Web Analytics Made Easy - Statcounter

دومین دوره جایزه کتاب سال استان زنجان با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در سه گروه تالیف، ترجمه و احیا متون برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان دومین جایزه کتاب سال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این جایزه آثار منتشره مولفان و پدیدآورندگان ایرانی و خارجی در حوزه زنجان‌شناسی، آثار مولفان و پدیدآورندگان زنجانی در تمام حوزه‌ها و آثاری که برای اولین بار در سال 1398 با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چاپ شده بودند، در موضوعات 10 گانه رده‌بندی دیویی و نیز گروه کودک و نوجوان مورد ارزیابی قرار گرفته و داوری شد.

 

داوری و ارزیابی دومین جایزه کتاب سال زنجان را 32 تن از استادان و پژوهشگران دانشگاهی، حوزوی و مراکز مختلف پژوهشی و علمی به عهده داشتند که در نهایت از بین 88 اثر رسیده 8 عنوان کتاب به مرحله دوم راه يافت.

 

پس از ارزیابی دقیق و علمی هر اثر توسط حداقل دو نفر از داوران، 3 عنوان کتاب، «برگزیده» و 5 عنوان نیز «شایسته تقدیر» شناخته شد.

 

بر اساس رای داوران دومین جایزه کتاب سال استان زنجان، در بخش دین، کتاب «حوزه علمیه زنجان در گذر زمان»، تألیف ذکرالله محمدی زنجانی دابانلویی، در بخش ادبیات «چکمه‌لی‌هاوا، تورکجه شعر توپلوسو»، سروده ارشد نظری، در بخش تاریخ و جغرافیا «روحانیت و اندیشه‌های چپ در ایران معاصر»، تألیف محمد صدرا به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند.

 

همچنین در بخش دین کتاب «قرآن کریم، سوره‌های حمد و بقره، بیانات مرحوم آیت‌الله محمداسمعیل صائنی»، به ‌کوشش هوشنگ خسروی، در بخش علوم کاربردی «روزهای شیرین تولد نوزاد، تماس پوستی مادر و نوزاد و شیردهی»، تألیف ناهید جعفری و رباب بیات، به‌عنوان آثر شایسته تقدیر انتخاب شدند.

 

در بخش ادبیات نیز «خوش به حال او» مجموعه غزل سروده حسن خلجی، در بخش دفاع مقدس «جنگ به روایت لبخند» خاطرات احمد محمدی نوشته سیده‌الهه موسوی و در بخش کودک و نوجوان قصه‌های «حاج بابا»، نوشته وریا نیک‌منش به عنوان آثار شایسته تقدیر این دوره از جایزه کتاب سال زنجان برگزیده شد.

 

محمد ربیع احمدخانی در مراسم تقدیر از برگزیدگان دومین جایزه کتاب سال استان زنجان اظهار کرد: نویسندگان و شعرای زنجانی همواره در عرصه‌های مختلف خوش درخشیده و آثار خوبی ارایه کرده‌اند.

 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان  با اشاره به اینکه مردم زنجان همواره در بحث کتاب و کتابخوانی پیشگام بوده ‌اند، بیان کرد: در همین راستا سالانه برنامه های متعددی در همین حوزه اجرایی می‌شود که یه عنوان آن تاکنون برگزار شده است.

 

وی با اشاره به برخی از برنامه‌های اجرا شده توسط این اداره کل در ایام کرونا گفت:  گفت: همچنین این اداره کل قصد دارد جشنواره ای با عنوان نخستین جشنواره تولیدات مردمی در فضای مجازی و در ارتباط با نحوه پیشگیری از ویروس کرونا را مورد توجه قرار دهد.

 

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: دومین جایزه کتاب سال تجلیل از برگزیدگان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان مراسم تجلیل دومین جایزه کتاب سال استان زنجان اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۰۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در استان اردبیل برگزار می‌شود

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل از برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در هفت بخش در سطوح استانی و ملی خبر داد و گفت: مهلت شرکت در رویداد دهم اردیبهشت ۱۴۰۳ بوده و شرکت هم‌زمان در هر دو سطح آن امکان‌پذیر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل،، افسانه جهانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در هفت بخش در سطوح استانی و ملی برگزار می‌شود.

وی افزود: خانواده، رسانه، مدیران، دستگاه‌های اجرایی، نخبگان، سازمان و شرکت‌های خصوصی و سازمان‌های مردم‌نهاد، هفت بخش این رویداد است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل با اشاره به نحوه ارسال آثار، ادامه داد: متقاضیان شرکت در سطح ملی از طریق تارنمای jameyat.ir و متقاضیان شرکت در سطح استانی هم از طریق پیام‌رسان ایتا به شماره ۰۹۳۰۴۷۲۴۶۲۸ می‌توانند اقدام به ارسال آثار خود کنند.

جهانی با اشاره به شماره ۰۴۵۳۱۲۵۱۵۰۱ به‌عنوان شماره تماس دبیرخانه استانی، تصریح کرد: مهلت شرکت در رویداد دهم اردیبهشت ۱۴۰۳ بوده و شرکت هم‌زمان در هر دو سطح رویداد امکان‌پذیر است.

وی اظهار کرد: علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات تکمیلی و شاخص‌های مورد ارزیابی می‌توانند به کانال ایتای دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل مراجعه کنند.

کد خبر 748792

دیگر خبرها

  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • جشنواره «عروسکخونه» برگزیدگان خود را شناخت/ تجلیل از حسن دادشکر و عادل بزدوده
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در قم برگزار می‌شود
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند
  • تقدیر از برگزیدگان سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • ‌دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در فارس برگزار می‌شود
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • نوگرایی و جوانگرایی شرط پویایی یک جامعه است
  • افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»