Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@18:41:28 GMT

استعفای ۴ عضو شورای امنیت ملی کاخ سفید

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۱۰۵۴۱

استعفای ۴ عضو شورای امنیت ملی کاخ سفید

رویترز به نقل از یک مقام دولتی گزارش داد، در پی حضور خشونت‌ آمیز طرفداران دونالد ترامپ در کنگره، چهار مشاور ارشد دیگر در شورای امنیت ملی کاخ استعفا کردند.

به گزارش مشرق، بنابر گفته این مقام دولتی، افرادی که روز پنجشنبه استفعا کردند عبارتند از: «ارین والش» مدیر ارشد امور آفریقا؛ «مارک واندروف» مدیر ارشد سیاست دفاعی؛ «آنتونی روژیرو»، مدیر ارشد سلاح های کشتار جمعی و «راب گرین وی»، مدیر ارشد امور خاورمیانه و آفریقای شمالی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشتر استفانی گریشام رئیس دفتر ملانیا ترامپ نیز پس از حمله روز گذشته طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره، از سمتش استعفا کرده است.

همچنین دو منبع آگاه نیز به رویترز گفتند که ریکی نیکیتا مدیر امور اجتماعی کاخ سفید هم از این سمت کناره گیری کرده است. سارا متیوز معاون مدیر رسانه‌ای کاخ سفید نیز از این سمت استعفا کرده است.

در همین حال،کاخ سفید «گابریل نورونها» مقام فعال در وزارت خارجه آمریکا در خصوص مسایل مربوط به ایران را به دلیل انتقاد از ترامپ اخراج کرد.

این مسئول آمریکایی به دنبال حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره در توئیتی نوشت: ترامپ شورشیان را به حمله به ساختمان کنگره تحریک کرد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید سلیمانی خاورمیانه دونالد ترامپ وزارت خارجه امریکا ملانیا ترامپ مدیر ارشد کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۰۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کاخ سفید شامگاه یکشنبه از گفت‌وگوی تلفنی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل خبر داد.
بایدن در این گفت‌وگوی تلفنی بار دیگر بر پایبندی قاطع آمریکا به امنیت اسرائیل تاکید کرد.

رئیس جمهور آمریکا از نتانیاهو خواست تا در موضوع افزایش کمک‌های بشردوستانه به غزه، همکاری با سازمان‌های بین‌المللی را افزایش دهد.

بایدن و نتانیاهو درباره عملیات ارتش اسرائیل در رفح نیز گفت‌وگو کرده و رئیس جمهور آمریکا بار دیگر موضع خود در خصوص این عملیات را ابراز داشت.

بر اساس گزارش کاخ سفید، دو طرف همچنین در خصوص مذاکرات آزادی گروگان‌ها در کنار آتش‌بس فوری در باریکه غزه نیز صحبت کردند.

کد خبر 847915 منبع: فارس برچسب‌ها بنیامین نتانیاهو خبر ویژه جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • ادعای کاخ سفید مبنی بر اعطای پناهندگی به برخی آوارگان فلسطینی
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا تبدیل به پادگان نظامی شد؛ ترامپ خوشحال شد
  • تمجید دونالد ترامپ از دستگیری دانشجویان معترض 
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • کاخ سفید: همچنان با حمله اسرائیل به رفح مخالفیم
  • استعفای برخی اعضای حزب «نسل نو»
  • اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی برخی از اعضای کنگره آمریکا
  • دلیل اصلی سفید شدن مو‌های ژوزه مورینیو فاش شد
  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل