Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: از آنجا که گروه خودروسازی سایپا می تواند سالانه ۳ هزار دستگاه اتوبوس تولید کند وزرات کشور می تواند برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به ظرفیت این مجموعه صنعتی اتکا کند.

به گزارش  سید جواد سلیمانی در مراسم امضای تفاهم نامه تامین ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس درون شهری بین اتحادیه اتوبوسرانی شهری کشور و گروه خودروسازی سایپا، گفت: گروه خودروسازی سایپا در تولید خودرو تجاری رتبه اول کشور را دارد بدین جهت پتانسیل خوبی در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی وجود دارد که وزارت کشور و سایر نهادها می توانند از آن بهره ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اظهارداشت: تفاهم نامه تامین ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس درون شهری بین دو مجموعه سایپا است که ۵۰۰ دستگاه آن قرار است توسط سایپا دیزل و ۵۰۰ دستگاه دیگر توسط زامیاد تولید شود، اما قطعا ظرفیت مجموعه های یاد شده بیشتر از این است که در صورت سفارش وزارت کشور می توان در راستای تامین آن اقدامات لازم را انجام داد.

وی با اشاره به اینکه گروه خودروسازی سایپا توانایی این را دارد که اتوبوس های سفارش داده شده را در سه مدل دیزلی، گازسوز و برقی تامین کند، گفت: محصولات گروه خودروسازی سایپا مطابق با استانداردهای جاری کشور و ضوابط محیط‌ زیست است.

سلیمانی تصریح کرد: برنامه ریزی ما این است که تا سه ماه آینده حداقل ۲۰ درصد سفارش کلی را به وزارت کشور تحویل دهیم تا بتوان در مسیر نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور گام برداشت.

وی با بیان اینکه گروه خودروسازی سایپا در خودروهای تجاری پروژه های بزرگ و ملی دارد، گفت: به زودی وانت جدید سه محوره سایپا رونمایی خواهد شد و این آمادگی وجود دارد که به درخواست تمام ارگان ها در راستای نوسازی وتامین ناوگان پاسخ دهیم.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: این گروه خودروسازی (سایپا دیزل، زامیاد و ایران‌کاوه) سالانه ظرفیت تولید ۳ هزار دستگاه اتوبوس را دارد از این رو وزارت کشور می تواند سهم سایپا را در نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی افزایش دهد.

لینک کوتاه: asriran.com/003Cq0

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سایپا تولید خودرو گروه خودروسازی سایپا نوسازی ناوگان دستگاه اتوبوس وزارت کشور حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۹۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن ۳۷ دستگاه ون و اتوبوس به ناوگان حمل و نقل بندرعباس

تین نیوز

شهردار بندرعباس با اشاره به اینکه در سال گذشته نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی مورد توجه ویژه قرار داشت، گفت: در این راستا ۲۷ دستگاه ون و ۱۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهر افزوده شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهدی نوبانی در هرمزگان با اشاره به اهمیت حمل و نقل عمومی در شهر بندرعباس گفت: تغییر در زیرساخت های شهری باید با اولویت دهی به حمل و نقل عمومی انسان محور همراه باشد.

نوبانی ادامه داد: با یکپارچه سازی و ترکیب بسترهای حمل و نقل انسان محور شهروندان به استفاده از حمل و نقل پاک ترغیب می شوند.  

وی با اشاره به شرایط اقلیمی این شهر عنوان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و همچنین ساختار خطی و طولی شهر، شاید استفاده از دوچرخه و یا محورهای پیاده فقط در فصل معینی از سال امکان پذیر باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی، استفاده از حمل و نقل عمومی از محدود گزینه های در دسترس جهت بهبود وضعیت آلودگی هوای شهر است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تولید اتوبوس ناوگان حمل ونقل عمومی در سال گذشته زیر ۱۰۰۰ دستگاه بود
  • ۱۴۰۰ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است
  • شهردار تهران: ۱۴۰۰ اتوبوس در ۳۲ ماه به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است
  • ۱۴۰۰ اتوبوس در ۳۲ ماه به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است
  • خودرو‌های سایپا، چشم «کره شمالی» را گرفت
  • زورآزمایی JAC با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴
  • واکنش روزنامه شهرداری به افشای قرارداد ۲ میلیارد یورویی
  • ورود اتوبوس‌های نو­ به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت
  • اضافه شدن ۳۷ دستگاه ون و اتوبوس به ناوگان حمل و نقل بندرعباس
  • زورآزمایی جی ای سی (JAC) با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن 2024