Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، «شارلوت پنس» دختر «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا پس از آن که کنگره آمریکا پیروزی «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب را تأیید کرد، پیروزی کاندیدای دموکرات را به وی تبریک گفت.

شارلوت پنس در توئیتی در حساب توئیتری خود نوشت:به جو بایدن رئیس جمهور منتخب و کاملا هریس معاون وی تبریک می گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شارلوت تأکید کرد که وی در زمان حمله طرفداران«دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا به ساختمان کنگره در روز چهارشنبه به همراه مادرش در این ساختمان بود و آن را ترک نکرد. وی با حمله به طرفداران ترامپ نوشت: غوغاسالاران پیروز نمی شوند.

در همین حال، ترامپ روز چهارشنبه به مایگ پنس معاونش در توئیتر حمله کرد و نوشت:مایک پنس شهامت کافی برای انجام دادن کارهایی که جهت محافظت از کشور و قانون اساسی ما لازم بود نداشت.

ترامپ افزود: او می‌توانست به ایالت‌ها فرصت دهد مجموعه‌ای از واقعیت‌های اصلاح‌شده را تأیید کنند نه واقعیت‌های متقلبانه یا غیردقیق. ایالات متحده امریکا خواستار حقیقت است. 

اگر چه ترامپ در نهایت مجبور شد که پس از حادثه بی سابقه حمله به کنگره و تأیید نتایج انتخابات توسط مجلس های نمایندگان و سنای کنگره عقب نشینی کند و پیروزی بایدن را تأیید کند.

پس از حمله چهارشنبه شب هواداران ترامپ به کنگره، انتقادات از رئیس جمهوری آمریکا بویژه در دولت این کشور بشدت افزایش یافته است.

منتقدان و حتی گروهی از جمهوری‌خواهان و اعضای دولت آمریکا، ترامپ را به تحریک شورش متهم کرده اند.

 دونالد ترامپ پس از ۲۴ ساعت از حادثه حمله به کنگره آمریکا که توسط هوادارانش انجام شد، با انتشار یک پیام ویدئویی در توئیتر گفت: این یک حمله شنیع بود که آن را محکوم می‌کنم.

وی ادامه داد: همچون همه آمریکایی‌ها از این حمله فجیع و بی‌قانونی و هرج و مرج خشمگین هستم. بلافاصله گارد ملی و ماموران اجرای قانون فدرال را برای حفاظت از این ساختمان و اخراج متجاوزان اعزام کردم. آمریکا همیشه یک کشور نظم و قانون بوده و هست.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: معترضانی که وارد ساختمان کنگره شدند، کرسی دموکراسی آمریکا را آلوده کردند. آنهایی که در این اقدام خلاف و مخرب شرکت داشتند، نماینده کشور ما نیستند.

ترامپ خطاب به کسانی که قانون شکنی کردند هم گفت: شما هزینه آن را خواهید پرداخت.

وی با بیان اینکه در یک انتخابات سخت بوده‌ایم و هیجانات بالا است، تاکید کرد: اکنون درجه حرارت باید خنک شود و آرامش بازگردد.

رئیس جمهور آمریکا گفت: کارزار انتخاباتی من همه راه‌های قانونی را پیگیری کرد تا با نتیجه انتخابات مخالفت کند. تنها هدف من اطمینان یافتن از کرامت رای بود. آنچه که من انجام دادم دفاع از دموکراسی آمریکا بود.

ترامپ مدعی شد: من کاملا معتقدم که باید قوانین انتخاباتی را اصلاح کنیم تا واجد شرایط بودن و تایید هویت رای‌دهندگان انجام شود و همچنین هر انتخابات آتی از ایمان و اعتماد برخوردار شود.

وی با اشاره به تایید نتایج انتخابات در کنگره آمریکا، گفت: دولت جدید در ۲۰ ژانویه ادای سوگند خواهد کرد. تمرکز من بر انتقال آرام، مقرراتی و یکپارچه قدرت است.

پیش از این «چاد وولف»سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا از  رئیس جمهور آمریکا خواست که حادثه حمله گروهی از طرفدارانش به ساختمان کنگره را «به شدت محکوم کند».

وولف روز پنجشنبه با صدور بیانیه ای گفت: همیشه به شکل هدفمند خشونت سیاسی دو حزب را به ویژه خشونت علیه دستگاه های امنیتی را محکوم می کردم. ولی اکنون می بینیم که برخی هواداران رئیس جمهور از خشونت به عنوان وسیله ای برای رسیدن به اهداف سیاسی استفاده می کنند. این غیرقابل قبول است.

وولف افزود: از رئیس جمهور و همه مسئولانی که انتخاب شدند می خواهم که خشونت روز گذشته را به شدت محکوم کنند.

وولف در ادامه تأکید کرد که وی قصد ندارد از مقام خود کناره گیری کند زیرا قصد دارد تا پایان دوران ریاست جمهوری ترامپ به کار خود ادامه دهد تا تمرکز وزارتش بر رویارویی با تهدیدات امنیتی و اجرای انتقال قدرت به شکل منظم را تضمین کند.

کنگره آمریکا برخلاف تلاش‌های هواداران ترامپ در مجلس نمایندگان و سنا، ۳۰۶ رای گزینشگران جو بایدن و کامالا هریس را تایید کردند.

رئیس جمهور آمریکا که تا روز گذشته همچنان رئیس جمهوری منتخب آمریکا را رئیس جمهوری متقلب و انتخابات را تقلبی می‌دانست و باعث تحریک هواداران خود هم شد، افزود: اکنون زمان التیام و آشتی است.

در شرایطی که روز پنج‌شنبه آمریکا بیش از ۴ هزار فوتی در اثر کرونا را ثبت کرد، ترامپ به یاد آن افتاد که بگوید: سال ۲۰۲۰ یک سال پر از مشکلات برای مردم آمریکا بود.

وی با اشاره به همه‌گیری کرونا که جان شهروندان را به مخاطره انداخته و میلیون‌ها نفر را در خانه‌هایشان منزوی کرده است، گفت: به اقتصاد ما آسیب زده  و جان تعداد بی‌شماری را می‌گیرد. مبارزه با این همه‌گیری و احیای اقتصاد، به همکاری همه ما نیاز دارد.

رئیس جمهوری آمریکا خطاب به حامیان خود هم اظهار کرد: می دانم که همه شما ناامید هستید اما باید بگویم که سفر باور نکردنی ما تازه شروع شده است.

روز چهارشنبه و تنها ساعتی بعد از پایان سخنرانی ترامپ در اجتماع هواداران خود، نشست مشترک کنگره با ریاست مایک پنس آغاز شد اما در همان ساعات اولیه، نمایندگانی که در حال تایید آرای الکترال کالج بودند، به خاطر هجوم حامیان ترامپ به ساختمان کنگره، مجبور به خروج از سالن یا پناه گرفتن در پشت صندلی‌ها شدند.

نشست مشترک مجلس نمایندگان و سنای آمریکا برای شمارش آرای گزینشگران انتخابات ریاست جمهوری که با شور و یورش هواداران دونالد ترامپ به داخل ساختمان کنگره متوقف شد واکنش‌های بین‌المللی را در پی داشت و بسیاری از سران و مقامات عالی جهان ضمن سرزنش اقدام ترامپ و هوادارانش در به راه انداختن شورش، نسبت به وقایع واشنگتن ابراز نگرانی کردند.

با هجوم طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره و تلاش برای ورود به ساختمانی که در حال شمارش آرای الکترال کالج بودند، تمام درهای کنگره قفل شد و نیروهای امنیتی در برابر شورشیان به صف شدند.

در تیراندازی‌های رخ داده درجریان این شورش، دست کم 5 نفر کشته و دهها نفر هم زخمی شدند که تعدادی از آنها از نیروهای پلیس هستند. دست کم 68 نفر هم در جریان شورش بازداشت شدند. یکی از کشته شدگان نیروی پلیس مکلف به حمایت از کنگره است.

جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا هم این حادثه را محکوم کرد و آن را تروریست داخلی نامید.

در همین حال، دادستان کل آمریکا اعلام کرد که رئیس جمهور این کشور ممکن است از بابت تحریک به خشونت در اعتراضات اخیر واشنگتن دی.سی با طرح اتهام فدرال و پیگرد قانونی مواجه شود.

«مایکل شروین» دادستان کل موقت آمریکا گفت، هر کسی که در اغتشاش در ساختمان کنگره نقشی ایفا کرده باشد مشمول طرح اتهام فدرال می شود. این در حالی است که ترامپ متهم به تحریک معترضان به حمله به ساختمان کنگره بعد از حضورش در یک تجمع تحت عنوان «آمریکا را نجات دهید» در همان روز وقوع حمله شده است.

خبرنگاران از شروین پرسیدند آیا رئیس جمهور آمریکا ممکن است از بابت نقشش در «تحریک» حامیانش برای حمله به ساختمان کنگره با طرح اتهام و پیگرد قضایی مواجه شود. او پاسخ داد: نمی خواهم یک حرف را چند بار تکرار کنم. ما در این زمینه همه نقش آفرینان را بررسی می کنیم. هر کسی که نقشی داشته و هر موردی که مدارکی از وقوع یک جرم وجود دارد.

او همچنین گفت اتهامات در نظر گرفته شده برای نقش آفرینها در اغتشاش شامل «دسیسه چینی برای فتنه انگیزی، اغتشاش گری و شورش» هستند.

این دادستان کل موقت آمریکا گفت که پلیس کنگره آمریکا به عنوان شاهد مورد بازجویی قرار میگیرد و در صورت بروز مدارکی از همدستی آنها در اغتشاش، علیه آنها نیز طرح اتهام خواهد شد.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 مایک پنس حمله طرفداران ترامپ به کنگره سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۱۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها

به گزارش خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تلفنی با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر گفتگو کرد. در این تماس تلفنی دو طرف درباره آخرین تحولات غزه و اراضی اشغالی فلسطین و تلاش‌های دو کشور برای برقراری توافق آتش بس فوری و دائمی در غزه با یکدیگر رایزنی کردند.

بنا بر این گزارش، رئیس جمهور آمریکا و امیر قطر همچنین در این گفت وگوی تلفنی روابط راهبردی دو کشور و راه‌های حمایت و تقویت آن و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

جزئیات بیشتری از این گفت وگوی تلفنی گزارش نشده است.

پیش از این نیز وزیران خارجه آمریکا و قطر در ریاض با هم دیدار و درباره آخرین تحولات غزه و منطقه با یکدیگر گفتگو کرده بودند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد