Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان از برقراری پوشش ارتباطی در ۱۶ روستا و اتصال به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

شهاب حیدری امروز ۱۸ دی‌ماه، اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده و همچنین اعزام تیم‌های کارشناسی این اداره کل به روستاهای این استان، مناطقی که دارای پوشش ارتباطی ضعیف بوده و یا فاقد پوشش ارتباطی بوده شناسایی شده و پس از انجام پیگیری‌های لازم و تأمین اعتبار، تعداد ۱۶ عدد از این روستاها تحت پوشش ارتباطی کامل قرار گرفته و به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در نظر است تا پایان برنامه ششم توسعه تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند، تصریح کرد: از جمله این روستاها می‌توان به روستای سرقلعه شهرستان الیگودرز، گلی چاس علیا، گلی چاس سفلی، ورگ، زیبا، بنگ، آبگرمک، آذروند، دشت خانی، شاهرود، سرقلعه، اردودر، روستای گردشگری سراب جلدان، افراونده، روستای گردشگری خاک بتیه، روستا و ایستگاه راه آهن چم سنگر و چشمه پر اشاره کرد.

مدیرکل ارتباطات لرستان خاطرنشان کرد: از جمله سایت‌های در دست اقدام این استان نیز می‌توان به سایت سیرم اشاره کرد که با راه‌اندازی این سایت نیز سه روستای دهستان تنگ هفت تحت پوشش شبکه‌های پرسرعت قرار خواهند گرفت و با توجه با صعب‌العبور و همچنین برف‌گیر بودن جاده‌های مواصلاتی این ناحیه و شرایط جوی موجود، تیم‌های اجرایی در تلاش‌اند هرچه سریع‌تر این سایت و همچنین سایت روستاهای همیانه و بیاتان را با جمعیتی بیش از یک هزار و دویست نفر را احداث کرده و برای بهره‌برداری در خدمت مردم قرار دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شبکه ملی اطلاعات گردشگري شاهرود سرقلعه شبکه ملی اطلاعات پوشش ارتباطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۸۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس

به گزارش آخرین‌نیوز به نقل از فارس؛ کپر جودکی روستایی که لک‌لک‌های عاشق آن را به منطقه ویژه گردشگری تبدیل کردند، لک‌لک‌ها در همه فصول سال در روستا حضور دارند و هیچگاه روستا را ترک نمی‌کنند.

کپرجودکی، روستایی در شهرستان بروجرد و در استان لرستان است، این روستا در دهستان همت‌آباد در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد، روستای کپر جودکی با تالاب بیشه دالان بروجرد همسایه است و این همسایگی باعث شده لک‌لک‌ها عاشق روستا و مردم خوب آن شوند.

مردم روستای کپر‌جودکی و ریش‌سفیدان، حضور لک‌لک‌ها را بیش از ۶۰ سال در روستا تایید می‌کنند، آنان لک‌لک‌ها را مایه برکت و آرامش و رونق برای روستا می‌دانند و مزاحمتی برای آنان ایجاد نمی‌کنند.

مردم روستا به خلق و خوی زندگی لک‌لک‌ها آشنا هستند و بسیاری از رفتارهای آنان را متوجه می‌شوند، مثلا پیرمرد روستایی می‌گفت: هنگامی که منقارشان را به هم زده و صدایی از آن درمی‌آورند، در حال ارتباط و صدا کردن جفت‌شان هستند.

اداره برق شهرستان بروجرد نیز سالهای گذشته در اقدامی جالب خطر برق گرفتگی را از لک‌لک‌ها دور کرد و با ایمن سازی تیرهای برق امنیت جانی لک‌لک‌ها را تضمین نمود.

شورای روستا نیز با همکاری خیرین و طبیعت‌دوستان در بالای تیرهای چراغ برق روستا صفحه‌های فلزی نصب کرد تا لک‌لک‌ها به راحتی بتوانند بر روی آن لانه سازی کنند.

در بهار که فصل تخم‌گذاری پرندگان است، لک‌لک‌های عاشق روستای کپرجودکی نیز در آشیانه‌های خود تخمگذاری کرده و جوجه لک‌لک‌های عاشق بسیاری را به دنیا می‌آورند.

خلاصه اینکه در این روزهای بهاری که سرسبزی و طراوت از دشت و کوه و جنگل می‌طراوت، روستای کپر‌جودکی منطقه گردشگری زیبایی است که لک‌لک‌ها میزبان گردشگران هستند، مردم روستا نیز با چهره‌ای گشاده و صمیمیتی وصف ناپذیر از گردشگران و طبیعت دوستان استقبال می‌کنند.

خلاصه اینکه لک‌لک‌ها با حضورشان در روستای کپر‌جودکی گردشگران و طبیعت‌گردان بسیاری از سراسر ایران را عاشق روستا کردند و باعث شناخته شدن آن در پهنه گردشکری ایران شدند.

دیگر خبرها

  • زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس
  • نصب شیر آلات تنظیم فشار در روستای توتک شهرستان مروست
  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند
  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر
  • اجرای ۳۰۰ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد
  • اتصال جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس به سرزمین اصلی
  • اتصال ۳۴۲ واحد صنعتی تازه همدان به شبکه گاز کشور
  • اختلالی در اینترنت مناطق مرکزی تهران نداریم
  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
  • راه اندازی فیبر نوری در ۳۴ روستای رشت