Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: رشد جمعیت دانش آموزان استان نسبت به دیگر نقاط کشور از جهش بسیار زیادی برخوردار است.

به گزارش ایسنا حمدعلی موهبتی در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش که با حضور ویدیوکنفرانسی معاونان شهرستان‌ها و مناطق استان و با حضور سیدجواد حسینی معاون وزیر و رییس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور در سالن جلسات آموزش و پرورش استان برگزار شد؛ به اقدامات ارزنده صورت گرفته در زمینه ساخت فضاهای آموزشی اشاره کرد و گفت: براساس برآوردهای انجام شده تا سال ۱۴۰۴ یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز خواهیم داشت که متناسب با این جمعیت باز هم ۳۵ هزار کلاس درس کمبود خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندارسیستان وبلوچستان خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی، کار آموزش وپرورش به مراتب از گذشته سخت تر شده و تلاش های معلمان و مجموعه آموزش وپرورش استان در استمرار فعالیت های آموزشی با وجود تعطیلی مدارس ستودنی و قابل تقدیر است.

موهبتی به سفر ۱۰ روزه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان اشاره کرد و ادامه داد: در سفر اخیر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اتصال تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار و همچنین ۳۰۰ روستای زیر ۲۰ خانوار در استان به شبکه های مخابراتی و اینترنتی مصوب شد که برای تحقق این امر بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام خواهد شد.

وی گفت: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر اخیر خود به این استان وضعیت زیرساخت های ارتباطی و شرایط موجود ۷هزار روستای استان را به صورت مستقیم پیگیری کرد.

استاندار بیان کرد: بنا بر دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تجهیز روستاهای استان به اینترنت و ایجاد ارتباطات پایدار ۱۰۰ میلیارد تومان باید از اعتبارات استانی هزینه شود و علی رغم اینکه ۶۵ درصد بودجه استان در دو حوزه ضروری راه و آب هزینه می شود، اما از آنجایی که این پروژه در شرایط کنونی به امر آموزش که موضوعی مهم و حیاتی است، نیز ارتباط دارد این اعتبار پرداخت خواهد شد.

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور هم در این جلسه گفت: در قالب نهضت توان افزایی برای تامین 1532 هزار قلم تجهیزات، ۸میلیارد تومان به سیستان و بلوچستان اختصاص داده شد که تاکنون ۵۰ درصد آن تخصیص یافته است.

سید جواد حسینی اظهار کرد: استانداردسازی تجهیزات مدارس استثنایی هم اکنون در دست اجراست و در قالب نهضت توان افزایی مطالعه ای در این زمینه انجام شد که براساس آن در کل کشور ۱۰۵ هزار قلم تجهیزات برای دانش آموزان با نیازهای ویژه با اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومان مورد نیاز است.

وی افزود: یکی دیگر از نیازهای اساسی دانش آموزان با نیازهای ویژه، فعالیت بدنی است که برای این منظور در سراسر کشور در مدارسی که ظرفیت ساخت سالن ورزشی ۲۰۰ مترمربعی را دارند، یک سالن ورزشی ویژه این دانش آموزان ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور ادامه داد: براساس مطالعه انجام شده ۴مدرسه در سیستان و بلوچستان برای ساخت این سالن ها مشخص شده که تا مهر سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

حسینی به سه مدل پیشنهادی در دوران کرونا برای استمرار هر چه بهتر فرایند آموزش دانش آموزان اشاره کرد و گفت: در مدل اول استفاده از ظرفیت رایانه‌های مدارس برای آموزش دانش آموزان است؛ مدل دوم، طرحی است که شرکت های اپراتور بزرگ کشور برای خرید تبلت دانش آموزی تسهیلات صفر تا ۲ درصد به دانش آموزان پرداخت میکنند و در بلند مدت این تسهیلات از سهام عدالت کسر می شود و مدل سوم نیز تهیه اعتبارات از طریق پویش های مردمی است؛ به طور مثال از طریق پویش  نذر هوشمند ۴۸ میلیارد تومان جمع آوری شد و قرار است پویش حامی هوشمند را نیز راه اندازی کنیم تا هر خانواده توانمند بتواند چند دانش آموز نیازمند را حمایت کند.

وی نشان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری، باید مراقب باشیم تا در عصر استفاده از فناوری های دیجیتال، دچار نابرابری دیجیتال نشویم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سيستان و بلوچستان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سیستان و بلوچستان میلیارد تومان آموزش وپرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۱۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون کتبی تخصصی حفظ قرآن در سیستان وبلوچستان

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی جهانشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اعلام کرد: همزمان با سراسر کشور، فردا جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه جاری، ۴۸۵ نفر در سه حوزه زاهدان، ایرانشهر و چابهار در مرحله آزمون کتبی نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم شرکت خواهند کرد.

وی با بیان این مطلب که از کل میزان ثبت نام کرده برای شرکت در این مرحله آزمون دریافت مدرک تخصصی، حدود ۹۰ درصد مرد هستند، ادامه داد: این آزمون کتبی در پنج سطح (از ۱۰ جز تا حفظ کل) ویژه خواهران و برادران حافظ برگزار خواهد شد و افرادی که حائز امتیاز لازم در این مرحله شوند، در مرحله آزمون شفاهی که تیرماه امسال برگزار خواهد شد، شرکت کرده و پس از کسب حدنصاب امتیاز مدرک تخصصی حفظ خود را در سطحی که شرکت کرده باشند، دریافت خواهند کرد.

جهانشاهی اضافه کرد: سطوح ارائه شده شامل درجه پنج برابر با مدرک دیپلم، درجه چهار برابر با درجه فوق دیپلم، درجه سه برابر با لیسانس، درجه دو برابر با کارشناسی ارشد و درجه یک برابر با دکترا است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: محل برگزاری آزمون زاهدان در سالن امتحانات دانشگاه علوم پزشکی، ایرانشهر در دانشگاه پیام نور و در چابهار در مجتمع آموزشی دانشوران دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی تعیین شده است.

کد خبر 6095045

دیگر خبرها

  • سفال کلپورگان هنری زیبا از بانوان سیستان وبلوچستان
  • دستگیری عوامل جیش الظلم در سیستان وبلوچستان
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم/ ما به قله نزدیک شده ایم
  • بهره برداری از ۵۰۰ مدرسه نیمه تمام استان کرمان طی ۲ سال
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم
  • امسال ۱۰۵ هزار معلم جذب آموزش وپرورش می‌شوند
  • برگزاری آزمون کتبی تخصصی حفظ قرآن در سیستان وبلوچستان
  • آموزش زبان فارسی در ارمنستان موجب تقویت تعاملات دو کشور می‌شود
  • جشنواره «صدای پای خورشید» در همدان
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌وبلوچستان