Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@04:55:58 GMT

سفر معاون وزیر دفاع آمریکا به پاکستان

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۱۱۴۱۸

سفر معاون وزیر دفاع آمریکا به پاکستان

ارتش پاکستان اعلام کرد، یک هیات آمریکایی به ریاست معاون وزیر دفاع این کشور به اسلام‌آباد سفر کرده است.

به گزارش برنا روابط عمومی ارتش پاکستان روز جمعه با صدور بیانیه‌ای افزود: «دیوید هلوی» معاون وزیر دفاع آمریکا در امور شبه قاره و اقیانوسیه طی سفر به پاکستان از مقر فرماندهی ارتش این کشور بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این بیانیه، نشست یک روزه گفت وگوهای دفاعی-راهبردی دو کشور در حالی برگزار شد که سپهبد «ساحر شمشاد میرزا» رئیس ستاد ارتش پاکستان ریاست هیات این کشور را برعهده داشت.

طرفین طیف گسترده‌ای از موضوعات مختلف به ویژه همکاری‌های دوجانبه، امنیت منطقه، تعمیق مناسبات دفاعی و نظامی پاکستان و آمریکا را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

با روی کار آمدن دولت ترامپ روابط آمریکا و پاکستان با تنش بالایی همراه بود. ترامپ در سال ۲۰۱۸ برنامه‌های آموزش نظامی آمریکا به پاکستان را به بهانه پشتیبانی اسلام‌آباد از طالبان و عدم همکاری در بحث افغانستان تعلیق کرد و سال گذشته نیز از تصمیم برای ازسرگیری این برنامه خبر داد که به عقیده کارشناسان، کاخ سفید به دنبال هموارسازی راه خروج از افغانستان و بهبود موقعیت از دست رفته خود در سیاست‌های اسلام‌آباد است.

روابط اسلام‌آباد-واشنگتن تا پیش از دیدار عمران‌خان نخست وزیر پاکستان در اواسط سال ۲۰۱۹ با دونالد ترامپ در کاخ سفید، به دلیل اتهامات پیاپی آمریکایی‌ها به سردی گراییده بود.

سفر عمران‌خان به واشنگتن به گفته مقامات دو کشور به ترمیم مناسبات شکننده کمک کرد و تصمیم سال گذشته ترامپ برای ازسرگیری همکاری‌های نظامی با پاکستان نشان دهنده به اصطلاح گرمی در روابط دو کشور است. 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اسلام آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۱۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند

به گزارش جام جم آنلاین از مرکز رسانه قوه قضاییه، کاظم غریب‌آبادی روز پنجشنبه با اعلام این خبر بیان کرد: در جریان سفر رییس قوه قضائیه به استان هرمزگان، ۲۸ تبعه پاکستان که به جرم ورود غیرقانونی و صید غیرمجاز در زندان به سر می‌بردند، با استفاده از رافت اسلامی و با تعلیق بخشی از مجازات حبس آنان، آزاد و به کشور خود بازگردانده می‌شوند.

غریب آبادی افزود: در چارچوب توافقات به عمل آمده با پاکستان، برخی اتباع ایرانی زندانی در این کشور نیز آزاد خواهند شد و این فرایند میان ۲ کشور تا تعیین تکلیف تمامی افراد بازداشتی در ایران و پاکستان، ادامه خواهد داشت.
رییس قوه قضاییه در سی‌اُمین سفر استانی خود و در راس هیئت عالی قضایی، شامگاه چهارشنبه وارد بندرعباس شد.

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای و سایر مسئولان عالی قضایی در جریان این سفر، برنامه‌هایی را در راستای رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم استان هرمزگان، ترتیب داده‌اند.

در جریان این سفر، رییس عدلیه در راستای صیانت از بیت‌المال و احیای‏ حقوق‏ عامه‏ از مجتمع بندری شهید رجایی به عنوان یکی از مراکز مهم تجاری ـ صنعتی کشور در استان هرمزگان بازدید کرد.

دیگر خبرها

  • معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • رژیم صهیونیستی استفاده از سامانه «پاتریوت» آمریکا را کنار می‌گذارد
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • معترضان به جنگ غزه سخنرانی وزیر دفاع آمریکا را قطع کردند