Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیری گفت: شیخ محمد خیابانی، کسی بود که در مقابل فساد اخلاقی و سیاسی جامعه ایستاد و به مقابله با افراد وطن‌فروش پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، ‌«جلال شیری» امروز در پیش همایش دانشجویی "شیخ شهید محمد خیابانی، مصلح بصیر و استکبارستیز" که با حضور اساتید و کارشناسان و همچنین دانشجویان ایرانی و خارجی در دانشگاه تبریز برگزار شد؛ شهید محمد خیابانی را یک شیخ مصلح بصیر دانست و گفت: او مجاهد انقلابی تاثیرگذار و یک انقلابی نیرو پرور در کشور بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دانشیار دانشگاه تبریز و جزو یک درصد از دانشمندان برتر جهان خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم از تمامی ابعاد به زندگی این شیخ شهید بپردازیم، با الگوها و آموزه‌هایی مواجه خواهیم بود که نشان می‌دهد، شیخ در زمان خود در بالاترین نقطه‌ای که می‌توان برای یک مبارز تصور کرد، خوش درخشید و منشا اثرات مثبت و سازنده بسیاری در جامعه بود.

وی، شیخ خیابانی را تابع آموزه‌های قرآنی و یک انسان مبارزه و مومن واقعی خواند و اظهار کرد: وقتی صحبت از اصلاح و اصلاح طلبی می‌شود، بنا بر پیاده سازی آموزه‌های دینی در خصوص اصلاح جامعه است و شیخ خیابانی نیز به این قاعده، جامعه عمل پوشاند و در این راستا، طلب اصلاح در مقابل طلب فساد مطرح شد.

شیری گفت: شیخ شهید، کسی بود که در مقابل فساد اخلاقی و سیاسی جامعه و کسانی که در حال وطن‌فروشی و نابودی منابع ملی و منشا بسیاری زیادی خواهی بودند، ایستاد و به وظیفه خود به خوبی عمل کرد، از این رو می‌توان شیخ محمد خیابانی را یک الگو برای مقابله با فساد در جامعه دانست.

وی با بیان این‌که شیخ مصلح، مجهز به سلاح بصیرت بود، اظهار کرد: بصیرت اهمیت بالایی در جامعه و برای هر انسانی دارد، چرا که بصیرت، سلاح و عامل تشخیص حق و باطل بوده و قدرت تمییز را میان این دو به انسان می‌دهد؛ انسان همیشه در تنگناها و گردنه‌های پیچیده زندگی در مقابل انتخاب حق و باطل قرار دارد و از این رو داشتن بصیرت برای تشخیص درست از نادرست، امر و قاعده‌ای مهم بوده که در زمان کنونی نیز اهمیت دارد.

شیری با تاکید بر اینکه حتی رهبر معظم انقلاب نیز بر داشتن بصیرت تاکید کرده‌اند، متذکر شد: انسانی که بصیرت ندارد، دچار فتنه می‌شود و در طول تاریخ نیز می‌توان مثال‌های بسیاری در این خصوص آورد؛ عدم بصیرت در جریان نوشتن نامه‌های بسیاری برای دعوت امام حسین (ع) به کوفه، باعث وقوع قضیه کربلا شد و وقوع ماجرای نهروان، فتنه سال ۸۸ و  فراموشی جریان غدیر نیز ناشی از عدم بصیرت است.

وی افزود: شیخ در دوره‌ای که ایران از استعمار، استبداد و استکبار رنج می‌برد، نگران استحاله فکری و فرهنگی مردم بود؛ شیخ که بصیرت داشت، در مقابل تمامی استعمارها و زیاده ‌خواهی‌ها اعلان جنگ فرهنگی کرد و در زمانی که رسانه‌های جمعی چندان رواج نداشتند، با بصیرت وارد عمل شد و اثر ماندگاری از خود بر جای گذاشت.

این استاد دانشگاه با اشاره به استکبارستیزی شیخ محمدخیابانی، بیان کرد: بحث استکبار یک جریان دیرینه در طول تاریخ اسلام است که شاهد مبارزات و جریانات بسیاری در این خصوص بودیم و هر کسی می‌تواند برای استکبار ستیزی اقدام کند و این امر نیاز به جایگاه و مقام خاصی در جامعه ندارد.

وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷، گفت: ملت ایران در سال ۵۷ با قیام و پیروزی انقلاب اسلامی به جهانیان نشان دادند که مجهز به سلاح بصیرت هستند و با تکیه بر نیرو و ایمان درونی خود، تحت رهبری ابرمرد دینی و زیر سایه رحمت الهی، هیمنه ۱۰۰۰ ساله استکبار را در کشور به زمین زدند.

وی افزود: مردم در راستای طلب اصلاح قیام کردند و ایستادند و پیروز شدند، تاکنون نیز شاهد رشد و گسترش این انقلاب هستیم و این رشد، مرهون طلب اصلاح در ابتدای انقلاب است.

شیری متذکر شد: امروز، استکبارستیزی در سطح منطقه، باعث تشکیل جبهه مقاومت در مقابل کشورهای استعمارگر، مدعیان حقوق بشر و ... شده و آنچنان با شنیدن نام ایران، سپاه پاسداران و نام رهبر معظم انقلاب به خود می‌لرزند و هراسان می‌شوند که گویی خاری بر چشمشان است.

وی گفت: این امر در سایه طلب اصلاح و بصیرت مردم ایران اسلامی بوده و لذا اگر ما بخواهیم که به دنبال بزرگانی چون شیخ خیابانی که در طول تاریخ، درس استکبار ستیزی را یاد داده‌اند، حرکت کنیم، در زمره شیخ خیابانی‌ها قرار می‌گیریم و این یک الگو برای همه آزادی خواهان دنیا از مسلمان و مسیحی گرفته تا تمامی دغدغه خواهان آزادی است.

پایان پیام/699

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیخ محمد خیابانی مبارزه با فساد محمد خیابانی شیخ خیابانی طلب اصلاح شیخ محمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۷۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاهد پیشرفت و تعالی حاکمیت اسلام هستیم

حجت الاسلام والمسلمین رستگار مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ولی عصر (عج)  با گرامیداشت هفته عقیدتی با اشاره به عدم بصیرت و همراهی مردم در زمان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و اهل بیت علیهم السلام به تحلیل خیانت و کارشکنی خواص جامعه بعنوان یکی از موانع بالندگی حکومت اسلامی در آن مقطع پرداختند.

او می‌گوید: الان به برکت رهبری خردمندانه امامین انقلاب و حضور مردم در صحنه و هشیاری و خردورزی نیرو‌های مسلح تمام دنیا تحت تاثیر انقلاب اسلامی ایران قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام رستگار ادامه داد: یکی از مهمترین رموز موفقیت سپاه در پیشبرد آرمان‌های انقلاب، تلاش‌های جامع نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوده است که با آموزش‌های مدون عقیدتی و سیاسی زمینه بصیرت دینی و سیاسی پاسداران و بسیجیان را فراهم ساخته است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • مبارزه با فساد در اولویت برنامه‌های عدلیه است
  • وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • شاهد پیشرفت و تعالی حاکمیت اسلام هستیم
  • سه سال انتظار برای ارشاد مدیران
  • فلاحت پیشه: هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران /سرنوشت پول‌های اختلاس‌شده مشخص نشده /ناکارآمدی دولت مقابل الیگارشی قدرت و ثروت
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه دشمن و مقابله جبهه کفر برابر حق است
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه های دشمنان و مقابله جبهه کفر برابر حق