Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@12:47:47 GMT

۴۸۰ زندانی در کردستان مشمول طرح پایش قرار گرفتند

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۰۸۴۹۳

۴۸۰ زندانی در کردستان مشمول طرح پایش قرار گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی شامگاه پنجشنبه در بازدید از زندان مرکزی سقز و دیدار چهره به چهره با زندانیان، اظهار داشت: در راستای طرح پایش که به دستور رئیس قوه قضائیه در سطح زندان‌های استان کردستان انجام شد، 360 نفر آزاد و 120 نفر هم مشمول طرح قرار گرفتند.

وی در ادامه این بازدید که رئیس دادگستری و دادستان شهرستان سقز، تعدادی از قضات و رئیس زندان مرکزی حضور داشتند، از نزدیک به صحبت‌های زندانیان گوش داد و در راستای رسیدگی به نیازها و درخواست‌های آنان دستور رسیدگی داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام حسینی اظهار داشت: زندان سقز یکی از زندان‌های مهم در سطح استان کردستان است و در راستای کاهش زندانی نیز کارهایی انجام شده است.

وی با تقدیر از خیرین سقزی که در سال جاری و به ویزه در دیماه امسال موجبات آزادی تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد و مالی را از زندان آزاد کردند، تقدیر کرد و بر ادامه همکاری خیرین در راستای کمک به زندان برای آزادی زندانیان بیشتر تاکید کرد.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان سپس گفت: در 2 ماه گذشته خیرین سطح استان یک میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کمک کردند که جای تقدیر است.

وی تداد زیادی از زندانیان استان کردستان را از محکومان مالی و غیرعمد برشمرد و اظهار امیدواری کرد، با کمک خیرین و در راستای طرح پایش زندانیان و تحقق اصلاحات رئیس قوه قضائیه و سند تحول قضایی در باب زندان، شاهد کاهش آمار زندانی در زندان‌های شهرستان‌های استان کردستان باشیم.

وی بر ضرورت نظارت بر رسیدگی به پرونده‌های قضایی و به حداقل رساندن مراجعات مردمی تأکید کرد.

 رئیس‌کل دادگستری استان کردستان  در این بازدید ضمن تاکید بر اهمیت کرامت محوری و تکریم ارباب رجوع در تمام حوزه‌های قضایی استان، بر رسیدگی دقیق به کار مردم در حوزه‌های مختلف قضایی تاکید کرد.

وی ادامه داد:  تکریم ارباب رجوع و حفظ کرامت انسانی، کاهش موجودی پرونده‌ها و پرونده‌های معوقه، مجازات‌های جایگزین حبس و سایر سیاست‌های اولویتی قوه قضاییه در دستور کار جدی دادگستری استان قرار دارد.

انتهای پیام/2330/74      

منبع: فارس

کلیدواژه: استان کردستان قوه قضائیه رئیس کل دادگستری زندان استان کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۸۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران بیشترین زندانی غیرعمد را دارد

استان تهران با اختلاف بسیار از اصفهان، کردستان و خراسان‌رضوی بیشترین تعداد زندانیان جرایم غیرعمد را به خود اختصاص داده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عباس کشانی؛ مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان تهران اظهار کرد: زندان‌های سطح پایتخت با میزبانی از 1794 زندانی بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیات حوادث کارگاهی و سوانح رانندگی در صدر فهرست عددی زندانیان جرایم غیرعمد قرار دارد.

وی با بیان این که 119 نفر از این محبوسان را بانوان شامل می‌شوند، افزود: طبق فرآیند رسیدگی به پرونده مددجویان تحت پوشش ستاد دیه و بنا به ملاحظات مندرج در اساسنامه و شیوه‌نامه اجرایی از جمعیت تقریبا یک‌هزار و هشتصد نفره زندانیان جرایم غیرعمد استان تهران در شرایط فعلی تنها 319 نفر مشمول شرایط کمک و مستحق دریافت حمایت‌های حقوقی و مردمی در راستای آزادی قرار دارند و الباقی یا بابت سوء سابقه یا تعدد جرایم عمد و غیرعمد در فهرست مددجویان واجد شرایط قرار نگرفته‌اند.

دانش‌آموزان مدرسه‌ای در تهران بدهی 3 زندانی را پرداخت کردند

کشانی با اشاره به این که بنا به موقعیت جغرافیایی و جمعیت بالا زمینه بروز جرایم و ورود ناخواسته افراد به داخل بندها در شهرستان‌های استان تهران بالاست، گفت: هر چند سال گذشته و در قالب برپایی جشن‌های گلریزان فیزیکی و مجازی و بدنبال راه‌اندازی پویش‌های انساندوستانه تعداد 660 نفر از زندانیان بدهکار غیربزهکار با کمک‌های نیکوکاران استان تهران و در قالب تلاش مددکاران ستاد مردمی دیه استان با رقم بدهی بالغ بر یک هزار و 171 میلیارد تومان از بند آزاد و به آغوش پرمهر جامعه بازگشتند اما بنا به ارقام سنگین بدهی و شرایط بعضا نامساعد معیشتی برای برخی از طبقات اجتماعی همچنان جمعیت زندانیان غیرعمد در این استان بالا بوده و برای استخلاص این زندانیان اغلب عائله‌مند و سرپرست خانه مساعدت هرچه بیشتر شخصیت‌های حقیقی و حقوقی را می‌طلبد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تهران بیش‌ترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • تهران بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • تهران بیشترین زندانی غیرعمد را دارد
  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • رئیس دادگستری تهران : تا ۲۷ خرداد تمامی وسایل نقلیهٔ توقیفی از پارکینگ‌ ها خارج می‌شوند
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان