Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@10:42:50 GMT

گزیده آثار جورج الیوت منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۰۸۲۹۳

گزیده آثار جورج الیوت منتشر شد

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، رمان «آسیاب کرانه فلاس» با ترجمه لیدا طرزی در انتشارات کتاب نیستان منتشر شد. این اثر دومین تجربه این انتشاراتی در زمینه انتشار گزیده آثار داستانی مشهور غرب است.

بیشتر بخوانید:

جدیدترین کتاب‌های گویایی که در انتشارات کتاب نیستان منتشر شدند

ماری آن ایوانس با نام مستعار مردانه جورج الیوت، نویسنده مشهور عصر ویکتوریاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او برای اینکه آثارش مورد توجه جدی مخاطبان قرار بگیرد، با نام «جورج الیوت» در زمینه نویسندگی فعالیت کرد.

نویسندگان زن در آن زمان، آزادانه نام اصلی‌شان را روی اثرشان درج می‌کردند؛ اما ماری آن ایوانس می‌خواست تنها یک نویسنده داستان‌های عاشقانه نباشد. از این رو از درج نام اصلی اش روی کتاب هایش خودداری کرد.

شهرت این نویسنده انگلیسی بیشتر به دلیل دیدگاه‌های رئالیستی و روانشناختی‌اش است. از این رو بسیاری از منتقدان جورج الیوت را مبدأ روش آنالیز روانشناسی شخصیت‌های رمان مدرن می‌دانند. اهالی قلم به سبک نوشتاری او احترام ویژه‌ای می‌گذاشتند.

بسیاری از اهالی قلم معتقد بودند جایگاه جورج الیوت پس از «جین آستین» است و هیچ نویسنده‌ای به اندازه او با صراحت مشکلات اجتماعی و انتقاد‌های سیاسی زمانه اش را در آثارش منعکس نکرده است. از جمله آثار سیاسی این نویسنده می توان به  «افسانه جوبال» و «فلیکس هالت افراطی» اشاره کرد. این آثار به طور کامل در زمره آثار سیاسی قرار می‌گیرند.

جورج الیوت در سلسله رمان‌نویسان بزرگ انگلیسی به دلیل مهارت و ژرف اندیشی‌اش در توصیف انگیزه‌ها در قرن نوزدهم جایگاهی منحصربه فرد دارد. به طوری که بسیاری از منتقدان مدرن او را بزرگترین رمان نویس انگلیسی در قرن نوزدهم می‌دانند. نویسندگان بزرگ این دوره از جین آستین و خواهران برونته آغاز می‌شوند و به چارلز دیکنز و تاماس هاردی می‌رسند. 

انتهای پیام/ 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تازه های نشر انتشارات کتاب نیستان جورج الیوت جورج الیوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۸۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طنین «آواز آن پرنده آتشین» در نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرنگار مهر، رمان «آواز آن پرنده آتشین» سمیه کاظمی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

کاظمی در این‌رمان اجتماعی، به جامعه جنگ‌زده دهه ۱۳۶۰ نگاه می‌کند؛ جامعه‌ای که با عشق، آرزو، امید، بهت و اندوه همراه بوده است. کتاب همچنین روایتگر داستان زنانی رنج کشیده و مردانی است که صدای بمب و خمپاره به کابوس شان تبدیل شده است.

«آواز آن پرنده آتشین» هم مناسب مخاطبینی است که طعم جنگ را چشیده‌اند و هم مناسب کسانی است که آن ایام را تجربه نکرده اند و فقط روایت هایی به گوش شان رسیده است.

داستان از عشق سودابه به یکی از پسران همسایه آغاز می شود اما این عشق با مخالف برادر سودابه مواجه می‌شود. برادر برای دوری سودابه از پسر، خواهرش را به اهواز می‌فرستد. سودابه بعد از حضور در اهواز با حال و هوای مناطق جنگ‌زده آشنا و در ادامه با ماجراها و واقعیت‌های جنگ روبرو می‌شود.

کد خبر 6098230 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • تمرکز نشر صاد بر انتشار داستان‌هایی با روایت ایرانی است
  • طنین «آواز آن پرنده آتشین» در نمایشگاه کتاب
  • محمدعلی علومی، نویسنده و طنزپرداز درگذشت
  • نویسنده سرشناس ایرانی در ۶۳ سالگی درگذشت
  • نویسنده و پژوهشگر کرمانی درگذشت
  • محمدعلی علومی درگذشت + سوابق
  • محمدعلی علومی، نویسنده و پژوهشگر درگذشت
  • محمدعلی علومی درگذشت
  • به نشر با ۷۸۲ عنوان در نمایشگاه کتاب حاضر می‌شود
  • ناشران خارجی به نمایشگاه آمدند