Web Analytics Made Easy - Statcounter

طاهریان از شبکه رابطین فهما به عنوان قدرت نرم فرهنگی در کشور یاد کرد و با اشاره به ظرفیت‌های پرتال بچه‌های مسجد گفت: این پرتال قابلیت دارد تا در هر زمان و مکان، اطلاعاتی از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سطح جهان به مخاطبان خود ارایه کند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)، «مرتضی طاهریان»، در جلسه ویژه شبکه رابطین فهما مازندران که  به صورت مجازی برگزار شد، طی سخنانی گفت: رویکردی که اکنون ذیل شبکه رابطین فهما در سطح کشور شاهد هستیم که اگر به خوبی، تبیین و اجرایی شود به عنوان یک ظرفیت ارزشمند نه تنها برای مازندران بلکه به عنوان یک ظرفیت در کل کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور اظهار کرد: استان مازندران از ابتدا در شبکه رابطین با جدیت، وارد شدند اما با توجه به تعداد بالای کانون های فرهنگی هنری مساجد، شهرستان‌ها و رابطین، مشکلاتی وجود دارد و برای بهره گیری از تمام ظرفیت ها نیاز به یک پروسه زمانی است.   وی بیان کرد: در سطح استان و حوزه های بین المللی، منشا خیرات و برکات باشیم و با تعامل در بستر فهما به ارتقا برسیم.     طاهریان ابراز کرد: نگاهی که سال گذشته بر فهما، حاکم بود که یک کانون فرهنگی هنری مساجد، تمام تلاش خویش را برای کسب تبه برتر کشوری، انجام می داد.     وی با اشاره به اینکه شبکه رابطین نتوانست در سال گذشته آن‌طور که باید عمل کند و کار هم در مرحله آزمایشی بود، افزود: ارزیابی دقیقی بر شبکه رابطین صورت نگرفت اما در سال جاری روند متفاوت است و تمرکز جدی بر شبکه رابطین داریم.   طاهریان گفت: با ارتباط ممتد با کانون‌ها و مدیران در دو ماه گذشته امیدواریم به نتیجه مطلوب برسیم، البته هدف این است که نگاه فردی در فعالیت‌های کانون‌ها به نگاه اجتماعی تبدیل شود چرا که  کانونی که حایز رتبه برتر شده است، دیگر یک کانون نیست بلکه با جمعی از کانون‌ها به یک نتیجه مشترک و مطلوب، دست یابیم.   وی تاکید کرد: از تجربیات کانون های فرهنگی هنری در سال گذشته باید، بهره بگیریم و در سال جاری، شبکه برتر رابطین مورد توجه قرار می گیرد و تلاش شود تا همراه شبکه، حرکت درستی از سوی رابطین، صورت گیرد.   طاهریان گفت: شبکه رابطین انتظار می رود که شبکه خود را مهندسی کرده و روی یک کانون فهما در رواق کتاب، فیلم، همدلی، کارآفرینی و ... در حوزه فرهنگ تمرکز کند، در فرصت باقیمانده، انتظار نیست که یک شبکه در تمام حوزه ها، وارد شود و حرکت هدفمندی وجود نداشته باشد.   وی ادامه داد: شبکه قوی باید در همه رواق‌ها دارای توانمندی باشد و پس از پایان کرونا در طی مراسمی، ظرفیت‌های کانون‌های دیگر را شناسایی و از آنها، بهره گیری می کند.   معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهما تصریح کرد: شبکه رابطین باید امتداد داشته باشد و منوط  فقط به یک ماه یا دو ماه نباشد و شبکه رابطین، جدی گرفته شود و استفاده از سرانه نقدی، بیمه رابطین و دادن طرح هایی که ستاد، اجرا می کند به رابطین و کانون های فهما برتر از جمله مزایایی است که برای شبکه رابطین در نظر گرفته شده است.   طاهریان از شبکه رابطین فهما به عنوان قدرت نرم فرهنگی نه تنها در یک محله و شهر بلکه در مجموعه کشور، یاد کرد و گفت: با پرتال بچه های مسجد در هر جای دنیا می توان، سرچ کرد و از اخبار، رتبه و فعالیت های کانون فرهنگی هنری مسجد، مطلع شد.   وی اظهار کرد: اطلاعات درست را در پرتال بچه های مسجد، وارد شود که این امر دارای برکت، خواهد بود چرا که برنامه ریزی درست مبتنی بر داده های صحیح است.   در این نشست مجازی، حجت الاسلام «رجب نعمتی قرا»، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران و  کارکنان ستاد فهما استان، شرکت داشتند. پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: ستاد فهما بچه های مسجد پرتال بچه های مسجد شبکه رابطین فهما کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۰۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمعیت جوان اصلی‌ترین مولفه قدرت و ثروت واقعی هر کشور

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دکتر پژمان بختیاری نیا به خبرنگار ما گفت: تغییرات جمعیت یک پدیده اجتماعی مهم است که تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله باروری، مرگ و میر، مهاجرت، و تغییرات اجتماعی و اقتصادی قرار می‌گیرد. این تغییرات می‌توانند به شکل افزایش یا کاهش جمعیت، تغییر در ساختار سنی جمعیت و تأثیر بر اقتصاد و جامعه منجر شوند.


وی افزود: کشور ما در موضوع جمعیت در موقعیت حساسی است و با بسته شدن پنجره جمعیتی وارد بحران خواهیم شد، اکنون دو سوم جامعه در رده سنی ۱۵ تا ۶۴ سال هستند و در واقع ۷۰ درصد جامعه در این رده سنی قرار دارند و به همین منظور ما باید به ساختار سنی توجه کنیم، زیرا در مرحله پنجره جمعیتی همه مشکلات متخصصان و پژوهشگران بحث توانمندسازی جوانان است و از این روش جهش توسعه‌ای را خواهیم داد.


دکتر بختیاری نیا ادامه داد: در تدوین قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به ۲۱ مانع فرزندآوری مورد توجه قرار دارد که عبارتند از؛   تاخیر در ازدواج جوانان، کاهش سن ازدواج، الگوی مسکن، مشکلات اقتصادی و هزینه فرزندپروری، اشتغال و نگرانی آتیه زنان، اشتغال پدران خانواده، هزینه دوران باداری و شیردهی، هزینه‌های ناباروری، عقیم‌سازی و استفاده بی‌رویه از اقلام پیشگیری، ترس از فرزند معلول، قبح‌زدایی از سقط جنین، نگهداری از تربیت و آینده فرزندان و ضعف خدمات اجتماعی مادر و کودک از جمله این موانع است.


رئیس مرکز بهداشت خوزستان اضافه کرد: همان طور که سیاست‌های تحدید جمعیت در دهه ۶۰ برپایه تغییر نگرش‌ها، هنجار‌ها و ارزش‌ها بود، امروز نیز برای مهندسی معکوس این مساله هیچ راهی جز از مسیر ایجاد تغییر در نگرش‌ها و ارزش‌ها وجود ندارد. سیاست‌گذاری جمعیتی نوعی سیاست‌گذاری اجتماعی است و باید در این چارچوب حرکت کند و از الزامات آن، توجه به بستر‌های فرهنگی است. تمرکز بر روی تغییرات فرهنگی، مدیریت انتقال زمان و استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کمک‌کننده در فرزندآوری از دیگر موارد در این زمینه هستند.


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز می‌گوید: در واقع در کنار حل مشکلات اقتصادی کشور، باید برای تغییر انگاره‌های غلط نقش بسته در اذهان جامعه درباره جمعیت و فرزندآوری، کار فرهنگی را در اولویت قرار دهد تا زنان و مادران بتوانند در کنار فعالیت‌های اجتماعی، نقش مادری خود را با کمترین دغدغه دنبال کنند.


وی گفت: در بخش فرهنگی فردگرایی گفتمان غالب است. آزادی‌های فردی، تغییر ارزش‌ها و هنجار‌های فردی و به طور کلی سبک زندگی از مولفه‌هایی هستند که سبب افزایش سن ازدواج شده‌اند، در حقیقت شاهد تغییر سبک زندگی هستیم که این موارد به طور قطع در افزایش سن ازدواج اثرگذار هستند و در نتیجه سن باروری نیز افزایش می‌یابد. توجه به عقاید، اخلاق، خرده فرهنگ‌ها و زیست بوم از اصول پرداختن به کار‌های فرهنگی است.

دکتر بختیاری نیا افزود: حمایت از ازدواج جوانان و فرزندآوری آنها، ارزشمند کردن فرزندآوری توسط عوامل فرهنگ‌ساز، رسانه‌ها و رفع موانع و مشکلات خانواده‌ها در این مسیر که عمدتاً در قانون جوانی جمعیت مورد توجه هستند می‌توانند ما را از این بحران عبور دهند، اما لازم است بدانیم مهمترین موضوع فرهنگ‌سازی و الگوسازی است که آحاد مردم و گروه‌های اجتماعی باید به آن توجه کنند.


وی تاکید کرد: مساله جوانی جمعیت از برنامه‌های محوری وزارت بهداشت است و فرزندان سرمایه‌های ارزشمند جامعه و خانواده هستند.

دیگر خبرها

  • واکاوی ریشه‌های اعتراضات ضداسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • ۱۱۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات فعال است / استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • قدرت و نفوذ ایران در جهان مایه افتخار است
  • جمعیت جوان اصلی‌ترین مولفه قدرت و ثروت واقعی هر کشور