Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضایی گفت: حمله نظامی ایران به پایگاه عین الاسد یک تصمیم هوشمندانه و زمینه ای برای انتقام نهایی شهادت سردار سلیمانی خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شاهرخ رضایی فر،مدرس دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با صبح زاگرس؛ در خصوص فروپاشی هیمنه آمریکا در عملیات غرور آفرین "عین الاسد" گفت:باید توجه داشت که بعد از جنگ جهانی دوم و حتی در کوران جنگ سرد هم سابقه نداشته که یک کشوری مستقیما به منافع آمریکا حمله کند، رسما مسئولیت آن را بپذیرد و با سکوت آمریکا نیزمواجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:واقعیت این است که ایالات متحده با تکیه بر توان اقتصادی و نظامی خود، در چند دهه اخیر یک ابرقدرت جهانی شناخته می شود که با تکیه بر زور و قدرت نظامی در جامعه جهانی رفتار می کند، متاسفانه رفتارهای قلدرمابانه آمریکا با سکوت و انفعال رقبای جهانی این کشور روبرو بوده و همین مسئله آمریکا را در بروز رفتارهای یک جانبه گرایانه تحریک کرده است.

رضایی فر تصریح کرد: همچنان که می بینیم در جریان حمله نظامی به عراق نیز بسیاری از متحدان آمریکا مخالف بودند اما آمریکایی ها باز هم بدون توجه به واکنش های جهانی کار خودشان را انجام دادند چون این ذهنیت را داشتند که هیچ کشوری توان پاسخگویی به آمریکا را ندارد، اما در خصوص ایران این موضوع تفاوت داشت.

کارشناس مسائل سیاسی اظهارکرد: بنابراین جمهوری اسلامی ایران گرچه بنا بر برخی دلایل سیاست صبر استراتژیک را در پیش گرفته بود و به دلایل مختلف بهانه به دست تیم ترامپ نمی داد اما این باعث نمی شد که در برابر اقدام گستاخانه ترامپ در شهادت سردار سلیمانی نیز ایران سیاست صبر استراتژیک را دنبال کند، لذا شاهد تصمیم عقلانی و منطقی از سوی جمهوری اسلامی بودیم که در عین اینکه هیمنه آمریکا را درهم شکست، هشدار جدی به رفتارهای آمریکا در قبال ایران داد.

وی افزود:قطعا این اقدام به معنای انتقام سخت نبوده و ترامپ از فردای واقعه "عین الاسد" و بخصوص با نزدیک شدن به سالروز شهادت سردار دلها، این هراس را در دل داشت که ایران به اقدام جدی تری دست بزند اما دریافت که ایران با سایر کشورهای دنیا تفاوت دارد و اگر بخواهد اقدام خصمانه ای نشان دهد با واکنش مستقیم ایران روبرو می شود.

مدرس دانشگاه تصریح کرد: شاید برجسته ترین کارشناسان دنیا حتی پیش بینی نمی کردند که ایران بخواهد دست به عمل نظامی بزند اما شاهد بودیم که با عملیات هدفمند و معناداری این اتفاق افتاد و ما برای اولین بار در چند دهه اخیر شاهد سکوت و بی عملی آمریکا در برابر حمله نظامی یک کشور به منافع ایالات متحد بودیم که جایگاه ایران را در معادلات جهانی ارتقا بخشید.

رضایی فر در ادامه با اشاره به اینکه عملیات "عین الاسد" یک گام کوچک برای درهم شکستن هیمنه آمریکاست،افزود:واقعیت آن است که همچنان که مقام معظم رهبری بارها به طرق مختلف در بیانات خود اشاره کرده اند جایگاه آمریکا رو به افول است و این افول را با مولفه های شفاف می توان اثبات کرد.

وی تصریح کرد:بنابراین آمریکا آن تک قدرت دوران پس از جنگ سرد نیست و ماجراجویی ها و رفتارهای بین المللی این کشور باعث حساسیت قدرت های نوظهور جهانی شده و شاهد هستیم که کشورهایی همچون چین، روسیه و حتی سایر کشورهای اروپایی نیز دریافته اند که ملزم به دنباله روی از سیاست های ایالات متحده نیستند.

 کارشناس مسائل سیاسی اظهارکرد:بلکه در این میان نیاز بود که یک جرقه کوچک ضعف های بنیادین نظام آمریکا را نمایان کند، اینکه ایران یک هدف مشخص و از قبل اعلام شده را مورد هدف قرار داد و تاکید کرد که نیتی برای کشتار نظامیان آمریکایی را هم ندارد در واقع مخابره این پیام مهم به سایر قدرت ها بود که قدرت آمریکا شکننده است و وقتی با قاطعیت در برابر رفتارهای آمریکا ایستاد ضعف های این کشور بیشتر نمایان می شود.

وی تصریح کرد: کما اینکه در چند روز اخیر شاهد اتفاقاتی در آمریکا هستیم که نظیر آن در کشورهای فاقد دموکراسی هم شاهد نبوده ایم و نظام لیبرال دموکراسی آمریکایی بیش از پیش در مسیر فروپاشی و شکست قرار دارد، شما مطمئن باشید که این شکست ها و ضعف ها در آینده ای نزدیک در سایر عرصه ها هم خود را نشان می دهد.

 رضایی فر در ادامه گفت:بنابراین چه بسا رفتار ایران را می توان به یک مسابقه فوتبال تشبیه کرد که وقتینقطه ضعف رقیب را پیدا کرده و از آنجا ضربه نهایی را وارد می کند، تیم رقیب در سایر نقطه های زمین هم انسجام و اعتماد به نفس خود را از دست می دهند و کم کم نیز سایر تیم ها با اطلاع از همین نقاط ضعف به آن تیم ضربه های بیشتری می زنند.

مدرس دانشگاه در ادامه با بیان اینکه عملیات غرور آفرین عین الاسد به معنای پایان یافتن انتقام حاج قاسم نخواهد بود،گفت:پایگاه عین الاسد مهم ترین پایگاه نظامی آمریکا در عراق و دومین پایگاه از لحاظ وسعت و اهمیت است، اما واقعیت این است که ارزش و اعتبار سردار قاسم سلیمانی بسیار والاتر از آن است که بخواهیم با یک مقایسه این چنینی انتقام خون سردار را از آمریکایی گرفته باشیم.

وی افزود:ترامپ دیر یا زود تقاص رفتارش را پس خواهد داد و مردم ایران در وقت مناسب پاسخ قاطع به آن خواهند داد، اما حمله به پایگاه نظامی آمریکا در همان اولین روزهای شهادت سردار در واقع انداختن ترس و هراس در دل دشمن بود تا برای همیشه خود را در معرض انتقام ببیند و خود همین احساس علاوه بر حقارت آمریکایی ها، از لحاظ استراتژیک و منابع انسانی آنها را دچار خستگی و کلافگی می کند، لذا در کل می توانیم بگوییم حمله نظامی ایران به پایگاه عین الاسد یک تصمیم هوشمندانه بود که در بهترین زمان و مکان به اجرا درآمد و زمینه ای برای انتقام نهایی خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهادت سردار حمله نظامی عین الاسد رضایی فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۲۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه متفاوت کارشناس اقتصادی بعد از حمله موشکی سپاه: معادلات تغییر کرد | فیلم

حسن حسن‌خانی، کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با دانشجو گفت: بعد از خروج ترامپ از برجام، اقتصاد ایران تحت تاثیر اخبار مثبت و منفی سیاسی قرار گرفت، این موضوع تا همین اواخر هم ادامه داشت. عملیات نظامی کشورمان علیه مواضع رژیم صهیونیستی، نقطه پایانی بر تاثیرگذاری اخبار منفی سیاسی و امنیتی بر اقتصاد کشورمان بود. عملا بعد از این اتفاق، معادلات ژئوپلتیک تغییر کرد و قدرت نظامی ایران هم نمایان شد. منبع: دانشجو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خیزش دانشگاه‌های آمریکا علیه محور شرارت آمریکایی-اسرائیلی
  • پاسخ به بازدارندگی ایران با بازنویسی سناریوی ناکام «تحریم»
  • حمله مستقیم نظامی ایران به رژیم صهیونیستی یک شاهکار نظامی بود
  • سرکوب، نشانه رسوایی لیبرال دموکراسی غربی
  • نگاه متفاوت کارشناس اقتصادی بعد از حمله موشکی سپاه: معادلات تغییر کرد | فیلم
  • شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس تجلی حقانیت جمهوری اسلامی بود
  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است
  • شکست ادعای موشک‌های فتوشاپی با حمله وعده صادق
  • نیویورک‌تایمز: سیستم پزشکی غزه در آستانه فروپاشی است
  • بصیرت رهبری و سپاه پاسداران در پاسخ ایران به اسرائیل باعث درخشش جهان اسلام شد