Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: بر اساس تفاهم‌نامه میان سازمان ملی فرش ایران و بیمه صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، ۱۱ هزار نفر از قالیبافان استان بیمه صندوق اجتماعی می‌شوند.

بختیار رازانی ۱۸ دی‌ماه، اظهار کرد: در راستای امضای این تفاهم‌نامه در پاییز امسال، قالیبافانی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند می‌توانند از خدماتی بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی بهره‌مند شوند، به همین منظور تاکنون ۱۱ هزار نفر قالیباف از لرستان به این صندوق معرفی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این نوع بیمه، قالیبافان سه نوع خدمت اصلی مستمری در دوران بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی را دریافت خواهند کرد، پرداختی بیمه این صندوق نیز پنج درصد حق بیمه توسط خود فرد و ۱۰ درصد را دولت پرداخت می‌کند اما به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی‌شده است که در راستای اجرای این طرح به مدت یک سال ۱۵ درصد حق بیمه روستائیان را دولت پرداخت کند و هرسال یک درصد به مشارکت قالیبافان در پرداخت حق بیمه افزوده می‌شود تا به شرایط حدنصاب فعلی که پنج درصد بیمه‌شده و ۱۰ درصد کارفرما است، برسیم.

سرپرست سازمان صمت لرستان به عملکرد ۹ ماهه حوزه فرش دستباف سازمان صمت لرستان اشاره کرد و افزود: میزان تولیدات بافندگان فرش دستباف در لرستان در این مدت ۹ هزار و ۶۲ مترمربع است و اکنون تعداد بافندگان دارای کارت مهارت فنی و حرفه‌ای ۱۸ هزار نفر هستند.

رازانی خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه گذشته تعداد قالیبافان معرفی شده به شعب تأمین اجتماعی لرستان برای بیمه قالیبافان ۳۶۰ نفر بوده است و افزود: ۵۳۹ فقره کارت قالیبافی توسط اتحادیه فرش و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان صادر شده است.

وی اضافه کرد: همچنین برای ارائه بهتر آموزش‌های فرش‌بافی در لرستان، در مدت ۹ ماه گذشته یک هزار و ۸۰۷ مورد آموزش ارائه شده است.

رازانی ادامه داد: میزان صدور جواز تأسیس کارگاه و مجتمع قالیبافی در این مدت را دو مورد بوده و اظهار داشت: برای حمایت بهتر از قالیبافان نیز جذب تسهیلات مشاغل خانگی با رقم یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از سوی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با سود چهار درصد از دیگر اقدامات در این ۹ ماهه بوده است که ۱۷ کارگاه تولیدی از این تسهیلات بهره‌مند شدند.

سرپرست سازمان صمت لرستان بیان کرد: همچنین جذب تسهیلات بانکی طرح‌های زودبازده اشتغال‌زایی فرش دستبافت با رقم سه میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان با سود ۱۸ درصد را در این مدت ۹ ماه داشته‌ایم که این تسهیلات نیز به ۶۵ واحد تولیدی تمام حِرَف شامل رنگرز، طراح، شرکت‌های تعاونی و تولیدکننده اعطا شد.

وی تأکید کرد: به‌منظور خدمت بیشتر به بافندگان فرش دستباف در لرستان بازپرداخت تسهیلات اعطایی مذکور پس از ۶ ماه تنفس آغاز خواهد شد.

رازانی تصریح کرد: همچنین برای نظارت بهتر بر فعالیت کارگاه‌های تولید فرش دستباف در لرستان یک هزار و ۹۳۴ مورد بازرسی انجام شد.

سرپرست سازمان صمت لرستان اظهار کرد: در این مدت ۳۱۷ کارت قالیبافی توسط شرکت‌های تعاونی روستایی و شهری فرش صادر شده است.

وی گفت: از مجموع ۲۳ هزار نفر بافندگان فرش استان، سه هزار و ۷۰۰ نفر بیمه شده‌اند که سالانه تولید بیش از ۱۳ هزار مترمربع فرش دستباف را بر عهده دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی قالیباف سازمان صمت بيمه فرش دستباف در لرستان سازمان صمت لرستان سرپرست سازمان هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۸۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) کشف اتفاقی شهاب‌سنگ در استان لرستان

 مسعود کیانی، پژوهشگر و محقق زمین شناسی و مدیر موسسه گوهرشناسی و شهاب سنگ شناسی واحد فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه خوارزمی، درباره نتیجه یک آزمایش بر روی نمونه شهاب سنگی گفت: شهاب سنگ قطعاتی از اجسام فضایی مانند سیارات، سیارک‌ها و ستاره‌های دنباله دار هستند که در فضا سرگردان بوده و روی یک سیاره یا سیارک فرود می‌آیند. این سنگ‌ها دارای انواع مختلفی بوده که در چهار نیم میلیارد سال قبل شکل گرفته است و بدون هیچ تغییر شیمیایی قابل توجه‌ای در فضا در حال حرکت هستند که به آنها شهاب واره می‌گویند. هنگامی که این سنگ‌ها بر روی زمین سقوط می‌کنند به آنها شهاب سنگ گفته می‌شود.

وی در ادامه به کشف جدید پژوهشگران اشاره کرد و گفت: اخیرا فردی از یکی روستا‌های استان لرستان قطعه‌ای از یک نمونه سنگ فلزی که دارای چگالی بالا و جذب آهن ربای قوی بوده را به موسسه گوهرشناسی کیپا (کیانپارس) ارسال کرد. با توجه به مشکوک بودن این سنگ از نمونه ارسالی با استفاده از مقاطع میکروسکوپی و نمونه‌های شیمیایی آنالیز شده توسط میکروسکوپ الکترونی دانشگاه خوارزمی تهران این سنگ مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

این محقق تصریح کرد: در این آزمایشات تخصصی و دقیق مشخص شد این نمونه با توجه به وجود بافت ویدمن اشتاتن (بافت مخصوص شهاب سنگ‌های آهنی) و درصد آهن و نیکل بالا یک قطعه شهاب سنگ آهنی است. در نمونه آزمایشی میزان خلوص آهن بالای نود درصد و مقدار نیکل حدود ۸ درصد است.

وی بیان کرد: طی مطالعات تکمیلی مشخص شد این شهاب سنگ مربوط به هسته یک سیاره یا سیارک بوده که طی برخورد‌های فضایی بین اجرام فضایی متلاشی شده و قطعاتی از آن در فضا فاصله زیادی را طی کرده و سپس در سرزمین ایران فرود آمده است.

منبع: ایسنا

سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • کلاهی که بر سر کارگران ساختمانی گذاشته شد
  • (عکس) کشف اتفاقی شهاب‌سنگ در استان لرستان
  • تداوم بیمه رایگان دهک‌های یک تا ۵
  • ◄ بیمه بدنه پارسیان چند درصد خسارت را پوشش می دهد؟
  • تخفیف بیمه سلامت برای دهک‌‌های ۶ تا ۹ درآمدی
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج ادامه دارد
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج جامعه ادامه دارد
  • «شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت تعیین می شود/ معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت / معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند
  • بیمه ها تعرفه خدمات آزمایشگاهی را به درستی پوشش نمی دهند