Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دشمنان ما قدرت منطق ما را نمی‌پذیرند، گفت: ما اعتقاد داریم دشمنان ما، قدرت منطق را نمی‌پذیرند بلکه بر منطق قدرت تکیه دارند، لذا برای جلوگیری از تحمیل اراده سلطه طلبانه و برنامه آن‌ها، راهی جز تقویت قدرت بازدارنده دفاعی و تهاجمی برای ما وجود ندارد. خبرگزاری میزان -  بنا به اعلام سپاه نیوز؛ سرلشکر حسین سلامی در آیین رونمایی یکی از پایگاه‌های راهبردی موشکی نیروی دریایی سپاه در سواحل خلیج فارس، گفت: منطق ما برای دفاع از تمامیت ارضی و استقلال کشور و دستاورد‌های انقلاب اسلامی "قوی شدن" است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه صبح امروز (جمعه) با رونمایی یکی از پایگاه‌های موشکی نیروی دریایی سپاه در سواحل خلیج فارس، از بخشی دستاورد‌ها و تجهیزات راهبردی زیر سطحی و موشکی این نیرو بازدید کردند.

سرلشکر سلامی پس از بازدید از یگان‌ها و سامانه‌های مستقر در این پایگاه که بدون حضور اصحاب رسانه انجام شد، تصریح کرد: منطق ما برای دفاع از تمامیت ارضی و استقلال کشور و دستاورد‌های انقلاب اسلامی، قوی شدن است.

وی با اعلام اینکه دشمنان ما قدرت منطق ما را نمی‌پذیرند افزود: ما اعتقاد داریم دشمنان ما، قدرت منطق را نمی‌پذیرند بلکه بر منطق قدرت تکیه دارند، لذا برای جلوگیری از تحمیل اراده سلطه طلبانه و برنامه آن‌ها، راهی جز تقویت قدرت بازدارنده دفاعی و تهاجمی برای ما وجود ندارد.

فرمانده کل سپاه این مجموعه را از جمله تاسیسات نگهدارنده موشک‌های راهبردی نیروی دریایی سپاه اعلام کرد و گفت: آنچه امروز در این مجموعه می‌بینید یکی از چندین تاسیسات نگه دارنده موشک‌های راهبردی نیروی دریایی سپاه است که در آن، ستونی از موشک‌ها و سیستم‌های پرتاب آن‌ها را ملاحظه می‌کنیم.

وی افزود: طول این ستون‌ها کیلومتر‌ها ادامه دارد و تعداد زیادی از این مجموعه‌ها در نیروی دریایی سپاه وجود دارد. الحمد الله نیروی دریایی سپاه امروز به کفایت و بلوغ قدرت دست یافته است.

سلامی تاکید کرد: این موشک‌ها با برد صد‌ها کیلومتر، نقطه زن و دقیق، با قدرت تخریب بسیار بالا و قادر به عبور از تجهیزات جنگ الکترونیک دشمن می‌باشند.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه هم اکنون افسران جوان بیشماری در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند که سامانه‌ها را آماده برای هر گونه عملیات آنی نگه می‌دارند، اضافه کرد: اگر اراده‌ای در شیاطین، مستکبران و دشمنان ما وجود داشته باشد، این جوانان شجاع و برومند، اراده آن‌ها را در نطفه خفه می‌کنند.

سلامی با تاکید بر اینکه پیشرفت‌های فناورانه در نیروی دریایی سپاه، به عنوان یک نیروی راهبردی، از نظر کمی و کیفی بسیار قابل قبول است، افزود: در این نیروی مقتدر در سطح سامانه‌های اطلاعاتی کشف اهداف و سیستم‌های جستجوگر و همچنین سامانه‌های راداری متصل به سیستم موشکی، پیشرفت‌های بسیار خوبی حاصل شده است.
موشک‌های نیروی دریایی سپاه جزء پیشرفته‌ترین موشک‌ها
وی تصریح کرد: موشک‌های نیروی دریایی سپاه جزء پیشرفته‌ترین موشک‌هایی است که در عرصه نبرد‌های ساحل به دریا، سطح به سطح، هوا به دریا، دریا به هوا در رده بهترین موشک‌های جهان است.


فرمانده کل سپاه اظهار داشت: هر لحظه نیاز باشد رزمندگان اسلام از منافع حیاتی ملت بزرگ ایران در آب‌های نیلگون خلیج فارس و ماورای آن دفاع تهاجمی قدرتمندانه را خواهند داشت.     بیشتربخوانید: مشاور فرمانده نهاجا: سیستم‌های پیشرفته راداری ارتش هر گونه تحرکات دشمن را رصد می‌کند   انتهای پیام/ برچسب ها: سرلشکر سلامی سپاه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سرلشکر سلامی سپاه نیروی دریایی سپاه فرمانده کل سپاه انقلاب اسلامی سامانه ها قدرت منطق دشمنان ما منطق ما موشک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۰۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | شناور سپاه از خط استوا عبور کرد | اولین ماموریت در نیمکره جنوبی

به گزارش جام جم آنلاین، ناو اقیانوس‌پیمای «شهید مهدوی» نیروی دریایی سپاه با عبور از مدار صفردرجه (خط استوا) وارد نیمکره جنوبی زمین شد.

این اولین ماموریت دوربرد دریایی سپاه از لحاظ طی مسافت و نوع ماموریت است که به نام ناو شهید «نادر مهدوی» ثبت می‌شود.

ناو شهید مهدوی که در اسفند ۱۴۰۱ به نیروی دریایی سپاه الحاق شده، بیش از ۲۱۰۰ تُن وزن دارد، طول آن ۲۴۰ متر و عرض آن ۲۷ متر است.

این ناو انواع رادار‌های پیشرفته نظیر رادار سه‌بعدی، سامانه‌های موشکی، سطح به سطح، سطح به هوا و سامانه سوم خرداد و سایر سامانه‌های مخابراتی پیشرفته را داراست و در نوع خود از جمله ناو‌های خاص کشور محسوب می‌شود.

علاوه بر این، ناو شهید مهدوی اولین شناور ایرانی مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد است.

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در بهمن ماه سال گذشته، خبر رسمی شلیک موشک بالستیک از روی این شناور منتشر شد و طبق تصاویری که نیروی دریایی سپاه منتشر کرد، ۲ موشک بالستیک با برد تقریبی ۱۷۰۰ کیلومتر از داخل ۲ کانتینر به سمت اهداف خود شلیک شدند.

به گفته سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه، بر روی این ناو، علاوه بر موشک‌های بالستیک برد بلند، موشک‌های کروز ۲ هزار کیلومتری با نام «قدر ۴۷۴» نیز نصب شده است.

سپاه پاسداران از اواخر دهه ۸۰ شمسی و در پی تفکیک ماموریت نیرو‌های دریایی ارتش و سپاه، مسئول اصلی حراست از خلیج فارس و تنگه هرمز است، اما در سال‌های اخیر، مامور به حضور در آب‌های اقیانوسی نیز شده است و برای این ماموریت، شناور‌های مختلفی ازجمله همین ناو شهید مهدوی، رودکی و باقری در اختیار دارد.

به گفته سردار تنگسیری، مهمترین ماموریت نیروی دریایی سپاه در آب‌های دوردست، ایجاد و حفظ سیادت دریایی و تأمین امنیت خطوط کشتیرانی است.

در ماه‌های اخیر شناور شهید مهدوی در خلیج عدن نیز به انجام ماموریت پرداخته بود.

دیگر خبرها

  • ناو سپاه از مدار صفر درجه گذشت
  • ناو اقیانوس‌پیما و مجهز به موشک های بالستیک دوربرد سپاه از خط استوا گذشت +جزئیات مهم
  • شناور موشکی سپاه از خط استوا گذشت
  • ببینید | شناور سپاه از خط استوا عبور کرد | اولین ماموریت در نیمکره جنوبی
  • اولین ماموریت اقیانوسی سپاه در نیمکره جنوبی
  • شناور موشکی سپاه از خط استوا عبور کرد
  • فرمانده سپاه: رسما اعلام کردیم که می‌زنیم و همه می‌دانستند؛ این عملیات قابل تکرار است
  • عملیات وعده صادق ظهور قدرت اراده ملت ایران بود
  • سرلشکر سلامی: در عملیات وعده صادق هیچ ایرانی از واکنش دشمن نترسید
  • سردار سلامی: «وعده صادق» استثنایی‌ترین تصمیم نظام بود