Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: اتفاقاتی که اخیرا در آمریکا رقم خورده، محصول لیبرال دموکراسی غربی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله ‌شعبانی‌موثقی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه همدان، بیان کرد: اتفاقاتی که روزهای اخیرا در آمریکا رقم خورد، محصول لیبرال دموکراسی غربی است و کسانی که به دموکراسی غربی چشم دوختند و آمریکا را آمال خود می‌دانند ببینند در آمریکا چه خبر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه نیاز است درک عمیقی از لیبرال دموکراسی غربی داشته باشیم، ادامه داد: ترامپ محصول لیبرال دموکراسی غربی است و امروز به ظاهر آمریکا را به هم ریخته و به سمت جنگ داخلی پیش می‌برد. 

شعبانی‌موثقی تصریح کرد: آمریکا سالیان سال به بهانه دموکراسی در افغانستان هزارن نفر را کشت و در سال ۲۰۰۰ به بهانه برگزاری دموکراسی به عراق حمله و چندین هزار نفر از مردم این کشور را به کام مرگ کشید.

امام‌ جمعه همدان مطرح کرد: در هر قسمتی از دنیا که بی ثباتی، فساد و جنگ وجود دارد، پای آمریکا در میان است و همه این‌ها به بهانه صدور دموکراسی اتفاق می‌افتد. 

وی ادامه داد: امریکا می‌خواهند تمدن و تفکر غربی خود را به دنیا القاء کنند تا همه دنیا مثل آن‌ها فکر و رفتار کنند و برده آن‌ها باشند اما امروز خود در این مسئله گرفتار شده‌اند.

شعبانی‌موثقی توضیح داد: از دید آمریکایی‌ها کابل و بغداد جایی است که انتظار ترور، بی‌ثباتی، اغتشاش و جنگ است اما در آمریکا انتظار این حوادث نمی‌رود. بی‌ثباتی در کابل و بغداد از دخالت آمریکا نشأت می‌گیرد و اگر امریکا مشغول خود باشد و از دست از سر دنیا بردارد، دنیا نفس تازه ای می‌کشد. 

وی درباره سلطه شبکه‌های اجتماعی و رفتارهای دوگانه رسانه‌ها در رابطه به اتفاقات آمریکا گفت: اگر در کشورهای منطقه خاورمیانه کوچکترین مسئله‌ای پیش بیاید تمام شبکه‌های اجتماعی اتفاقاتی روایتگری و تحلیل‌هایی ارائه می‌کنند اما امروز در برابر اتفاقاتی که در امریکا افتاده طور دیگری رفتار می‌کنند که رفتارهای دوگانه تسلط شبکه‌های ماهواره‌ای و اجتماعی را نشان می‌دهند. 

امام جمعه همدان افزود: رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در مورد رویدادهای امریکا چشمشان را روی واقعیت می‌بندند و به نحو دیگری تفسیر می‌کنند و این‌ها را آزادی قلمداد می‌کنند اما در مورد تسلط شبکه‌های مجازی باید توجه بیشتری بشود.

وی با گرامیداشت یاد و نام آیت‌الله مصباح یزدی بیان کرد: روزی که دین اسلام توسط بعضی از جریانات سیاسی مورد هجمه قرار گرفت و برخی از رسانه‌ها و روشنفکران گفتند می‌شود علیه دین خدا قیام کرد و سیاسیونی که قدرت دستشان بود گفتند قرآن قابل نقد است، او وارد میدان شد و در تقابل این تفکرات ایستاد و برای تببین میانی دینی تلاش کرد بنابراین به منتقدین وی توصیه می‌کنم آثار علمی وی را مطالعه کنند.

امام جمعه همدان بیان کرد: اصول دین به اعتقاداتی گفته می‌شود که پذیرفتن آن‌ها شرط مسلمانی است و اگر کسی در آن‌ها تردید کند به حد مسلمانی نرسیده است، ایمان و اسلام واقعی وقتی محقق می‌شود که انسان اصول دین را به صورت یقین پذیرفته باشد. 

وی با اشاره به اینکه یقین پیدا کردن ضرورتا با کارهای پیچیده علمی نیست و انسان با تحلیل‌های ساده می‌تواند به یقین برسد، گفت: توحید نخستین اصل اساسی تمام ادیان ابراهیمی است همچنین این ادیان معتقد به معاد و نبوت نیز هستند و در مصادیق نبی متفاوت هستند اما اصل و اساس تمام ادیان ابراهیمی یکی است و اساس هر سه دین ابراهیمی توحید، نبوت و معاد است. 

شعبانی‌موثقی با بیان اینکه اصول دین باید تحقیقی باشد و تقلید کردن در این مورد کافی نیست، اضافه کرد: زمین و آسمان بستری است برای مطالعه کردن و رسیدن به توحید و تمام هستی آیات الهی است.

وی با اشاره به اینکه تمام هستی در حال دعوت انسان‌ها به توحید است، تصریح کرد: نخستین حرف انبیاء توحید است و خمیر مایه وجود انسان بر پذیرش توحید شکل گرفته است‌.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه به مصادیق توحید اشاره کرد و گفت: یکی از مصادیق توحید، توحید ذاتی است به این معنا که غیر از پروردگار عالم هیچ هستی مستقلی در عالم وجود ندارد و هر چه در عالم است ممکن‌الوجود است و به پروردگار ربط دارند و خدا تنها حق و حقیقت دنیا است. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی نماز جمعه شعبانی موثقی جمعه همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۲۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی در حمایت از غزه

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، در این بیانیه آمده است: به دنبال جنایت‌های فجیع رژیم اشغالگر قدس و صهیونیزم جهانی در نسل کشی مردم مظلوم و مقتدر غزه، موجی از محکومیت این عمل شنیع، سراسر جهان به ویژه دانشگاه‌های آمریکا و اروپا را فرا گرفته و اساتید و دانشجویان حقیقت طلب و آزادیخواه در اکثر دانشگاه‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه، کانادا و ایتالیا به پا خواسته و خواستار پایان دادن به این جنایات در حق مردم بیگناه فلسطین و غزه شده و از دولت‌های خود خواسته اند که از حمایت رژیم کودک کش اسرائیل دست بردارند.   اساتید بسیجی خراسان رضوی آورده اند: در حوادث اخیر در غزه و فلسطین، ارزش‌های دروغین غرب مانند دموکراسی، آزادی بیان، حقوق بشر، احترام به زن، حرمت اماکن آموزشی و بهداشتی و بیمارستان‌ها و استاندارد‌های دوگانه آنان زیر سوال رفت و معلوم شد که اینها شعاری بیش نبوده است و آزادیخواهان جهان به ویژه اساتید و دانشجویان آمریکا و اروپا و سایر کشور‌ها متوجه شدند که ابرقدرت‌ها از این مفاهیم استفاده ابزاری میک رده اند و دولتمردان آنها در عمل اعتقادی به این ارزش‌ها نداشتند.   در این بیانیه آمده است: لیبرال دموکراسی و صهیونیزم جهانی همچون سوسیال دموکراسی در مسیر افول و نابودی قرار گرفته و علایم این افول و نابودی در جای جای آمریکا و اروپا و منطقه کاملاً مشهود است.   اساتید بسیجی خراسان رضوی در این بیانیه تصریح کرده اند: ما اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های مشهد ضمن حمایت کامل از قیام و فریاد‌های ضد ظلم اساتید و دانشجویان دانشگا‌های آمریکا و اروپا، از آنان می‌خواهیم تا با بازخوانی پیام‌های امام خامنه‌ای به عموم جوانان اروپا و آمریکای شمالی که در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ خطاب به آنان صادر کرده، بیش از پیش با اسلام و قرآن و آموزه‌های انسانی و اخلاقی پیامبر اسلام آشنا شده و تا نابودی غده سرطانی اسرائیل و کفر و استکبار جهان از پا نشینند.

دیگر خبرها

  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد
  • خیزش دانشگاه‌های آمریکا علیه محور شرارت آمریکایی-اسرائیلی
  • زنجیره ارزش گردشگری درآمد پایدار همدان را تضمین‌ می‌کند
  • دموکراسی بدون روتوش/ پلیس آمریکا زیر تیغ عدالت دانشجویی
  • سرکوب، نشانه رسوایی لیبرال دموکراسی غربی
  • دانشجویان مشهدی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی تجمع کردند
  • بیانیه سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی در حمایت از غزه
  • واکنش کاربران به اعتراضات دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از فلسطین
  • جنبش «همبستگی با غزه» گوش مدعیان دموکراسی را کر کرده است
  • طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد