Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: تا امروز ۲۲۰ هزار تن کاتد مس تولید شده و تا پایان سال به ۲۸۰ هزار تن کاتد مس خواهیم رسید که نسبت به مدت سال مشابه سال گذشته ۱۲ درصد جلوتر هستیم.

" اردشیر سعدمحمدی" امروز 19 دی ماه در آیین کلنگ زنی پروژه مکانیزاسیون، پالایشگاه جدید و فاز سوم توسعه تغلیظ مجتمع مجتمع مس سرچشمه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، اظهار کرد: شرکت ملی صنایع مس ایران امروز برنامه 2 میلیارد و ۴۸۰ میلیون یورو به علاوه ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید را شروع می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی این میزان سرمایه‌گذاری را موجب درآمد ۲ میلیارد دلاری شرکت مس عنوان کرد و گفت: تا پنج سال آینده این ظرفیت را به ۴.۵ میلیارد دلار می‌رسانیم و رشد دو و نیم برابری برای شرکت مس اتفاق می‌افتد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان اینکه هدف ما این است که جزو 10 شرکت برتر دنیا باشیم، افزود: در مرکز نوآوری برای صنایع پایین دستی از نخبگان کشوری و استانی استفاده می کنیم تا در صنایع هایتک بتوانیم طرح های جدید برای سرمایه گذاری ایجاد کنیم.

سعدمحمدی ادامه داد: با انجام پروژه های جدید مس، میزان ظرفیت کنسانتره به 2 میلیون و ۵۰۰ هزار تن افزایش می‌یابد و خوشجال هستم که استان‌های یزد، اردبیل، آذربایجان غربی و محدوده‌ای از سیستان و بلوچستان به عنوان استان‌های جدید ما در آینده به تولیدات مس اضافه خواهند شد. 

وی اظهار کرد: با توجه به تقاضای رو به رشد دنیا در بازارهای جهانی شرکت مس برنامه ریزی کرده بتواند تقریبا دو درصد از سهم فروش بین المللی دنیا را از آن ایران کند و ورود به بازار ترکیه عملیاتی شده و کیفیت مس ما در دنیا معروف است و مس با عیار ۹۹.۹۹۹ تولید می‌شود.

سعدمحمدی یادآور شد: در حال حاضر در دنیا ۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تن مس تولید می شود که ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تن در چین و سهم تولید مس ایران ۱.۱ درصد تولید دنیاست و به همین دلیل ارتقاء دو برابری را در دستور کار داریم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با تاکید بر اینکه سال آینده سه کارخانه جدید کنسانتره در کرمان شامل درآلو، دره‌زار و معدن ۷۲ هزارتنی حاصل از سرباره‌های مس افتتاح خواهیم کرد، گفت: روش ipcc برای اولین‌بار در معدن سرچشمه اجرا می‌شود که سیستم انتقال بار کاملا مکانیزه شکل می‌دهد و از نظر ایمنی انتقال پیوسته بار صورت می‌گیرد که معادن بزرگ دنیا از این سیستم استفاده می‌کنند.

سعدمحمدی ادامه داد: ۴۰ دستگاه تراک جدید ۱۳۶ تنی بار برای تجهیز ناوگان سرچشمه خریداری شده و به دنبال این هستیم که تراک های ۲۴۰ تنی را برای اولین بار درایران در سرچشمه راه اندازی کنیم و به بقیه معادن انتقال دهیم تا هزینه های بارگیری، حمل و نقل و استخراخ کاهش یابد. در حال حاضر مس سرچشمه هفتاد و چهارمین معدن بزرگ دنیاست که تا چهار سال آینده این معدن را به رتبه بیست و هشتم می‌رسانیم.

وی اظهار کرد: تا به امروز ۲۲۰ هزار تن کاتد تولید شده و تا پایان سال با تلاش تمامی پرسنل مس به ۲۸۰ هزار تن مس خواهیم رسید که نسبت به مدت سال مشابه سال گذشته  ۱۲ درصد جلوتر هستیم.

سعدمحمدی اضافه کرد: سه ورزشگاه در استان کرمان در دست احداث است، سعی می شود در سه ماه اول سال آینده یک ورزشگاه ۳۰ هزار نفری در کرمان و ۱۵ هزار نفری مدرن در رفسنجان و یک ورزشگاه ۱۵ هزار نفری در شهربابک افتتاح شود.

وی یادآور شد: 70 زمین چمن مصنوعی هم در روستاهای این استان اجرا شده است تا برای جوانان علاقمند به ورزش کاری انجام شده باشد و این حمایت ها ادامه دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شرکت ملی صنایع مس ایران شرکت ملی صنایع مس ایران سال آینده هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۲۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس

ایسنا/البرز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب البرز از آغاز عملیات لوله گذاری داکتیل قطر۵۰۰ میلیمتر در خروجی مخزن جهان نما، جهت اتصال به زون p فردیس خبر داد.

حمیدرضا نامداری افزود: تحقق این مهم به صورت مستقیم در بهبود آبرسانی به شهروندان فردیس به ویژه در محدوده شهرک وحدت، منظریه، انبار نفت و رزکان نو با افزایش ظرفیت تولید آب در تابستان سال جاری اثربخش خواهد بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از آبفای البرز، نامداری در ادامه بیان کرد: اجرای خط انتقال آب از مخزن منطقه جهان نما به فردیس به طول ۵۴۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال تا خرداد سال جاری به اتمام می رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز در پایان تاکید کرد: اصلاح، توسعه و بهبود زیرساخت های فنی و مهندسی به منظور مدیریت منابع آب و دفع بهداشتی فاضلاب در اولویت اقدامات مجموعه در راستای گذر هرچه بهتر از تابستان سال جاری و ایجاد شرایط مطلوب برای شهروندان قرار گرفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس
  • ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس افزایش می‌یابد
  • انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲/ طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد
  • جاه‌طلبی هالیوودی‌ها؛ ظرفیت ورزشگاه رکسهم به 50 هزار نفر افزایش می‌یابد
  • طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد/ انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲
  • ارتفاع موج در دریای خزر افزایش می‌یابد/ تشدید فعالیت سامانه بارشی تا پایان هفته
  • تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار افزایش می یابد
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی