Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@12:53:15 GMT

ظرفیت مراکز بهزیستی قم کمتر از نیاز استان

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۰۸۳۷۷

ظرفیت مراکز بهزیستی قم کمتر از نیاز استان

مهدی پهلوانی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم با بیان گزارشی از نشست ها و اقدامات کمیته پیشگیری از بیماری های واگیردار بهزیستی استان در دوران شیوع کرونا اظهار کرد: کمیته پیشگیری از بیماری های واگیردار در اداره کل بهزیستی استان قم از دی ماه سال قبل تشکیل شد تا ضمن بررسی شرایط موجود، شیوه نامه های لازم در این زمینه إحصا و جمع بندی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این زمینه بیش از 100 پروتکل و شیوه نامه مختلف برای استفاده در مراکز تابعه جمع بندی و ابلاغ شد و البته اطلاع رسانی های لازم نیز در این موضوع صورت گرفت.

مدیرکل بهزیستی استان قم همچنین خاطرنشان کرد: منع پذیرش جدید در مراکز تابعه به جز موارد خاص، یکی از سیاست ها و برنامه های اتخاذ شده در دوران شیوع کرونا بود که تلاش شد تا با دقت در عمل دنبال شود.

وی اضافه کرد: همچنین ضدّعفونی کردن مداوم مراکز تابعه، نظارت آنلاین بر این مراکز، تزریق واکسن آنفولانزا به برخی مددجویان اعم از نیازمندان، افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار و همچنین پیگیری الکترونیکی کردن برخی از خدمات از دیگر اقدامات انجام شده در ماه های اخیر است.

پهلوانی در عین حال با اشاره به این که بهترین گزارش در زمینه مبارزه با کرونا، اتفاق عینی به وقوع پیوسته است تصریح کرد: از اسفند ماه سال 1398 تاکنون، میزبان بیش از 5 هزار نفر در مراکز تابعه و مراکز اقامتی اداره کل استان بوده ایم و تنها 5 نفر جانباخته کرونا گزارش شده است که نشان از دقت همکاران این اداره کل در رعایت شیوه نامه های متعدد بهداشتی است.

وی در ادامه به معضل ظرفیت مراکز تابعه این اداره کل پرداخت و تأکید کرد: متأسفانه ظرفیت این مراکز از نیاز استان کمتر است، در حالی که در شرایط شیوع کرونا باید سبک سازی مراکز را نیز در دستور کار قرار می دادیم.

مدیرکل بهزیستی قم اضافه کرد: بخشی از مراکز این اداره کل بسیار قدیمی و فرسوده است و حتی یکی از مراکز ما همچنان به گاز شهری متصل نیست، از این رو شورای توسعه و تحول بهزیستی تشکیل شده است تا با همراهی و تدبیر مسؤولان عالیرتبه استان و همچنین همکاری دستگاه هایی مانند شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی بتوانیم نسبت به روزآمد کردن مراکز خود اقدام کنیم.

پهلوانی همچنین درباره نظارت بر اجرای شیوه نامه های بهداشتی گفت: این اداره کل دارای بیش از 100 مرکز است و از همان ابتدای شیوع کرونا تلاش بر این بود تا با نظارت های متعدد و بر اساس چک لیست های اختصاصی در کنار نظارت های انجام شده از سوی مرکز بهداشت استان، مبارزه جدی و عملی را با بیماری کووید19 سامان دهد.

وی بیان داشت: یکی از درخواست های این اداره کل از دستگاه های مختلف اجرایی استان آن است تا چنان چه این دستگاه ها دارای فضاهای بدون استفاده هستند، آن فضاها را در اختیار این اداره کل قرار دهند تا بتوان پس از تجهیز از آن ها به عنوان مراکز نگهداری مددجویان استفاده کرد.

مدیرکل بهزیستی استان قم افزود: مناسب سازی، بهسازی و نوسازی مراکز تابعه این اداره کل، بخش دیگری از اقدامات فعلی و آتی اداره کل بهزیستی استان بوده و خواهد بود.

پهلوانی همچنین با اعلام کسری اعتبارات مربوط به پرداخت اضافه کار برخی پرسنل اداره کل از مسؤولان استان خواست پیگیری های لازم را در این زمینه انجام دهند.

وی در پایان از مسؤولان مرکز بهداشت استان هم خواست تا تست های رپید کرونا را در اختیار آن اداره کل هم قرار دهند تا نسبت به استفاده از این تست ها در بین مددجویان اقدام شود.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: بهزیستی قم مبارزه به کرونا نیاز بهزیستی استان سبک سازی نوسازی و بهسازی شیوه نامه های بهداشتی نظارت آنلاین کل بهزیستی استان اداره کل مراکز تابعه شیوع کرونا شیوه نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۸۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع تخم نوغان یارانه‌ای بین پرورش دهندگان کرم ابریشم

مدیر جهاد کشاورزی فردوس گفت: با توجه به اهمیت نوغانداری در شهرستان فردوس و بهبود معیشت روستائیان شهرستان، در دو مرحله ۸۰ جعبه تخم نوغان یارانه‌ای مورد نیاز نوغانداران از اداره نوغانداری شرق کشور تهیه و از طریق مرکز جهاد کشاورزی باغستان و اداره امور تولیدات دامی مدیریت جهاد کشاورزی فردوس بین بهره برداران توزیع شد.

امیرزاده افزود: نوغان داران می‌توانند برای دریافت تخم نوغان به مجموعه تولیدات دامی جهاد کشاورزی مراجعه کنند. 

وی گفت: همچنین بعد از مهلت تعیین شده نیز نوغداران می‌توانند بر اساس نیاز خود، پس از معرفی جهاد کشاورزی شهرستان بر اساس نیاز به اداره نوغان شرق کشور مستقر در تربیت حیدریه مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند
  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • با این ویتامین از پوکی استخوان در امان بمانید
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد یک رسانه
  • توزیع پوشاک بین مددجویان بهزیستی یزد
  • توزیع تخم نوغان یارانه‌ای بین پرورش دهندگان کرم ابریشم
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است