Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به رشد بسیار خوب ایران در زمینه پهپادی، گفت: خیلی از کار‌هایی که در زمینه پهپادی در نیرو‌های مسلح انجام شده است، امکان رسانه‌ای شدن آن وجود ندارد.: خبرگزاری میزان - بنا به اعلام دفاع‌پرس، امیر سرتیپ شاهین تقی‌خانی در برنامه «بدون خط خوردگی» «رادیو گفت‌وگو» در خصوص رزمایش پهپادی ارتش؛ خوشحالی و احساس امنیت مردم را باعث خوشحالی ارتش دانست و گفت: هر زمان اقدام خوبی در مجموعه نیرو‌های مسلح انجام می‌شود، به تبع آن مردم عزیز ایران احساس آرامش و امنیت بیشتری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به تمرین پهپادی ارتش، افزود: این رزمایش نیز برای افزایش سطح آماگی‌های رزمی مجموعه ارتش طراحی شده بود و از روز سه شنبه آغاز و در روز چهارشنبه به پایان رسید. در این رزمایش توانستیم گوشه‌هایی از آمادگی‌ها و اقدامات مهم را به معرض نمایش بگذاریم.

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: پهپاد‌های شناسایی و رزمی ارتش جمهوری اسلامی ایران از ریز پرنده‌ها تا پهپاد‌های بزرگ، هر کدام ماموریت‌های مختلفی را داشتند. از نگاه ارتش، مهم‌ترین هدف رزمایش تحقق شعار «ما می‌توانیم» و باور به توانمندی‌های خود است که محقق شد. همچنین تست‌ها و آزمایش‌های عملیاتی که باید روی پهپاد‌ها صورت می‌گرفت، به لطف خدا انجام شد.
رزمایش پهپادی به خوبی اجرا شد
وی با تأکید بر تحقق اهداف رزمایش پهپادی، تصریح کرد: رزمایش پهپادی به خوبی اجرا شد که اجرای موفق عملیات رهگیری پهپاد کرار از جمله آن‌ها است. این پهپاد در سال‌های گذشته فقط یک هدف متحرک بود، اما خود پهپاد تبدیل به یک پهپاد رهگیری تهاجمی و عملیاتی شده است تا بتواند هم کار شناسایی انجام دهد و هم با حمله هواگرد‌ها مقابله کند.

 تقی‌خانی از رشد بسیار خوب ایران در زمینه پهپادی گفت و اظهار داشت: نه تنها ارتش بلکه مجموعه نیرو‌های مسلح در حوزه پهپادی بدون هیچ غلوی باید بگویم در شرایط بسیار خوبی قرار دارند و باید یادآوری کنم خیلی از کار‌هایی که در زمینه پهپادی در نیرو‌های مسلح انجام شده است، امکان رسانه‌ای کردن آن وجود ندارد و اگر روزی این امکان فراهم شود، قطعا مردم شریف ایران بیشتر از توانمندی و آمادگی ارتش و نیرو‌های مسلح اطمینان پیدا خواهند کرد.   بیشتربخوانید: درخواست فرزند شهید محسن فخری‌زاده در چهلمین روز ترور نخبه هسته‌ای و دفاعی کشورمان

انتهای پیام/

برچسب ها: شاهین تقی خانی ارتش پهپاد

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ارتش پهپاد زمینه پهپادی رزمایش پهپادی نیرو های مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۰۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود

معاون امنیتی_انتظامی وزیر کشور جزئیات جدیدی از انسداد مرزها برای افزایش امنیت کشور و جلوگیری از قاچاق انسان و سلاح بیان کرد.

به گزارش فارس، سیدمجید میراحمدی درباره آخرین اقدامات درباره فنس‌کشی و ایجاد دیوار در مرزها گفت: یکی از اقدامات بسیار شایسته و تعیین کننده دولت رئیسی تصمیم‌گیری و سرمایه‌گذاری اساسی برای انسداد مرزهاست.

معاون امنیتی_انتظامی وزیر کشور افزود: در ابتدای کار ما یک جمع‌بندی را خدمت رئیسی ارائه و شرایط و وضعیت مرزها را تبیین کردیم و خسارت‌های اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی که‌عدم انسداد مرزها برای کشور دارد نیز برای رئیس جمهور تشریح شد.

میراحمدی با بیان اینکه سالیانه بیش از ۲۰ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور یا از کشور خارج می‌شود فقط یک بخش از خسارت‌های اقتصادی درباره مرزها است، تصریح کرد: قاچاق مواد مخدر و ناامنی‌هایی که برای کشور وجود دارد همه از طریق یک سرمایه‌گذاری اساسی برای انسداد مرزها قابل حل است همان اقدامی که در دولت‌های قبلی از آن غفلت‌های اساسی شده بود.

وی ادامه داد: رئیسی به‌سرعت با این موضوع موافقت و دستور دادند تا ۳ میلیارد یورو ظرف پنج سال در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح قرار داده شود و نیروهای مسلح به‌سرعت فرآیند انسداد مرز را آغاز کنند.

معاون امنیتی_انتظامی وزیر کشور با اشاره به اینکه راهبری موضوع انسداد مرزها توسط سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح انجام می‌گیرد، تاکید کرد: این کار اکنون جزو اولویت‌های کاری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح است و با هدایت و راهبری وی در حال پیگیری است.

وی افزود: در این راستا، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همه ظرفیت‌های مهندسی نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، فراجا و قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) را به‌کار گرفته‌اند و یک تقسیم کار انجام شده که این نهادها اقدامات خوبی را برای انسداد مرز آغاز کردند.

میراحمدی گفت: یک اولویت‌بندی برای انسداد مرزها انجام شده و مسیرهایی که از طریق آن‌ها قاچاق انسان و قاچاق سلاح انجام می‌گیرند در اولویت بوده و در حال پیگیری است که بخشی از این اولویت نیز، مرز افغانستان است.

معاون امنیتی_انتظامی وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه انسداد مرزها فقط به‌صورت دیوارکشی است یا به‌طریق دیگری انجام می‌شود، اظهار کرد: انسداد مرزها یک طرح جامع است که در چند لایه انجام می‌گیرد، هم به صورت فنس و هم به صورت دیوارکشی و هم سیستم‌های هوشمند کنترل مرزی.

وی در پایان افزود: اگر این طرح به‌طور کامل انجام شود آن‌گاه دستاوردهای راهبردی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و امنیتی برای کشور حاصل می‌شود.

دیگر خبرها

  • وضعیت میدان جنگ در اوکراین بدتر می‌شود
  • انتشار تصاویر و ویدیویی از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط یمن
  • رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • حمله پهپادی و موشکی نیرو‌های مسلح یمن به اهداف اسرائیلی
  • حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی
  • سرلشکر موسوی: ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • آمریکا عملیات پهپادی و موشکی یمن علیه کشتی هایش را تایید کرد