Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به  نقل از صدا و سیما، «جان بولتون»مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا درباره  تسخیر کنگره آمریکا به دست طرفداران دونالد ترامپ گفت: این یک فاجعه و روز وحشتناک برای آمریکا بود به خصوص زمانی که می‌بینید که رئیس جمهور آمریکا این جمعیت را تحریک می‌کند و مستقیما مسئول توهمی است که آن‌ها درباره لغو نتایج انتخابات به وسیله «مایک پنس» معاون رئیس جمهور یا کنگره آمریکا داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جان بولتون افزود: دونالد ترامپ هیچ حد و مرز و هیچ فلسفه‌ای ندارد، اکنون ترامپ باید هر چه سریع تر صحنه سیاسی آمریکا را ترک کند، من فکر می‌کنم او مطمئنا بعد از بیستم ژانویه هم او تلاش خواهد کرد نفوذ به دست آورد، او مطمئنا الان هم نفوذ دارد، اما قدرت ندارد و این کاملا متفاوت است.
مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا گفت: آن یک کودتای ناموثری بود که تلاش کرده بودند مانع از تایید کنگره بر انتخابات الکترال شود و چهار یا پنج یا شش ساعت آن را به تعلیق انداخت، اما موفقیت آمیز نبود. روز چهارشنبه در حالی که جلسه مشترک کنگره آمریکا برای تأیید نهایی پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در جریان بود، عده‌ای از هواداران دونالدترامپ ساختمان کنگره این کشور را اشغال کردند.
این اشغال به دنبال فراخوان ترامپ برای تجمع هوادارانش مقابل کنگره آمریکا روی داد.
در جریان این اشغال دستکم ۴ نفر کشته شدند.
با وجود آشوب و هرج و مرج در آمریکا نهایتا کنگره این کشور، پیروزی جو بایدن در انتخابات سوم نوامبر ۲۰۲۰ آمریکا را تایید کرد.
ترامپ، اما همچنان اصرار دارد که او در انتخابات سوم نوامبر ۲۰۲۰ آمریکا پیروز شده و دموکرات‌ها تقلب گسترده کرده اند. پربیننده ترین «جو بایدن» رسما رییس‌جمهور آمریکا شد/ بایدن۳۰۶؛ ترامپ ۲۳۲رأی الکترال واکنش ظریف به حوادث دیشب در واشنگتن ایلان ماسک ثروتمندترین فرد جهان شد خیال عربستان درباره رابطه ایران و قطر راحت شد! تلاش برای ادامه شمارش آرای الکترال/ تأمین امنیت کنگره بعد از ۴ساعت خشونت

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: امنیت ملی خشونت رئیس جمهور آمریکا کنگره آمریکا دونالد ترامپ جان بولتون کنگره آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۹۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند

به گزارش فارس، «الکساندر دو کارو» نخست وزیر بلژیک می‌گوید که شهرک نشینان محکوم شده در خشونت علیه فلسطینیها در کرانه باختری و یا دیگر مناطق فلسطینی باید موضوع تحریمهای مسافرتی قرار بگیرند. 

وی تاکید کرده است که دولت بلژیک چند هفته است که قصد دارد دسترسی شهرک نشینان محکوم به خشونت علیه فلسطینیها را به خاک این کشور ممنوع کند. 

این تصمیم دولت بروکسل چند روز پس از آن مطرح می‌شود که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن صدور روادید این کشور برای  شهرک نشینان اسرائیلی محکوم به خشونت در کرانه باختری و ورود آنها به خاک ایالات متحده آمریکا را ممنوع کرده است.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره این موضع آمریکا گفت، بلینکن به مقام‌های اسرائیلی هشدار داده بود که تل آویو باید اقدامات بیشتری را برای توقف خشونت‌های افراطی علیه فلسطینی‌ها انجام داده و افرادی را که مسئول این اقدامات هستند، مقصر بداند.

الکساندر دوکارو با اشاره به مواضع واشنگتن در این زمینه گفت: وزیر خارجه ایالات متحده نیز همین موضع را اتخاذ کرده و ما با همکاران آمریکایی خود در تماس هستیم تا بررسی کنیم که چگونه می‌تواند این تحریم در واقعیت عمل کند. 

نخست وزیر بلژیک افزود: ما در لحظه بسیار حساسی هستیم و احترام به حقوق بشر، احترام به جان انسانها، توقف کشتار غیرنظامیان بیگناه، باید برای همه در اولویت باشد.

مقامات آمریکایی پیش از این گفته بودند که آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور در جریان سفر هفته گذشته خود به اراضی اشغالی موضوع خشونت شهرک نشینان صهیونیست علیه فلسطینیها را با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یوآو گالانت وزیر جنگ این رژیم در میان گذاشته است.

دیگر خبرها

  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • چرا دولتمردان آمریکا از خشونت‌ علیه دانشگاهیان این کشور در برابر دوربین‌ها ابایی ندارند؟
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...