Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-04@03:30:30 GMT

دید زدن پیام‌های خصوصی مردم برای خلق اثر هنری

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۰۸۹۹۲

دید زدن پیام‌های خصوصی مردم برای خلق اثر هنری

یک عکاس آمریکایی با کنار هم قراردادن عکس‌هایی که بدون اجازه از پیام‌های خصوصی مردم در کوچه و خیابان گرفته بود، یک مجموعه هنری خلق و منتشر کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه خبری سی‌ان‌ان، قبل از شیوع کرونا و فاصله‌گذاری اجتماعی این که در متروی شلوغ یا در صف به گوشی دیگران سرک بکشیم، کار راحتی بود؛ یک کنجکاوی ساده در عین احساس گناه که اصول رعایت حریم خصوصی را زیرپا گذاشته و حامیان این مفهوم اجتماعی را به ستوه می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال جف مرملستاین فوتوژورنالیست (عکاس خبری) آمریکایی با ایده گرفتن از این عادت آزاردهنده، با کنار هم قرار دادن عکس‌هایی که دزدکی از روی گوشی موبایل مردم در خیابان گرفته، یک کتاب با عنوان #nyc منتشر کرده است. مرملستاین پیش‌تر این عکس‌ها را با همین هشتگ در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک گذاشته بود.

این مجموعه گردآوری شده از مکالمات تاثیرگذار، خنده‌دار و گاهی بیهوده و بی‌هدف، تصویری از نحوه برقراری ارتباط میان مردمان دوران معاصر ارائه می‌دهد. این پروژه همچنین سوالاتی را درباره حریم شخصی و عکاسی مطرح می‌کند: اگرچه هویت افرادی که پیامشان در عکس‌های این مجموعه وجود دارد، مشخص نیست پیام‌هایی که ردوبدل شده‌اند گاه خیلی خصوصی هستند.

این پیام‌ها به چند خط مکالمه ناشناس محدود شده‌اند اما اطلاعاتی که در همان چند خط ارائه شده، برای فهمیدن این که ماجرا از چه قرار است، کفایت می‌کند. برخی از این مکالمات خنثی و دوستانه هستند و برخی از آنها به شدت تاثیرگذار و ناراحت کننده؛ مثلا در یکی از این گپ‌ها فردی از محبوبش عاجزانه می‌خواهد همین فردا شیمی‌درمانی را شروع کند.

مرملستاین این پروژه را در سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز کرد و در مجموع حدود ۱۲۰۰ عکس گرفت. وی درباره نحوه انتخاب نهایی پیام‌ها برای کتابش می‌گوید: آنهایی را انتخاب کردم که به یادماندنی، مرموز یا مبهم، ماندگار و تامل‌برانگیز بودند.

این عکاس عکسبرداری برای پروژه منحصربه‌فرد خود را با شیوع کرونا و اعلام مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی در نیویورک متوقف کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 467149

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اثر هنری هنر عکاس پیام های خصوصی فاصله گذاری اجتماعی شیوع کرونا حریم خصوصی حریم شخصی عکاسی شیمی درمانی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پیام ها عکس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۸۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«رخ‌ مادر» روی آنتن شبکه افق/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی پروژه، فصل دوم مجموعه مستند «رخ‌ مادر» به تهیه‌کنندگی امیرحسین اکاتی از امشب ۱۳ اردیبهشت به صورت هفتگی روی آنتن شبکه افق سیما می‌رود.

این مجموعه مستند که زهرا حسینی سرپرست پژوهش و سوژه یابی آن را برعهده داشته است، پنجشنبه‌ها حوالی ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه افق پخش می‌شود.

حمید مشایخی، مهدی انصاری، سیدمصطفی سیدحسینی و علی علائی چهار کارگردان «رخ مادر» هستند که پروژه را در استان‌های کرمان، یزد، فارس، لرستان، شهرکرد، گلستان، مازندران، تهران، گیلان، اراک و اصفهان جلوی دوربین برده‌اند.

«رخ مادر» که در قالب داکیودرام ساخته شده است، با روایتی شاعرانه به قصه‌های بکر و ناب از مادران شهدا که در جامعه فعالیت اجتماعی دارند، می‌پردازد.

کد خبر 6094972 سید امیر شایان حقیقی

دیگر خبرها

  • پروژه نهضت ملی مسکن در تنگستان سرعت خوبی دارد
  • پیام تسلیت مسئولان و جامعه هنری خراسان شمالی در پی درگذشت هنرمند موسیقی مقامی استان
  • پیام خطیر به هواداران استقلال بعد از برکناری؛ بیایید هم قسم شویم
  • پیام خطیر پس از کنار رفتن از مدیرعاملی استقلال
  • اولین پیام خطیر بعد از برکناری از مدیرعاملی استقلال
  • جزئیات پروژه چهارباغ/ فاز نخست تیرماه افتتاح می‌شود
  • «رخ‌ مادر» روی آنتن شبکه افق/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • رویکرد مجموعه مدیریتی قم حمایت تولیدکنندگان و تسهیل سرمایه گذاری
  • عکاسی فیلم هیچ‌گاه نمی‌میرد/ سینما و تئاتر هنر فردی نیست
  • ماندن در سینما اهمیت دارد/ عکاسی فیلم هیچ‌گاه نمی‌میرد