Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، حدود یک سال است که همه‌گیری کرونا تغییرات بسیاری در نحوه زندگی اکثر شهروندان کره زمین ایجاد کرده اما در دوران پساکرونا شاهد چه تغییراتی در زندگی شهروندان مردم سراسر جهان خواهیم بود؟
پاندمی کرونا طی یک سال گذشته تاثیر زیادی بر شرایط اقتصادی و زندگی مردم سراسر جهان گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امید آن می‌رود همه‌گیری کرونا از شرایط بحرانی خارج شود و زندگی به روال عادی خود بازگردد؛ اما آیا همه چیز به شرایط قبل کرونا بازخواهد گشت؟ چه تغییراتی ممکن است در سبک زندگی مردم در دوران پساکرونا به وجود بیاید؟ در این مطلب 5 پیش‌بینی د رمورد دوران پسا کرونا ارائه شده است.
کاهش ترافیک در مرکز شهرها
در شرایط کرونا بسیاری از کسب و کارها مجبور شدند نیروهای انسانی خود را تعدیل کرده یا از بقیه بخواهند به صورت دورکار و پاره وقت فعالیت کنند. ممکن است در دوران پساکرونا نیز مجددا همین روال ادامه داشته باشند. برخی کسب و کارها با تعداد نیروی انسانی کمتر و مجددا به صورت دورکار، فعالیت‌ها را پیش ببرند. در نتیجه انتظار می‌رود در دوران پسا کرونا حجم ترافیک در مراکز شهری کاهش پیدا کند.
احتمال دارد بعد از کرونا نیز مجددا رستوران‌ها و خرده فروشی‌ها مشتری کمتری داشته باشند. هرچند به نظر می‌رسد برنامه‌هایی مثل کنسرت‌ها و جشنواره‌ها رونق خوبی پیدا کنند و پیش‌بینی می‌شود با رفع محدودیت‌های کرونایی، بسیاری از شهروندان از حضور در چنین برنامه‌هایی استقبال کنند.  
سرویس‌های آنلاین رونق بیشتری پیدا می‌کند
شرایط همه گیری کرونا باعث شد بسیاری از مشاغل به سمت دورکاری و ارائه خدمات از راه دور روی بیاورند. برخی مشاغل از رویکرد جدید استقبال کردند و به نظر می‌رسد در دوران پسا کرونا نیز با همین روال کار را پیش ببرند.
بسیاری از رستوران‌ها، مراکز خرید و فروشگاه‌ها در حال حاضر خدمات خود را به صورت آنلاین و غیر حضوری ارائه می‌دهند و شهروندان بسیاری از این روال خرید رضایت دارند. پیش بینی می‌شود بسیاری از مشاغل همین روند را بعد از کرونا نیز ادامه بدهند.
در حال حاضر کارمندان بسیاری از شرکت‌ها برای دورکاری و ارائه خدمات آنلاین آموزش دیده‌اند و می‌توانند به خوبی مسایل مربوط به چنین شرایطی را مدیریت کنند. هرچند در دوران پسا کرونا برخی دیگر از مشاغل وضعیت متفاوتی را تجربه می‌کنند. مراکز ورزشی، تفریحی کتابخانه‌ها و آرایشگاه‌ها احتمالا به روال قبلی باز می‌گردند. البته پیش بینی می‌شود برخی از این مشاغل به صورت سیار و بدون اختصاص دفتر ثابت به کار خود ادامه بدهند.
کرونا باعث شد بسیاری از این مشاغل دفاتر کاری خود را تعطیل کنند. شاید در دوران پساکرونا چنین کسب  و کارهایی به این نتیجه برسند که به جای تجهیز مجدد دفتر کار، به صورت سیار یا در دفاتر اشتراکی به کار خود ادامه بدهند.
تغییراتی در روند پروازهای هوایی رخ می‌دهد
در دوران کرونا حجم سفرهای هوایی به شدت کاهش یافت. آژانس‌های هوایی تدابیری برای مواجه با کرونا در نظر گرفتند. قبل از کرونا برخی اوقات مسافران مجبور بودند ساعت‌ها منتظر بمانند ولی در شرایط کرونا، بسیاری از فرآیندها تغییر کرد و اصلاح شد.
به نظر می‌رسد در دوران پساکرونا نیز مسافران راحت‌تر از دوران قبل کرونا می‌توانند سفر کنند. شاید دیگر شاهد حجم زیاد مسافران در صف‌های ورود به هواپیما نباشیم.  
تغییراتی در بازرسی امنیتی فرودگاه‌ها
نه تنها انتظار می‌رود بعد از کرونا شاهد صف‌های طولانی مسافر در فرودگاه‌ها نباشیم و احتمالا فرآیندهای کاری فرودگاه‌ها بهتر از قبل خواهد شد؛ بلکه تغییراتی در پروسه‌های بازرسی امنیتی نیز رخ می‌دهد.
کرونا باعث شد فرآیندهای جدیدی برای بازرسی امنیتی فرودگاه‌ها در نظر گرفته شود. انتظار می‌رود همین روندها در دوران پسا کرونا نیز ادامه پیدا خواهد کرد.
به شهروندانی تمیزتر تبدیل می‌شویم
همه گیری کرونا باعث شد که مردم سراسر جهان به پاکیزگی توجه بیشتری نشان بدهند. بسیاری از دفاتر کاری، رستوران‌ها و مراکز ورزشی بهداشت را به شکلی که باید رعایت نمی‌کردند. دوران کرونا تغییراتی بنیادی در توجه شهروندان به پاکیزگی ایجاد کرد. به نظر می‌رسد در دوران پساکرونا نیز کماکان بیشتر مردم به تمیزی و پاکیزگی توجه نشان بدهند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کرونا فرودگاه هواپیما دوران پسا کرونا دوران پساکرونا همه گیری کرونا کرونا باعث شد نظر می رسد فرودگاه ها کرونا نیز پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۲۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا

برخی همچنان بر این باور هستند که واکسن‌های ویروس کرونا، عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته است. 

فرانسوا ژاویه فومو تاموزو، فوتبالیست سابق اهل فرانسه و کنگو، علیه شرکت‌های فایزر و بیون‌تک به دادگاه شکایت کرده است. او معتقد است این شرکت‌ها که سازنده واکسن کووید-۱۹ هستند، بر حرفه او تأثیر گذاشته‌اند.

طرفداری | به گزارش اکیپ، فومو تاموزو در حالی که حالا در سن ۲۹ سالگی بازنشسته شده است، علیه شرکت‌های داروسازی فایزر و بیون‌تک به دادگاه شکایت کرده است. او می‌خواهد مشخص شود که آیا واکسن کووید-۱۹ نقش مهمی در مصدومیت‌های او داشته که به شدت بر حرفه وی تأثیر گذاشته است. فومو تاموزو که پیش از خداحافظی از فوتبال در تیم‌های اوسر، یو اس کویوی-روئن، ماریتیمو و استاد لاوال بازی می‌کرد، همچنین از فدراسیون فوتبال فرانسه به دلیل تحت فشار گذاشتن بازیکنان زیر نظر خود برای واکسینه شدن، شکایت کرده است.

به گفته‌ این بازیکن، از زمان واکسیناسیون، مصدومیت‌های پی در پی باعث آسیب به دوران حرفه‌ای او شده است: درد زانو (گونالژی)، تاندونوپاتی و پارگی تاندون آشیل، او را ماه‌ها از زمین دور نگه داشته‌ است. این مصدومیت‌ها اکنون بر زندگی روزمره او نیز تأثیر می‌گذارد:

راه رفتن طولانی مدت به سختی قابل تحمل است، از طرف دیگر دویدن هم برایم غیرممکن است. به محض اینکه می‌خواهم به خودم فشار بیاورم، مثلاً از پله‌ها بالا بروم یا چیزی از قفسه بردارم یا حتی پایین بیایم، درد شدیدی احساس می‌کنم.

دادگاهی برای تعیین ارتباط احتمالی بین واکسن و مصدومیت‌های فومو تاموزو در نظر گرفته شده است. دادگاه پاریس در تاریخ ۲ جولای جلسه‌ای برای این پرونده برگزار خواهد کرد تا در مورد لزوم تشکیل هیئت کارشناسان که وظیفه آن‌ها تعیین ارتباط (یا عدم ارتباط) بین دوزهای واکسن و مصدومیت‌های این بازیکن ۲۹ ساله است، تصمیم‌گیری کند.

 

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • 5 چالش اصلی کسب و کارهای کوچک
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • برپایی جشنواره بیتا در یزد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت