Web Analytics Made Easy - Statcounter

قالیباف تامین معیشت مردم را رویکرد اصلی مجلس یازدهم در بودجه ۱۴۰۰ دانست و گفت: محرومیت‌زدایی، حفظ سلامت و رونق تولید و اشتغال از دیگر رویکردهای اصلی مجلس به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «محمدباقر قالیباف» عصر امروز (پنجشنبه 18 دی) در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی خود در سفر 2 روزه به استان چهارمحال و بختیاری که در سالن شهید جعفرزاده سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار داشت: از اینکه در این سفر به واسطه شیوع ویروس کرونا نتوانستم با مردم دیدار گسترده داشته باشم از حضور مردم شهیدپرور و ولایتمدار این استان عذرخواهی می کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس مجلس شورای اسلامی، هدف از سفرهای استانی خود را کمک به دولتمردان برای رفع مشکلات و چالش‌های موجود دانست و گفت: از آنجا که سابقه اجرایی دارم تلاش می‌کنم تا به مدیران اجرایی کمک کنم و هیچگاه به دنبال مچ گیری نیستم.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی سوء مدیریت و دیوانسالاری را از نقاط آسیب‌پذیر کشور عنوان کرد و افزود: برای رفع این 2 چالش باید نظارت ها را تشدید کرد.

 

قالیباف همچنین بر ضرورت اصلاح ساختار بودجه تاکید کرد و گفت: مصمم هستیم تا اصلاحات را از ساختار بودجه آغاز کنیم و امید می‌رود با تحقق این مهم تاثیرات قابل توجهی در کشور مشاهده شود.

 

وی خاطرنشان کرد: اعتقاد ما بر این است که با اصلاح ساختار بودجه بسیاری از مشکلات کنونی کشور برطرف می‌شود و در حالی که ساختار بودجه باید سالهای گذشته از سوی دولت انجام می‌گرفت اما مجلس در بودجه 1400 این مهم را محقق می‌کند.

 

قالیباف بابیان اینکه اصلاح ساختار بودجه در سیاست‌های کلان کشور هم مورد تاکید است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سال 97 در خطاب به دولتمردان بر این موضوع تاکید داشتند اما طی این سال ها اتفاقی در این خصوص شکل نگرفت.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با اصلاح ساختار بودجه درآمدها پایدار و واقعی شده و در هزینه‌ها دقت بیشتری می‌شود.

 

قالیباف، حذف دلالان در بازار را از تاثیرات اصلاح ساختار بودجه عنوان کرد و گفت: امروز بیشترین سود را دلالان می‌برند به طوری که به طور مثال فاصله اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار گیر دلال می‌آید که این موضوع ریشه در ساختار بودجه و سیاست‌های پولی کشور دارد.

 

وی در ادامه به مسائل و مشکلات استان چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: در برخی نقاط این استان محرومیت عمیقی وجود دارد که باید همه بخش‌ها به ویژه مجلس و دولت به یکدیگر کمک کنند تا خدمات‌رسانی به مردم مناطق محروم استان ارتقا داده شود.

 

رئیس قوه مقننه افزود: این استان نیروهای متخصص و ظرفیت‌های فنی خوبی برخوردار است که توان رقابت با استانهای پیشرفته را دارد اما باید محرومیت غیرقابل تحملی که در این استان وجود دارد را با کمک نهادهای مختلف از میان برداریم.

 

قالیباف به مطالبات مردم این استان در حوزه آب نیز اشاره کرد و گفت: مردم این استان دیدگاه منصفانه‌ای در خصوص آب و مسائل انتقال آن دارند اما مطالباتی هم دارند که در کمیسیون های مجلس بررسی و پیگیری می شود.

پایان پیام/361

منبع: شبستان

کلیدواژه: بودجه ۱۴۰۰ محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی اصلاح ساختار بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۸۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت مجلس آینده باید معیشت مردم و بهبود وضعیت اشتغال باشد

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف کار انتخاب نماینده مجلس به دور دوم رسید که در این راستا مردم در ۲۱ اردیبهشت ماه دوباره پای صندوق‌های رأی حاضر خواهند شد.

یکی از نامزدهایی که در انتخاب ۲۱ اردیبهشت ماه در گردونه انتخاب مردم بیرجند، درمیان و خوسف قرار دارد، علی مولوی حقیقی است که برای آشنایی با دیدگاه‌های این نامزد خبرگزاری مهر مصاحبه‌ای با وی در قالب چند سوال انجام داده است.

*در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

طبق گفته مقام معظم رهبری مجلس جدید آرایش متفاوتی از مجلس گذشته خواهد داشت. به اعتقاد من برخی مستقل خواهند بود و برخی با وابستگی به یک جریان خاص وارد مجلس می‌شوند ولی در مجموع جناح بندی و طیف بندی بین جریان‌های انقلابی خواهد بود.

*مهمترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد چیست؟

به نظر من تلاش برای حفظ امنیت و آرامش داخلی برای بهبود وضعیت معیشتی مردم و اشتغال و … یک اولویت است که مجلس در این زمینه باید اقدام انقلابی انجام دهد. وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی را حضور مردم در این عرصه می‌دانند مجلس نیز باید راهکارهایی در این زمینه تدوین کند. و در هر حال معیشت مردمی بی شک یک اولویت است.

باتوجه به اقدامات دفاعی ایرانی در مواجهه با رژیم صهیونیستی حمایت تمام و کمال از نیروهای نظامی کشور برای مجلس یک اولویت است.


*اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

با توجه به کارنامه مدیریتی و اجرایی در حوزه امنیتی و اشرافیت به شرایط کشورهای همسایه و برخی دیگر از کشورها اولویتم عضویت در کمیسیون امنیت ملی است هر چند در کنار آن توجه ویژه به مسائل معیشتی مردم خواهم داشت.


*مهمترین چالش استان خود را چه می‌دانید و چه راهکاری برای رفع آن دارید؟

به نظرم ناپایداری در ثبات مدیریتی یکی از مشکلات خراسان جنوبی است و کوتاه بودن طول مدیریت در رده‌های میانی از یک طرف و در برخی موارد ناپختگی و ناکارآمدی مسئولین موجب شده که مشکلات به سرعت مرتفع مشوند.

کد خبر 6079687

دیگر خبرها

  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • اولویت مجلس آینده باید معیشت مردم و بهبود وضعیت اشتغال باشد
  • سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • قالیباف: دست لابی‌های پنهان را در مجلس یازدهم بستیم
  • قالیباف: اراده دولت و مجلس اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است
  • هشدار قالیباف درباره تامین ارز دارو /بودجه شرکت های دولتی و طرح های اعتبارات عمرانی تصویب شد
  • قالیباف: دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق بازنشستگان
  • خبر رییس مجلس درباره حقوق اردیبهشت 1403/ قالیباف: دولت باید متناسب سازی حقوق بازنشستگان را این ماه اجرا کند