۲ رأی الکترال پیروز شد و رسماً به عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا مورد تأیید قرار گرفت.

ترامپ نیز که پیش‌تر با اظهارات جنجالی و تحریک‌آمیز خود، آتش این خشونت‌ها را کرده بود، در بیانیه‌ای قول انتقال «منظم» قدرت به بایدن را داد.


تجمع روز چهارشنبه حامیان ترامپ مقابل ساختمان کنگره ایالتی میشیگان


تجمع روز چهارشنبه حامیان ترامپ مقابل ساختمان کنگره ایالتی میشیگان


تجمع روز چهارشنبه حامیان ترامپ مقابل ساختمان کنگره ایالتی میشیگان


تجمع روز چهارشنبه حامیان ترامپ مقابل ساختمان کنگره ایالتی میشیگان

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: پلیس تهدیدات میشیگان هشدار امنیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۶۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان فرانسوی مقابل مدرسه عالی روزنامه نگاری

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه اجتماعی ایکس، یک دانشجوی فرانسوی مقابل مدرسه عالی روزنامه نگاری در شهر لیل از اطلاعات نادرستی که رسانه‌های اصلی این کشور در مورد مبارزات دانشجویی منتشر می‌کنند انتقاد کرد و گفت: ما اینجا هستیم تا حرف دل خودمان رو بزنیم و حامل پیام فلسطینی‌ها باشیم؛ چرا که ما می‌دانیم که امروز رسانه‌های فرانسوی به دنبال انتشار اطلاعات نادرست هستند؛ اطلاعات نادرستی که در جهت استفاده ابزاری در راستای اسلام هراسی و یهودی ستیزی بکار می‌روند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

ما اینجا هستیم تا از آرمان‌های فلسطینی‌ها دفاع کنیم. این تنها کاری هست که می‌توانیم در برابر رسانه‌های (طرفدار اسرائیل) انجام بدیم. ما از صحبت با رسانه‌ها امتناع نمی‌کنیم. ما فقط آمدیم حرف خودمان رو بزنیم و اجازه ندهیم (رسانه‌های طرفدار رژیم صهیونیستی) از ما استفاده ابزاری کنن.

در خصوص سئوالات دیگه‌ای که مطرح شد؛ باید بگم که ما بیانیه‌ای رو تنظیم کردیم که اون را منتشر می‌کنیم و برای شما می‌خونیم. بجای آنکه از طرف ما حرفی زده بشه، خودمان حرفمان و همچنین حرف مردم فلسطین رو بیان می کنیم.

دیگر خبرها

  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • ساختمان‌های بحرانی منطقه ۱۲ تهران به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود
  • تجمع دانشجویان فرانسوی مقابل مدرسه عالی روزنامه نگاری
  • تجمع اعتراضی گرجی‌ها مقابل سفارت اسرائیل در تفلیس
  • تجمع اعتراضی گرجی‌ها مقابل سفارت رژیم اسرائیل در تفلیس
  • تجمع اعتراضی متقاضیان نهضت ملی مسکن مقابل استانداری
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا تبدیل به پادگان نظامی شد؛ ترامپ خوشحال شد
  • تمجید دونالد ترامپ از دستگیری دانشجویان معترض 
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین