Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-05@23:09:36 GMT

عرضه تخم مرغ فله‌ای ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۱۱۴۵۹

عرضه تخم مرغ فله‌ای ممنوع شد

دبیرکل انجمن ملی طیور گفت: از ابتدای بهمن در تمام مراکز استان‌ها تخم مرغ به صورت بسته بندی عرضه می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، به نقل از صدا و سیما، فرزاد طلاکش اظهار داشت: سند «برنامه ملی ارتقای کیفیت بهداشتی و تضمین سلامت تخم مرغ» در سال ۹۸ تصویب شد و مقرر شد تا از عرضه تخم مرغ غیر بسته بندی و خارج از یخچال جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بر اساس اطلاعیه وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی از ابتدای بهمن عرضه تخم مرغ فله‌ای ممنوع است و بر اساس قانون تخطی از آن تخلف بهداشتی تلقی و طبق مقررات برخورد می‌شود.

طلاکش افزود: تخم مرغ‌ها در سه رده، تخم مرغ ممتاز، تخم مرغ معمولی، تخم مرغ ۳۰ عددی طرح خانوار عرضه می‌شود.

دبیرکل انجمن ملی طیور با اشاره به اینکه در کشور ظرفیت بسته بندی تخم مرغ وجود دارد گفت: این طرح به صورت تدریجی، ابتدا از مراکز استان‌های اصلی کشور و بعد به صورت کلی در سطح کشور اجرایی می‌شود و فروشگاه‌ها موظف هستند تخم مرغ بسته بندی شده و در یخچال نگه داری کنند.

طلاکش با بیان اینکه در کشور کمتر از ۱۵ درصد تخم مرغ به صورت بسته بندی عرضه می‌شود، گفت: با توجه به اینکه تخم مرغ باید بهداشتی و در یخچال نگه داری شود سهم بسته بندی تخم مرغ در کشور پایین است. در استان تهران حدود ۲۵ درصد تخم مرغ‌ها به صورت شناسنامه دار و بسته بندی عرضه می‌شوند.

دبیرکل انجمن ملی طیور افزود: سال گذشته یک میلیون و ۵۰ هزار تن تخم مرغ صنعتی در کشور تولید شد که تولید امسال بیش از گذشته است.

طلاکش گفت: میزان مصرف تخم مرغ در کشور نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده بطوری که سرانه مصرف تخم مرغ در سال گذشته برای هر نفر ۲۰۶ عدد بود که امسال به ۲۲۰ عدد رسیده است.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تخم مرغ وزارت بهداشت اقتصادی بسته بندی تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۱۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شک و تردید درباره عرضه اولین خودروهای وارداتی | قرار بود فردا یکشنبه عرضه آغاز شود

به گزارش همشهری آنلاین، سه‌شنبه هفته گذشته (١١ اردیبهشت ماه) بود که رئیس سازمان توسعه‌ تجارت از عرضه‌ خودروهای وارداتی و برقی از روز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت ماه) در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی خبر داد. به گفته‌ ضیغمی، طبق سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تصمیم بر این شده است که سامانه فروش خودروهای وارداتی از ۱۶ اردیبهشت ماه فعال و خودروهای برقی و وارداتی نیز عرضه شوند.

به‌ دنبال این موضوع، ایسنا موضوع را از مدیر سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی مورد پیگیری قرار داد؛ بر اساس این پیگیری مدیر سامانه یکپارچه خودروها اعلام کرد که هنوز اطلاعات به صورت دقیق در دست نیست و جلسات پیرامون این موضوع ادامه دارد.

اما شنیده‌ها حاکی از آن است که این مقام مسئول در روز گذشته در مصاحبه‌ای اعلام کرده است: ''عرضه خودروهای وارداتی در روز یکشنبه مختص ثبت‌نام کنندگان قبلی است و فعلا برنامه‌ای برای ثبت‌نام جدید وجود ندارد.''

ایسنا، چندین نوبت دیگر نیز این موضوع را مورد پیگیری قرار داد، اما هنوز پاسخی در این خصوص دریافت نشده است؛ ضمن اینکه سایت سامانه عرضه‌ خودروهای وارداتی نیز در حال به‌روزرسانی است و اگر قرار باشد از فردا عرضه‌ای صورت بگیرد، هنوز اطلاعیه‌ای از این عرضه اطلاع‌رسانی نشده است.

کد خبر 849102 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم واردات خودرو - ایرانی

دیگر خبرها

  • آب‌ بسته بندی چه مزیت هایی دارد
  • راهکارهای اقتصاد دایره‌ای برای بهینه‌سازی مدیریت پسماند
  • تحقق ۱۲۸ درصدی آزمون کمیت محصولات پیش بسته بندی
  • اجرای موفقیت‌آمیز آزمون نمونه‌های طرح پیش بسته‌بندی در خراسان جنوبی
  • آب چاه بخورید اما آب بسته‌بندی شده نه! | حرف‌های جنجالی مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد غذایی ؛ دروغ بزرگ مافیای روغن چیست؟ | برنج ایرانی بخورید چون..
  • تولید کننده جعبه هاردباکس عمده در تهران
  • فرایند خشک کردن و بسته بندی پرتقال در یک کارخانه کره‌ای (فیلم)
  • عرضه خودرو های وارداتی از فردا یکشنبه
  • شک و تردید درباره عرضه اولین خودروهای وارداتی | قرار بود فردا یکشنبه عرضه آغاز شود
  • (ویدیو) فرآیند فرآوری و بسته بندی «خرچنگ برفی» در کارخانه