Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-06@23:10:26 GMT

ائتلاف سعودی - اماراتی باز هم ناکام ماند

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۱۱۰۴۴

ائتلاف سعودی - اماراتی باز هم ناکام ماند

تلاش نیروهای متجاوز سعودی اماراتی و مزدوران شان در یمن جهت پیشروی در تعدادی از محورهای نبرد در شماری از جبهه های جنگ ناکام ماند.

به گزارش برنا پایگاه خبری لبنانی " العهد" ، ائتلاف متجاوز سعودی اماراتی با این اقدام خود آتش بس اعلام شده در الحدیده را نقض کرد.

مزدوران تجاوزگر سعی داشتند تا به غرب منطقه "حیس" واقع در استان الحدیده نفوذ کنند اما پس از مقابله ارتش یمن و کمیته های مردمی با آنان مجبور به عقب نشینی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا یک مقام نظامی وابسته به ارتش یمن و کمیته های مردمی شدت گرفتن تنش از سوی نیروهای متجاوز و مزدوران در الحدیده را محکوم کرد و آنها را از ارتکاب هر گونه اقدام احمقانه ای برحذر داشت .

وی در عین حال هشدار داد که شدت گرفتن تنش برای پایتخت های کشورهای متجاوز پیامدهای منفی سنگینی به همراه خواهد داشت همان گونه که سرتیپ " یحیی السریع " سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن نیز چندی پیش بر این موضوع تاکید کرد.

ائتلاف متجاور سعودی اماراتی تا کنون بیش از ۲۱۵ بار ظرف ۲۴ ساعت گذشته آتش بس را در جبهه های نبرد در استان الحدیده نقض کردند و در همین راستا در مناطق "الجبلیه" و " التحیتا" و " کیلومتر ۱۶" و در نزدیکی خیابان " الخمسین " استحکامات نظامی برپا کردند.  

رئیس و اعضای تیم ملی تجدید مواضع در الحدیده در ارتباط با شدت گرفتن تنش از سوی کشورهای متجاوز در این استان و ادامه یافتن بمباران و گلوله باران آن از سوی نیروهای متجاوز نامه شدیداللحنی تقدیم رئیس هیات سازمان ملل کردند که در نتیجه حملات یاد شده از جمله گلوله باران سالن ویژه مراسم زنانه در محله "الحوک" شماری از غیرنظامیان به شهادت رسیدند.

عربستان با تشکیل یک ائتلاف با برخی کشورهای عربی و حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی از فروردین سال ۹۴ به کشور فقیر یمن حمله کرده که در طول شش سال گذشته هزاران نفر از مردم از این کشور اسلامی را شهید و دهها هزار نفر دیگر را مجروح کرده است. 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۱۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | فوری؛ ترور محمد بن سلمان ناکام ماند!

33 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903710

دیگر خبرها

  • ببینید | فوری؛ ترور محمد بن سلمان ناکام ماند!
  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد
  • لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد
  • ببینید چگونه اماراتی‌ها از پرورش و فرآوری شتر میلیون‌ها دلار کسب می‌کنند (فیلم)
  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه/ افشای طرح بزرگ ترامپ برای پایان جنگ اوکراین
  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه
  • روسیه: رزمایش ناتو برای تقابل با ماست؛ ادعای حمله ترکیبی دروغ است
  • مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود