Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا حمید ملانوری شامگاه پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان فردوس افزود: مدیران برای داشتن برنامه درست و مفید باید نسبت به وضعیت پیرامونی در راستای وظایف سازمانی خود مطالعه و اشراف داشته باشند و با اولویت‌بندی قدم بردارند.

وی گفت: تحرک و پویایی در سایه همدلی و همراهی رمز موفقیت بوده و هنر مدیران تبدیل تهدیدها به فرصت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: مدیر موفق کسی است که راهی را بسازد و قدمی بردارد که نتیجه داشته باشد و مردم آن را ببینند و حس کنند.

وی هدف از طراحی و راه‌اندازی ستاد توسعه خاوران را تجمیع همه ظرفیت‌های موجود اعم از منابع انسانی، طبیعی، کشاورزی و گردشگری برای توسعه استان عنوان کرد و افزود: امروز نه فرصتی برای از دست دادن داریم و نه کمبودی به لحاظ علم و دانش لذا باید افراد توانمند در کنار صنعت و معدن و سایر ظرفیت‌ها قرار گیرند و به سمت توسعه پایدار، متوازن و همه جانبه حرکت کنیم که شغل ایجاد و معیشت مردم را تامین کند.

ملانوری تصریح کرد: نباید به احداث زندان‌ها افتخار کنیم بلکه باید به احداث کارخانه‌ها، مساجد و مراکز فرهنگی تمرکز کرده و بیشتر از گذشته فضای امن را برای ترویج فرهنگ و آموزش مردم ایجاد کنیم.

وی گفت: مدیران نباید پشت میز بنشینند بلکه مردم باید مدیران را ببینند و کارها و فعالیت‌های آنان را در جامعه حس کنند.

استاندار خراسان جنوبی درخصوص تامین آب شرب شهر باغستان گفت: این پروژه باید تا پایان سال جاری عملیاتی شود و مردم از طریق شبکه به ایستگاه‌های آب شرب متصل شوند.

وی با اشاره به موضوع تامین آب کارخانه نساجی فردوس اظهار داشت: یک کارخانه که ساختمان فاز دوم آن ساخته شده و تجهیزات توسط بخش خصوصی خریداری شده نباید برای تامین آب مورد نیاز متوقف شود لذا مسوولان پیگیر این موضوع باشند.

ملانوری به تولید فراورده‌های دامی و نیز تولید کبک و بلدرچین به صورت کارگاه‌های کوچک خانگی در فردوس اشاره کرد و افزود: یک مجتمع تولید و پرورش کبک و بلدرچین به طور تخصصی ایجاد شود و واحدهای خانگی که خارج از ضوابط بهداشتی بوده به یک مجتمع بزرگ تبدیل شود.

وی با اشاره به بهره‌برداری از ۲ ایستگاه فرستنده دیجیتال در مناطق روستایی فردوس گفت: تا سال آینده سراسر استان خراسان جنوبی زیر پوشش فرستنده‌های دیجیتال قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: به دلیل پراکندگی جمعیت باید فرستنده‌های بیشتری را در استان ایجاد کنیم و ۲ ایستگاهی که امروز در این شهرستان افتتاح شد هزار و ۵۰۰ نفر را زیر پوشش قرار می‌دهد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: ۵۹ پروانه بهره‌برداری صنعتی در شهرستان فردوس وجود دارد که ۱۱ درصد کل پروانه‌های استان است.

عباس جرجانی افزود: در بخش صنعت یک هزار نفر اشتغال داریم که این تعداد ۸.۴ درصد کل جمعیت اشتغال صنعتی استان است.

وی گفت: ۴۲ پروانه بهره‌برداری معادن معادل ۶.۴ درصد استان در فردوس داریم که اشتغال بیش از ۲۱۳ نفر را فراهم کرده است.

رییس سازمان صمت خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲ هزار و ۸۰۰ پروانه صنفی در شهرستان فردوس تاکنون صادر شده است افزود: فردوس از نظر تعداد معادن رتبه ششم استان را داراست و از نظر اشتغال در رتبه هفتم قرار دارد.

وی گفت: سه هزار بافنده در این شهرستان سالانه ۹ هزار و ۴۵۰ متر مربع فرش تولید می‌کنند.

جرجانی افزود: درخصوص آب کارخانه نساجی مقرر شد حریم چاه متروکه که در شهر اسلامیه قرار دارد در اختیار این کارخانه قرار گیرد تا برای تامین آب مورد نیاز چاه جدید حفر کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان جنوبی هم گفت: چند سال گذشته این شهرستان به لحاظ اقامت یک هتل سه ستاره و دو مهمانپذیر و یک مجموعه آب درمانی داشت اما در حال حاضر ۲۰ اقامتگاه بومگردی ایجاد شده که در حال بهره‌برداری است.

حسن رمضانی افزود: تا پایان امسال ۱۲ مجموعه اقامتگاه بومگردی نیز به بهره‌برداری خواهد رسید و فردوس بعد از طبس بزرگترین ظرفیت را در این حوزه دارد.

وی گفت: ۵۰۰ هنرمند فعال صنایع دستی در شهرستان فردوس داریم که با همت استانداری خراسان جنوبی از بیمه روستایی و عشایری برخوردار شده‌اند.

وی ادامه داد: ۱۸۰ هنرمند فعال دارای کارگاه خانگی در حوزه تراش سنگ‌های قیمتی در این شهرستان فعالیت می‌کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز گفت: شهرستان فردوس رتبه اول نوغان و نوغان داری را در استان داراست.

غلامرضا قوسی افزود: این شهرستان در تولید و صادرات انار ظرفیت بسیار خوبی دارد که به دنبال ترویج تولید محصول سالم و مبارزه بیولوژیکی با آفات هستیم.

وی گفت: احداث سامانه‌های نوین آبیاری در شهرستان فردوس با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال و بهسازی و مرمت قنات با اعتبار ۷ میلیارد ریال در راستای مدیریت مصرف آب در دستور کار قرار دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: در طرحی جامع با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال، ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی به سامانه نوین آبیاری مجهز خواهد شد.

وی افزود: درخصوص تامین نهاده‌های دامی ۸ هزار تن در دی امسال به سهمیه نهاده‌های استان اضافه شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی هم گفت: مجموعه قراردادهای شهرستان فردوس در حوزه حمل و نقل، ۳ هزار میلیارد ریال است.

وحید داعی افزود: برای ۱۲۲ نفر واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن، ۳۸ نفر طبق تفاهم‌نامه با بنیاد شهید و ۸۶ نفر از متقاضیان کمیته امداد نیز تامین زمین شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی هم گفت: بیشترین میزان اشتغال از محل پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی مربوط به فردوس است.

مشیرالحق عابدی افزود: در زمینه پرداخت تسهیلات به اقشار آسیب‌دیده از کرونا در شهرستان فردوس ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: تعهد اشتغال در سال جاری بین فرمانداری‌های استان ۱۸ هزار و ۸۰ نفر بوده که فردوس ۶۰ درصد از تعهدات خود را تاکنون اجرایی کرده است.

برچسب‌ها حمید ملانوری جلسه شورای اداری خراسان جنوبی فردوس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حمید ملانوری جلسه شورای اداری خراسان جنوبی حمید ملانوری جلسه شورای اداری خراسان جنوبی فردوس اخبار کنکور استاندار خراسان جنوبی شهرستان فردوس خراسان جنوبی هم میلیارد ریال بهره برداری رییس سازمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۸۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واقعه طبس باید در عرصه‌های ملی جدی دیده شود

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت، ظهر پنج شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: عملکرد شورا سال گذشته بسیار خوب بوده است.

وی تصریح کرد: سیاست دولت پیاده سازی گفتمان امام در راستای تعالی هویت اسلامی ایرانی بوده که در این راستا کارهای زیرساختی آغاز شده و در کنار آن توجه ویژه مجموعه کارکنان دولتی به موضوعات فرهنگی مورد تاکید است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: نمونه آن فعال شدن جلسات شورای فرهنگ عمومی در سطح استان بوده که در سال‌های گذشته این جلسات اینگونه منظم برگزار نمی‌شده است.

قناعت با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی در واقع قرارگاه سیاستگذاری فرهنگی در استان است، گفت: در این شورا بایدها و نبایدها در حوزه فرهنگی مورد بحث و گفتگو قرار گرفته و در نهایت خروجی آن موجب مصوبه شورا می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: در سال گذشته اتفاقات خوبی در این شورا افتاده که یکی از آنها پاسداشت زبان فارسی بوده و در این زمینه شورای پاسداشت زبان فارسی فعال‌سازی شده است.
قناعت ادامه داد: با توجه به مصوبه شورای فرهنگی عمومی، شهرداران و دستگاه‌های اجرایی باید قانون پاسداشت زبان فارسی را رعایت کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید جلسات شورا جدی گرفته شود و متناسب با دستور کار افراد وارد این جلسه شوند، گفت: نباید مسیر جلسات عوض شده چون اینجا قرارگاه سیاست گذاری فرهنگی است که بر اساس اسناد بالادستی و موضوعات بومی سیاست‌ها و اولویت‌ها در استان مشخص می‌گردند و دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های فرنگی که در خط مقدم این جبهه فعالیت دارند باید دستورالعمل‌های این جلسه را رعایت کنند بنابراین نباید وارد جزئیات شویم.

استاندار خراسان جنوبی از اعضای این جلسه خواست توجه ویژه‌ای به جلسه داشته و خالی از ذهن وارد آن نشوند و با مطالعه وارد شوند.

قناعت به دیگر عملکردهای مثبت شورای فرهنگی عمومی استان اشاره داشت و افزود: طرح کنشگران عفیفانه بزرگداشت بزرگان استان تهیه نقشه مهندسی فرهنگی که بر اساس سند بالادستی تهیه شده و در مرحله رونمایی قرار دارد پیوست فرهنگی گردشگری از جمله این موارد است.

استاندار خراسان جنوبی به ساخت موزه دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: قبل از توجه به ساخت این مکان که البته بسیار مهم است باید ابتدا دغدغه مسئولان کشور را نسبت به این رخداد بزرگ و این معجزه الهی جلب کنیم.

قناعت با بیان اینکه این موضوع باید در عرصه‌های ملی جدی دیده شود و در انعکاس آن مسئولان در سطح ملی پای کار باشند، اضافه کرد: اعتبارات مربوط به این موضوع ملی بوده بنابراین دستگاه‌های مربوطه باید در سطح ملی مطالبه‌گر این امر باشند.

وی در خصوص الزامات فرهنگی تحقق شعار سال گفت: تولید محتوا برای فعالان کسب و کار برگزاری همایش‌های کنشگران مردمی در حوزه اقتصاد و همچنین استفاده از ظرفیت مساجد برای تبیین برخی از موضوعات در جامعه از جمله پرهیز از اسراف از جمله و توجه به تولیدات داخلی این الزامات است.

استاندار خراسان جنوبی به طرح نور اشاره داشت و یادآور شد: خروجی اجرای طرح نور نباید طرحی تنها سلبی باشد و تنها مربوط به نیروهای فراجا نیست.

قناعت با بیان اینکه خراسان جنوبی می‌تواند یک استان نمونه از لحاظ فرهنگی برای دیگر استان‌های کشور باشد، خاطرنشان کرد: در این راستا باید همه تلاش کنند.

کد خبر 6088470

دیگر خبرها

  • شوراها باید به مردم پاسخگو باشند
  • تاکید استاندار اصفهان بر هم‌افزایی مدیران‌ اجرایی
  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند
  • پیگیری و اجرای پروژه‌های شهرستان خلخال در اولویت مدیران باشد
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود
  • بررسی روند اجرای مصوبات سفر استاندار به باروق
  • واقعه طبس باید در عرصه‌های ملی جدی دیده شود
  • تاکید بر رفع آسیب‌های جامعه از سوی مسئولان
  • حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • کاروان خدمت استان بوشهر به عسلویه رسید