Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-08@10:34:42 GMT

واکنش پنس به برکناری ترامپ: مخالفم!

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۱۰۸۸۹

واکنش پنس به برکناری ترامپ: مخالفم!

رسانه های آمریکایی گزارش کردند، در حالی که دموکراتهای ارشد این کشور از مایک پنس معاون ترامپ خواسته اند با به کار گیری متمم 25 قانون اساسی این رئیس جمهور آمریکا را برکنار کند، پنس اما با این درخواست مخالفت کرده است.

 پایگاه بیزینس اینسایدر به نقل از دو دستیار مایک پنس گزارش کرد که او گفته "به هیچ وجه" در این کار مشارکت نمی کند در حالی که تعداد فزاینده ای از قانونگذاران و مقامهای سراسر آمریکا خواستار برکنار دونالد ترامپ از ریاست جمهوری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش شده که دستیاران او نگران هستند اتخاذ این اقدام بی سابقه "کشور را در مارپیچ نزولی آشوب و اختلاف حزبی بیشتر فرو ببرد" و بلندپروازی های سیاسی معاون رئیس جمهور برای آینده را به خطر بیندازد.

این خبر در پی درخواست فزاینده برای کنار گذاشتن ترامپ از ریاست جمهوری چه از طریق به کار گیری متمم 25 قانون اساسی آمریکا و چه از طریق استیضاح در کنگره مطرح شده است.

خودداری مایک پنس از به کارگیری این متمم می تواند کنگره را وادار به شروع کردن فرآیند استیضاح ترامپ کند.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و چاک شومر، رهبر اقلیت دمومکرات سنا صراحتا خواستار اقدام مایک پنس در این زمینه و در غیر این صورت برنامه ریزی برای شروع دومین استیضاح رئیس جمهور آمریکا در کنگره شده اند. تا کنون هیچ رئیس جمهوری در تاریخ آمریکا دو بار استیضاح نشده است.

نانسی پلوسی روز پنجشنبه گفت: اگر معاون رئیس جمهور ما و کابینه دولت اقدامی نکنند، کنگره آمادگی اجرای استیضاح را دارد.

سناتورچاک شومر به عنوان دموکرات ارشد سنا نیز گفت، در صورتی که پنس از اقدام کردن سر باز زند، "کنگره باید مجددا برای استیضاح رئیس جمهور تشکیل جلسه بدهد".

گزارش شده که دموکراتهای کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا شروع به پخش بندهای استیضاح در روز پنجشنبه کرده اند و این نخستین گام جدی به سمت تلاش برای کنار گذاشتن ترامپ از ریاست جمهوری دو هفته مانده به شروع ریاست جمهوری جو بایدن به حساب می آید.

/ایسنا 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ریاست جمهوری رئیس جمهور مایک پنس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۰۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم باشکوه تحلیف پوتین به عنوان ریاست جمهوری

تعداد بازدید : 4 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 127 ولادیمیر پوتین، این سیاستمدار کهنه کار ۷۱ ساله در اوایل سال جاری میلادی با ۸۷.۲۸ درصد آرا برای بار پنجم به عنوان رئیس‌جمهور روسیه انتخاب شد. مراسم تحلیف ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای پنجمین دوره ریاست جمهوری پوتین در کرملین برگزار شد. مراسم تحلیف ریاست جمهوری برای سی سالگی را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • جمهوری‎‌خواهان کنگره در پی تحریم دیوان کیفری بین‎‌المللی هستند
  • انتخابات محاکمه ترامپ را به تعویق انداخت!
  • ترامپ: حاضرم به زندان بروم
  • مراسم باشکوه تحلیف پوتین به عنوان ریاست جمهوری
  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ