Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگردان فیلم «گیج گاه» درباره این فیلم اظهار کرد: در ابتدا هدفم این بود که اعضای خانواده، حتی یک بچه و همه اقشار جامعه بتوانند ببینند و این ادای دینی است به سینمای دهه هفتاد که خانواده ها با هم به سینما می رفتند، فیلم من را دیدند و حال و هوای به خصوصی داشتند.

عادل تبریزی کارگردان «گیج گاه» که با این اثر متقاضی حضور در جشنواره فیلم فجر است درباره جشنواره امسال گفت: به طور قطع امسال با شکل و شمایل متفاوتی برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز برای من جای سوال دارد که اکران مردمی دارد یا خیر و اگر داشته باشد به چه سمتی می رود که باعث آسیب رساندن به شخصی نشود.

وی افزود: این موضوع به شدت مهم است که اگر قرار باشد با حضور مردم و خبرنگاران و اهالی سینما برگزار شود باید به نحوی پیش برود که هم به لحاظ کیفی در سطح خوبی باشد و از سویی مخاطبان به لحاظ بهداشتی آسیب نبینند.

تبریزی بیان کرد: نسبت به برگزار شدن جشنواره حس خوبی دارم چون در شرایطی که حس می کنیم مردم در حال فراموش کردن سینما و تئاتر هستند می تواند تلنگری در جهت نشان دادن زنده بودن این دو هنر مهم و تأثیرگذار باشد.

وی در خصوص پذیرفتن ریسک و ارسال فیلمش به جشنواره فیلم فجر آن هم در شرایط کنونی، بیان کرد: خوشبختانه فیلمبرداری ما قبل از کرونا و در آرامش کامل انجام شد و یک سال از این موضوع می گذرد بنابراین پس از نگه داشتن یک ساله فیلم، بسته شدن سینما و عدم اکران، شرایط کرونایی و ... باید جای معتبر و درستی مانند جشنواره فیلم فجر نمایش داده می شد تا بتواند مخاطب خودش را پیدا کند.به شخصه هم از اینکه فیلمم دیده شده است خوشحالم.

این کارگردان درباره فیلم «گیج گاه» اظهار کرد: در ابتدا هدفم این بود که اعضای خانواده، حتی یک بچه و همه اقشار جامعه بتوانند ببینند و این ادای دینی است به سینمای دهه هفتاد که خانواده ها با هم به سینما می رفتند، فیلم من را دیدند و حال و هوای به خصوصی داشتند.

او ادامه داد: این فیلم بدون هیچگونه جناح بندی سیاسی، اجتماعی و ... ساخته شده است و با اینکه در دهه هفتاد می گذرد از دریچه ۲۵ سال پیش با هدف تلنگر به جامعه امروز و همه اتفاقاتش، نگاه می کند.

این کارگردان سینما گفت: اینکه مرتب می گویم «گیج گاه» نوستالژیک نیست و حالی است که دیگر نیست یعنی « حالی است که دیگر نیست» را نسبت به ۲۵ سال پیش نگاه می کنم.

وی با اشاره به تجربه همکاری با بازیگران مطرح فیلمش، تصریح کرد: وقتی ایده اولیه به ذهنم رسید و هنوز فیلمنامه نشده بود برای اولین فردی که مطرح کردم حامد بهداد بود و به شدت دوست داشت و پس از نگارش فیلمنامه به صورت مشترک با ارسلان امیری دوباره به بهداد ارائه کردیم و از علاقه اش کم نشده بود البته برای من مهم بود حتما بازی کند از سویی باید جمشید هاشم پور در این فیلم بازی می‌کرد چون اگر بازی نمی کرد فیلم را نمی ساختم و فیلمنامه را بایگانی می کردم چرا که گزینه دومی وجود نداشت. همچنین تجربه های دستیاری در سینما و آموزه های فراوانی که از مسعود کیمیایی در هدایت بازیگر، مدیریت صحنه و ...داشتم که واقعا جای تشکر و قدردانی دارد باعث شد با وجود پربازیگر بودن فیلم ، به ارتباط درست و حرفه ای برسیم و به شدت در ساخت آن خوش گذشت و خاطره بسیار خوبی برای همه شد.

تبریزی گفت: یک انرژی بین همه رد و بدل شد و عاشقانه در کار و فیلمنامه شکل گرفت و در عشقی که من به «گیج گاه» داشتم سهیم شدند.

/باشگاه خبرنگاران جوان 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: گیج گاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۱۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا به عنوان جوان برتر همدان انتخاب شد

به گزارش خبرنگار استانی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران، با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استانی از ۳۰ جوان برتر استان همدان در ده حوزه مختلف در قالب جشنواره جوانان برتر ایران زمین با عنوان "جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت" تجلیل بعمل آمد.

در این مراسم علیرضا صفاریان عضو هیأت علمی گروه الهیات دانشگاه بوعلی‌سینا به عنوان نفر برتر جشنواره جوان ایرانی در بخش قران و خادم اهل بیت انتخاب شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان در این مراسم افزود: جوانانی که امروز مورد تجلیل قرار می‌گیرند بر اساس دستورالعمل اعلامی وزارت ورزش و جوانان در قالب یک کارگروه، مشخصات آن‌ها واصل شد و در شورای داوران مورد ارزیابی قرار گرفت و برترین‌های آن‌ها معرفی و تجلیل می‌شوند.

وی با تقدیر از حمایت‌های استاندار همدان از حوزه ورزش و جوانان در سال ۱۴۰۲ گفت: با حمایت دکتر قاسمی فرزاد و تلاش و پیگیری همکاران، سازمان‌های مردم نهاد و هیأت‌های ورزشی سال ۱۴۰۲ سال پرباری برای ورزش و جوانان استان بود.

علی حقیقی تصریح کرد: این جشنواره در ۱۰ سرفصل برگزار و ۱۸۹ نفر در استان همدان آثار و مدارک خود را به جشنواره ارسال کردند و در نهایت داوری نفرات زیر نظر ۶۴ داور در تهران صورت گرفت و ۳۰ نفر برتر انتخاب شدند.

گفتنی است جشنواره "جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت" با هدف زمینـه‌سازی بـرای توسعه ارزش‌های متعالی و روحیـه فداکاری و ایثار، خلاقیت، افزایش نشاط اجتماعی و امید به آینده، تقویت ایمان، روحیه خودباوری و اعتماد به نفس ملی، ایجاد زمینه‌های مشارکت در محورهای فرهنگی، علمی، اجتماعی و اقتصادی، حمایت از فعالیت‌های هویت‌آفرین، تقویت روحیه تحقیق، ابداع و ابتکار، الگوسازی منـاسب، شناسـایی و ارزش‌نهادن به اندیشه‌های سازنده جوانان ایـران اسلامی برگزار شد.

انتهای خبر/

کد خبر: 1229269 برچسب‌ها باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران دانشگاه آزاد همدان همدان جوانان نخبه جوان گرایی

دیگر خبرها

  • «سامپو» فینالیست جشنواره اسپانیا‎یی شد/ «آمرغ» به کانادا می‌رود
  • حضور مخرب هوش مصنوعی در سینما/ به جوانان اعتماد کنیم
  • «له له» جایزه جشنواره هیوستون را گرفت
  • افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود
  • واکنش جمشید مشایخی، علی حاتمی و بهمن فرمان‌آرا به احضار هنرمندان به دادگاه انقلاب در بهار ۵۹/ از شجریان تا کرم رضایی برای پاره‌ای توضیحات احضار شدند
  • سینما به روایت سینما/ دیوار میان پایتخت و شهرستان با «آپاراتچی» فروریخت
  • فیلمی که دیوار میان پایتخت و شهرستان را از بین برد
  • انتخاب «در مسیر نسیم» برای حضور در جشنواره‌ فیلم پاناما
  • پاسخ مرتضی‌علیزاده به منتقد «هفت»: سینما بر همه‌چیز مقدم است
  • عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا به عنوان جوان برتر همدان انتخاب شد