Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به  نقل از باشگاه خبرنگاران، کیلی مک‌انانی، سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور اعتراضات خشونت‌آمیز حامیان ترامپ روز چهارشنبه در برابر ساختمان کنگره را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می‌کند.

مک‌انانی، بدون اشاره به تحریک آشوبگران روز چهارشنبه توسط ترامپ گفت: کسانی که به صورت خشونت‌بار کنگره ما را به محاصره در آوردند بر خلاف تمام چیزی عمل کردند که این دولت برای آن ایستادگی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کاخ سفید در ادامه گفت: کسانی که در این ساختمان کار می‌کنند در حال فعالیت برای اطمینان حاصل کردن از انتقال منظم قدرت هستند. هم اکنون زمان اتحاد آمریکا فرا رسیده است.

 نشست کنگره آمریکا برای تایید نتیجه انتخابات آمریکا روز چهارشنبه برگزار شد در حالی که همزمان حامیان ترامپ با ورود به ساختمان کنگره آمریکا در پایتخت دست به شورش و اعمال خشونت زدند. درپی این اعتراضات بسیاری از مقامات از سمت خود استعفا دادند.

«برنی سندرز» نماینده ایالت ورمونت در سنای آمریکا، امروز (پنج شنبه) در پیامی تاکید کرد برای واکنش به اغتشاشات اخیر این کشور استعفای مقامات دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا، کفایت نمی‌کند.

پیش از سندرز «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، نیز خواستار برکناری دونالد ترامپ شده و گفت: «اگر متمم بند ۲۵ قانون اساسی فعال نشود کنگره باید برای برکناری رئیس‌جمهور مستقیما اقدام کند.»

ساعاتی پیش «چاک شومر» رهبر اقلیت سنای آمریکا، نیز موثرترین راه برای برکناری دونالد ترامپ را استفاده از متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا دانست و گفت: «موثرترین راه برای برکناری ترامپ این است که مایک پنس [معاون ترامپ] فوری استفاده از متمم ۲۵ قانون اساسی را در درستور کار قرار دهد.»

پربیننده ترین «جو بایدن» رسما رییس‌جمهور آمریکا شد/ بایدن۳۰۶؛ ترامپ ۲۳۲رأی الکترال واکنش ظریف به حوادث دیشب در واشنگتن ایلان ماسک ثروتمندترین فرد جهان شد خیال عربستان درباره رابطه ایران و قطر راحت شد! تلاش برای ادامه شمارش آرای الکترال/ تأمین امنیت کنگره بعد از ۴ساعت خشونت

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خشونت شورش قانون اساسی کاخ سفید کنگره آمریکا دونالد ترامپ روز چهارشنبه دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۹۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان

سخنگوی سازمان ملل در واکنش به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین گفت: حقوق اساسی آزادی بیان و اعتراض مسالمت‌آمیز باید رعایت شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حقوق اساسی آزادی بیان و اعتراض مسالمت‌آمیز باید رعایت شود، همچنین اظهارات نفرت‌انگیز نباید تحمل شود.

وی افزود: چگونگی ایجاد موازنه در خصوص این موارد بر عهده رؤسای دانشگاه‌ها است.

پیش از این، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد درباره سرکوب اعتراضات دانشجویی در آمریکا گفت که تضمین آزادی بیان و تظاهرات مسالمت‌آمیز «ضروری» است و در این باره اظهار کرد در عین حال، بدیهی است که سخنان نفرت‌انگیز غیرقابل قبول است. من معتقدم که چگونگی مدیریت صحیح اتفاقاتی که ما شاهد آن بوده‌ایم بر عهده مقامات دانشگاه‌ها است.

به گزارش ایمنا، دانشجویان دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا در ۱۷ آوریل پس از شهادت مینوچه نعمت شفیق رئیس دانشگاه کلمبیا در مقابل کنگره، اردوگاهی (چادرهایی) را در محوطه دانشگاه کلمبیا برپا کردند.

رئیس دانشگاه کلمبیا، بیش از همتایانش در هاروارد و پن در طول شهادت‌های مشابه قبلی، با قانون‌گذارانی که از اعتراضات دانشجویی علیه اسرائیل انتقاد می‌کردند، همسو بوده است.

در ۱۸ آوریل، شفیق از اداره پلیس نیویورک خواست تا چادرهای دانشجویان را جمع کند. از آن زمان، چادرهای همبستگی و تحصن‌ها در دانشگاه‌های سراسر آمریکا برپا شده است. تظاهرات دانشجویی علیه جنگ غزه بیش از شش ماه است که در سراسر آمریکا در حال برگزاری است اما این تظاهرات با حوادث هفته گذشته شدت گرفت.

استفاده از خشونت و ابزارهای پلیسی برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعاهای آن کشور درباره اصل آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می‌سازد.

اینگونه سرکوب‌های خشونت‌آمیز در امتداد سیاست حمایت علنی از کشتارها و جنایات جنگی اسرائیل به شمار می‌رود و موجب تشویق آن رژیم به ادامه تنش آفرینی، جنگ افروزی و نسل کشی خواهد شد.

این تجمعات اعتراضی همچنین نشانه خشم و نگرانی فزاینده وجدان‌های بیدار در آمریکا، از جمله جامعه مسلمانان آن کشور، و نیز نگرانی‌های روزافزون جامعه جهانی نسبت به استمرار و تقویت حمایت مالی، سیاسی و تسلیحاتی و گسترده دولت و کنگره آمریکا از جنایات جنگی و نسل کشی در فلسطین و نادیده گرفتن حقوق بشر و بین‌الملل است.

منبع: ایرنا

کد خبر 749874

دیگر خبرها

  • واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان
  • تمجید دونالد ترامپ از دستگیری دانشجویان معترض 
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • اجتماع دانشگاهیان خاش در حمایت از دانشجویان و دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی طرفدار غزه
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا