Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این استان بخشی از آب کشور را تولید می‌کند اظهار داشت: پیشنهاد می‌شود بخشی از درآمد این منابع در خدمت توسعه این منطقه باشد و به محرومیت‌زدایی استان اختصاص داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: مردم این استان گرفتاری‌ها و مشکلاتی که بر اثر بارش برف و باران بوجود می‌آید را به جان می‌خرند، اما سود و منفعتی از این نعمت‌الهی نمی‌برند که تقاضا می‌شود مجلس شورای اسلامی سهمیه‌ای از درآمد آب را به این استان تخصیص دهد.

بیشتر بخوانید

انتقاد تند قالیباف از گرانی‌های بازار / نگذاریم دارایی‌های مردم نصف شود

عباسی اضافه کرد: این استان در حوزه‌های دیگر از جمله معادن نیز برای کشور درآمدزایی دارد که سهم استان نیز در این موارد دیده شود.

او، اصلاح ساختار بودجه کشور را از دیگر پیشنهادات خود به رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و گفت: شاخص مشخصی برای توزیع بودجه کشور وجود ندارد و هر استانی قدرت چانه‌زنی بیشتری داشته باشد از بودجه سهم بیشتری می‌برد، در حالی که این روند به ضرر استان‌های کوچک و محروم است.

عباسی همچنین اختیارات بیشتر استانداران در تخصیص بودجه را خواستار شد و افزود: در حال حاضر ۳۰ درصد بودجه در اختیار استانداران قرار داده می‌شود که این سهم ناکافی است.

او در ادامه به مشکلات و چالش‌های این استان اشاره کرد و گفت: تخصیص ناکافی از منابع آب، نرخ بالای بیکاری و نرخ بالای مشارکت اقتصادی از مهمترین چالش‌های این استان است که رفع آن نیازمند توجه ویژه‌ای است.

عباسی ادامه داد: قوانین تبعیض‌آمیز به ویژه در حوزه سرمایه‌گذاری و شهرک‌های صنعتی از دیگر مواردی است که به ضرر استان‌های محروم است و می‌طلبد امتیازاتی برای جذب سرمایه‌گذار در مناطق کمتر توسعه‌یافته در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی محرومیت زدایی بارش برف و باران نرخ بالای بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۷۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌‌ریزی کشور

دیوان محاسبات کشور اعلام کرد:  لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف، قابلیت نظارت و منطقی کردن هزینه‌های دولت، اجرای حسابداری بهای تمام شده و اجرای نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، پوشش کامل احکام پیشنهادی در قوانین بودجه سنواتی، ساماندهی طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای نیمه تمام ملی، کاهش ناترازی بودجه با استفاده از ابزار‌های اجرای بودجه نظیر استقرار کامل حساب واحد خزانه، استفاده کامل از ساز و کار پرداخت مستقیم به ذینفع نهایی (اجرای ماده ۶۵ قانون محاسبات عمومی) در خصوص کلیه مصارف دولت، فراهم شدن امکان استفاده از سیستم فاکتورینگ در تامین منابع پروژه‌های عمرانی برای استقراض مسئولانه با نظارت عملیاتی، عدم انتقال کامل وجوه مصرف نشده عمرانی به سال‌های آتی، تفکیک بودجه جاری و ارزی، ارایه گزارش عملکرد بودجه تعهدی در مقایسه با بودجه نقدی از موارد پیشنهادی دیوان محاسبات کشور برای اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌‌ریزی کشور
  • چرایی بدل شدن اردن به بخشی از سپردفاعی در خدمت صهیونیست‌ها
  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند
  • بخشی از بودجه عمرانی دستگاهها صرف آموزش کارگران می‌شود
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور
  • بودجه شهرداری شهرکرد دو برابر شد
  • انتخاب ۲ معلم چهارمحال و بختیاری به عنوان معلمان نمونه کشور
  • معلمان چهارمحال‌وبختیاری در جمع معلمان نمونه کشور
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • تامین زیرساخت‌های صادراتی مهمترین حلقه زنجیره ارزش