Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-03@00:28:00 GMT

آلودگی هوا پرخاشگری را تشدیدمیکند

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۱۰۰۱۳

عضو انجمن علمی روان‌پزشکان ایران معتقد است، آلودگی هوا با تاثیرگذاری بر اکسیژن مغز، رفتارهای اجتماعی را تحت تاثیر قرار داده و سبب کاهش کنترل خشونت و پرخاشگری می‌شود. ناطقان: فربد فدایی در خصوص اثرات آلودگی هوا بر اعصاب وروان اظهار داشت: آلودگی هوا به ویژه ریزگردها بر سیستم عصبی وروانی شهروندان اثر گذاشته و رفتارهای اجتماعی را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: با افزایش آلودگی هوا اکسیژن به میزان کافی به مغز نمی‌رسد و این امر قدرت کنترل بر هیجانات انسانی را کاهش می‌دهد. همچنین رفتارهای پرخاشگرانه در این دوران با افزایش آلودگی هوا و ریزگردها تشدید می‌شود.

فدایی با بیان این که حالات اضطرابی وافسردگی نیز یکی از نتایج مخرب آلودگی هوا به شمار می‌رود، گفت: وضعیت شناختی انسان همچون ادراک مسائل، قدرت تمرکز، توجه وحافظه نیز با افزایش ریزگردها دچار نقصان خواهد شد.

این متخصص اعصاب وروان خاطرنشان کرد: سکونت در بزرگراه‌ها باتوجه به تردد بالای وسائل نقلیه و همچنین افزایش آلودگی به ویژه برای کودکان در درازمدت سبب نقصان‌های هوشی وذهنی خواهد شد.

فدایی یادآور شد: استفاده از ماسک در این ایام می‌تواند (به هنگام ضروری بودن خروج از منزل) این تبعات مخرب را کاهش دهد، اما در حقیقت عدم استفاده از وسائل نقلیه موتوری و سوخت‌های نامناسب راهکار اصلی کاهش آلودگی هوا است.

وی همچنین تاکید کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات پایتخت، سازه‌های نامناسب است. سازه‌های مرتفع دروازه‌های ورودی وخروجی شهر تهران مانع از ورود جریان هوا می‌شود وپایتخت را همانند یک کاسه وارونه (که آلودگی هوا را به وضوح نشان می‌دهد) در یک وضعیت منحصر به فرد قرار می‌دهد.

به گزارش ایرنا، از ابتدای امسال ۱۵ روز هوای پاک، ۱۸۱ روز هوای قابل قبول (سالم) و ۸۷ روز هوای ناسالم برای گروه های حساس و ۶ روز ناسالم برای تمامی گروه‌ها در تهران به ثبت رسیده است.

از لحاظ غلظت آلایندگی، ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با شاخص لحظه‌ای ۱۵۲ در وضعیت ناسالم برای تمامی گروه‌ها محسوب می‌شود. منبع: ایرنا برچسب ها: آلودگی هوا ، پرخاشگری ، تشدید

منبع: ناطقان

کلیدواژه: آلودگی هوا پرخاشگری تشدید آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۰۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است

به گزارش خبرآنلاین البرز؛امیدرضا تونی روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت گفت: در فروردین ماه امسال، شش نفر از عاملین آلودگی محیط زیست شامل اشخاص حقیقی و حقوقی با تشکیل پرونده به محاکم قضایی معرفی و چهار فقره دادنامه و رأی محکومیت در این خصوص صادر شده است.

تونی افزود: آلودگی‌های نفتی، عدم مدیریت پسماندهای بیمارستانی و شهری و تخلیه فاضلاب‌خام در محیط از جمله تخلفات زیست محیطی بوده که برای آنها پرونده قضایی تشکیل شده و تا حصول نتیجه، توسط کارشناس اداره محیط زیست کرج پیگیری خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج ادامه داد: هر اقدامی که تهدید علیه محیط زیست شناخته شود از قبیل دفع غیربهداشتی فضولات انسانی و دامی و مواد زاید، ریختن مواد مسموم‌کننده در رودخانه‌ها و استفاده‌ غیرمجاز از فاضلاب خام یا پساب تصفیه‌ خانه‌های فاضلاب برای مصارف کشاورزی ممنوع است و مرتکبین چنانچه طبق قوانین خاص مشمول مجازات شدیدتری نباشند به حبس محکوم خواهند شد.

این مسئول اظهار کرد: محیط زیست سالم و طبیعی هر روز هم در حال تحدید و هم در حال تهدید است. رشد جمعیت در کنار توسعه فعالیت‌های صنعتی به خطر بزرگی برای آینده محیط زیست در جهان بدل شده و اگر امروز کاری برای محیط زیست نشود، دیگر چیزی از آن برای آیندگان باقی نمی‌ماند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901300

دیگر خبرها

  • تولید خودروهای برقی گامی برای کاهش آلودگی‌هوا است
  • تصویری از آلودگی کارخانه سیمان در دورود
  • طرح ویژه پلیس برای کاهش مرگ موتورسواران و عابران پیاده
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • اعلام هشدار نارنجی بارندگی در استان سمنان
  • نقش حمل‌ونقل عمومی در کاهش ترافیک کلان‌شهر مشهد
  • نقش حمل‌ونقل عمومی در کاهش ترافیک کلان‌شهرها
  • پاک‌ترین و آلوده‌ترین کشورهای جهان
  • جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است