Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@20:07:01 GMT

افزایش درخواست ها برای کنار گذاشتن ترامپ از قدرت

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۰۹۹۲۴

افزایش درخواست ها برای کنار گذاشتن ترامپ از قدرت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یو اس ای تودی،  صداها برای کنار گذاشتن ترامپ از قدرت بلندتر شده و علاوه بر دموکرات‌ها، تعدادی از جمهوریخواهان، از جمله ژنرال جان کلی و میک مولوینی، روسای سابق دفتر ریاست جمهوری ترامپ خواهان کنار گذاشته شدن وی از قدرت هستند.

در همین زمینه آدام کینزینگر، نماینده جمهوریخواه در مجلس نمایندگان نیز خواستار سلب صلاحیت از دونالد ترامپ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آدام کینزینگر تصریح کرده است که اجرای این متمم برای حفاظت از آمریکا ضروری است.

لیندسی گراهام، سناتور جمهوریخواه و از متحدان دونالد ترامپ گفته است که اکنون از اجرای متمم ۲۵ قانون اساسی حمایت نمی‌کند ولی نباید آن را از گزینه‌ها روی میز خارج کرد، چرا که اگر اتفاقی بیفتد، می‌توان آن را اجرا کرد.

در جریان حمله شماری از خشونت طلبان طرفدار دونالد ترامپ به ساختمان کنگره در روز چهارشنبه دست کم چهار نفر کشته و ده‌ها نفر بازداشت شدند.

پس از حمله شماری از خشونت طلبان طرفدار دونالد ترامپ، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان از حزب دموکرات و چاک شومر، رهبر دموکرات‌ها در سنای آمریکا روز پنجشنبه ۱۸ دی ماه خواستار برکناری رئیس جمهوری ایالات متحده با استناد به متمم ۲۵ قانون اساسی این کشور شده‌اند.

نانسی پلوسی در یک کنفرانس خبری در ساختمان کنگره دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را به «تحریک شورش مسلحانه» علیه ایالات متحده متهم کرد.

نانسی پلوسی گفته است، اگر معاون رئیس جمهوری و کابینه اجرای متمم قانون اساسی را آغاز نکنند، احتمالا کنگره استیضاح را شروع خواهد کرد.

نانسی پلوسی به معاون رئیس جمهوری آمریکا تا شامگاه پنجشنبه فرست داده است که متمم ۲۵ قانون اساسی را اجرا کند.

در همین حال، چاک شومر نیز از اعضای کابینه و مایک پنس، معاون اول رئیس جمهوری‌ آمریکا خواسته است با اجرای متمم ۲۵ قانون اساسی برای برکناری دونالد ترامپ اقدام کنند.

رسانه‌های آمریکایی نیز می‌گویند، مایک پنس تمایلی به اجرای متمم ۲۵ قانون اساسی ندارد.

تاکنون متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا در این کشور به کار گرفته نشده است. اما براساس این متمم معاون رئیس جمهوری و کابینه دولت می توانند در صورتی که رئیس جمهوری نتواند وظایف خود را انجام دهد، معاون رئیس جمهوری جایگزین او خواهد شد.
 

کد خبر 5116806 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: برکناری دونالد ترامپ ایالات متحده امریکا جمهوریخواهان ایالات متحده امریکا عراق قاسم سلیمانی دونالد ترامپ ایران کنگره آمریکا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 رژیم صهیونیستی جو بایدن عربستان سعودی فلسطین سوریه کره جنوبی لبنان متمم ۲۵ قانون اساسی معاون رئیس جمهوری دونالد ترامپ نانسی پلوسی اجرای متمم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۹۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قدرت در حوزه نظامی عملیات «وعده صادق» را رقم زد

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ علیرضا الهامی صبح دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه فرمانده پدافند هوایی شرق قائم آل محمد (عج) بیان کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و سایر سخنان راه برون رفت از مشکلات را قوی شدن دانستند.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: قوی شدن در بخش‌های علمی، فنی و مهندسی و نظامی و … وظیفه همه ما در بخش‌های مختلف است.

الهامی با بیان اینکه باید راهکارهای قوی شدن را بیابیم، افزود: ما به عنوان سرباز، قوی شدن را یک وظیفه و تکلیف از جانب فرمانده خود می‌دانیم و در این زمینه مسئولیت داریم.

وی اظهار کرد: قوی شدن در حوزه نظامی اتفاقاتی چون عملیات وعده صادق را به وجود می‌آورد که عموم مردم را شادمان کرد.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی بیان کرد: قوی شدن از جنبه‌ای حرکت در مسیر ظهور منجی عالم بشریت نیز است.

الهامی بیان کرد: پدافند شرق در دوران مدیریتی و فرماندهی امیر ارسلان پرویز در حوزه‌های عمرانی و ورزشی و توان رزم اتفاقات بسیار خوبی را رقم زده است.

وی افزود: ساخت قطعات، تعمیر قطعات و حفظ توان رزم در پدافند شرق انجام شده است که نشان از تسلط علمی همکاران پدافند هوایی شرق و با توجه به نگاه ملی آنان است.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: توفیقات ارزشمند حاصل شده را قدردان هستیم.

الهامی بیان کرد: از امروز امیر حجت عباسی عهده دار مسئولیت فرماندهی پدافند هوایی شرق قائم آل محمد (عج) خواهد بود.

کد خبر 6091720

دیگر خبرها

  • افزایش قدرت در حوزه نظامی عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • ایران تحریم‌ناپذیر است
  • جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند