Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- علاوه بر ماهی‌های چرب و مکمل‌های روغن ماهی، گزینه‌های غذایی نیز وجود دارند که سرشار از اسید‌های چرب امگا 3 هستند.
به گزارش خبرگزاری آریا، اسیدهای چرب امگا3 موجود در غذاها منجر به کاهش التهاب در بدن، جلوگیری از آسیب اکسیداتیو و بسیاری از مزایای دیگر می شوند.
در ادامه این مطلب با خوراکی هایی که سرشار از اسیدهای چرب امگا3 بیشتر آشنا شوید:

لوبیا
باقلا و لوبیا نه تنها منبعی عالی برای پروتئین هستند بلکه از منابع خوب برای امگا3 نیز به شمار می ‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک فنجان لوبیا قرمز نزدیک به 1 گرم امگا3 دارد که حدود نصف میزان مورد نیاز روزانه است. لوبیا به راحتی در دسترس است به ویژه که با ماهی تازه مقایسه شده است.

کدو حلوایی
کدو تنبل یا کدو حلوایی از بهترین منابع برای بتاکاروتن است، اما دارای امگا 3 نیز هست. یک فنجان کدو حلوایی حاوی حدود 50 میلی گرم امگا3 است.

گردو
یک اونس گردو به بدن شما 2600 میلی گرم امگا3 می افزاید. گردو یکی از بهترین منابع غذایی سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع است.

سویا
تنها با مصرف نصف فنجان سویای آب پز می توانید 300 میلی گرم اسید چرب امگا3 دریافت کنید. اسیدهای چرب امگا3 موجود در گیاهان برای گیاه خواران بسیار مفید هستند. سویای سبز سرشار از فیبر و پروتئین است و به عنوان یک میان وعده سالم می توان آن را مصرف کرد.

برنج قهوه ای
نصف فنجان از این برنج حاوی 240 میلی گرم امگا3 است. ضمن این که مقادیر کافی فیبر و پروتئین را نیز به بدن می رساند. برنج قهوه ای منبع غنی از منگنز، ویتامین ب، فسفر، پتاسیم و منیزیم نیز محسوب می شود و از آنجا که کم کالری است، در رژیم های غذایی کاهش وزن طرفداران زیادی دارد.

روغن کتان
روغن کتان، روغن دیگری سرشار از امگا3 است، اما کمتر مورد استفاده قرار می‌ گیرد زیرا نگه داری آن خیلی سخت است (این روغن خیلی سریع اکسید می‌ شود). بنابراین دان کتان به روغنش ترجیح داده می‌ شود.

تخم مرغ
تخم مرغ در حال حاضر به عنوان منبعی برای همه مواد مغذی شناخته می ‌شود. یک عدد تخم مرغ حاوی 13 ویتامین و مواد معدنی و پروتئین با کیفیت بالاست. برخی از تخم مرغ‌ های ویژه غنی شده دارای دو برابر معمول امگا3 هستند.

روغن کلزا
متعادل‌ترین روغن از نظر نسبت امگا3 به امگا6 است، چیزی حدود 1 به 2، در حالی که توصیه می‌شود این نسبت کمتر از 1 به 5 باشد. اگر از طعمش خوش تان نمی‌آید، توصیه می‌کنیم که روغن کلزا را با روغن زیتون خیلی طعم دار، مخلوط کنید، طعم نامطلوب روغن کلزا خنثی می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: خوراکی سرشار اسید چرب اسیدهای چرب گرم امگا3 چرب امگا3 میلی گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۰۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو جوان استقلالی همچنان سرشار از انگیزه (عکس)

به گزارش ورزش سه، دو بازیکن جوان استقلال در هفته های پایانی لیگ هم از اثبات خود به کادرفنی این تیم خسته نشدند و همچنان با انگیزه‌های بالا در تمرینات این تیم شرکت می‌کنند تا شانس خود را در ادامه لیگ و همچنین برای فصل بعد با پیراهن آبی دنبال کنند.

امیرعلی صادقی بازیکن جوان استقلال که در دیدارهای دوستانه برای این تیم گلزنی کرد و در تمرینات هم حضور کامل داشته هنوز فرصت حضور در زمین را پیدا نکرده و حتی برای دقایق کوتاه هم به زمین فرستاده نشده تا در کنار خالدآبادی تنها بازیکنی باشد که در زمین حضور پیدا نکرده است.

سامان تورانیان در بازی با نساجی 7 دقیقه و در بازی با پیکان در دقیقه 92 وارد زمین شد و فرصت حضور کمتر از ده دقیقه در تیم استقلال داشته است، البته حضور حردانی، یامگا و فخرالدینی در بازی نکردن این بازیکن جوان بی‌تاثیر نبوده است.

تورانیان و صادقی در تمرین دیروز استقلال کنار دیگر بازیکنان به وزنه زدن پرداختند و آماده دیدار با تراکتور شدند.

دیگر خبرها

  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • باید مکتب آوینی را بشناسیم
  • دو جوان استقلالی همچنان سرشار از انگیزه (عکس)
  • گیاهی مفید برای مشکلات معده
  • سه منبع گیاهی و فوق‌العاده امگا۳
  • این داروها عامل میگرن هستند
  • رنگ‌های مناسب هر فصل رو بشناسیم (فیلم)
  • حزب الله چند میلیون دلار پهپاد اسرائیلی را سرنگون کرده است؟ | پهباد هرمس ۴۵۰ و ۹۰۰ صهیونیست ها را بهتر بشناسیم | ویدئو
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • داروهای سوزش معده خطر میگرن را افزایش می دهند