Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-02@22:51:29 GMT

RS-28 Sarmat ؛ موشکی با قدرت تخریب عجیب+عکس

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۱۲۹۲۶

RS-28 Sarmat ؛ موشکی با قدرت تخریب عجیب+عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزیاتو، روسیه قصد دارد از یک موشک هسته ای «توقف ناپذیر» با سرعت ۱۵,۰۰۰ مایل بر ساعت رونمایی کند که می تواند از تمام سیستم های دفاعی عبور کرده و ایالت تگزاس را به طور کامل نابود کند. راکت آخرالزمانی RS-28 Sarmat با ۲۰۸ تن وزن قرار است جایگزین موشک هسته ای ترسناک دیگری به نام R-36 شود که توسط ناتو نام Satan به معنای شیطان برای آن انتخاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این موشک قاره پیما ۳۵ متر طول و ۳ متر قطر دارد. کرملین مدعی شده که موشک هسته ای ترسناک و جدید این کشور ۶,۲۰۰ مایل برد داشته و می تواند ۱۶ کلاهک را حمل کرده و از هر سیستم دفاع موشکی مدرن موجودی عبور کند.  
بر اساس ادعای روزنامه Zvezda متعلق به وزارت دفاع روسیه، با این مقدار کلاهک و قدرت انفجاری، موشک هسته ای RS-28 Sarmat می تواند منطقه ای به اندازه ایالت تگزاس را به طور کامل نابود سازد. معرفی این سلاح ویرانگر چندین بار به تعویق افتاده و تست های نهایی آن چندین بار به آینده موکول شده بود. اما الکسی کریووروچکو، معاون وزیر دفاع روسیه مدعی شده که این موشک دوربرد به زودی معرفی خواهد شد. وی در این باره گفته است: «باید بگویم که تست های پرتاب موشک Sarmat با نتایج مثبت تکمیل شده است. در آینده ای نزدیک تست های پروازی این مجموعه راکت را آغاز خواهیم کرد».  
کریووروچکو در ادامه در مورد قابلیت های ترسناک این موشک قدرتمند گفت: «با توجه به قابلیت هایش، هیچ سیستم دفاع موشکی، حتی پیشرفته ترین آن ها، نیز نمی توان مانع این موشک شود». موشک RS-28 که قرار است در سیبری مستقر شود یکی از سلاح های جدید متعددی بود که ولادیمیر پوتین ، رییس جمهور روسیه، در سال ۲۰۱۸ رونمایی کرد. از دیگر سلاح های پیشرفته ای که توسط پوتین معرفی شدند می تواند به موشک گلایدر هایپرسونیگ آوانگارد اشاره کرد که به گفته رییس جمهور روسیه «شبیه یک شهاب سنگ، شبیه یک توپ آتشین» حرکت می کند.  
موشک هسته ای جدید Sarmat  که در کشورهای غربی با نام Satan-2 شناخته می شود را قدرتمندترین موشک بالستیک بین قاره ای دارای کلاهک هسته ای روسیه می دانند. این موشک ۴۰۰ برابر قوی تر از هر یک از دو بمبی است که ایالات متحده در طول جنگ جهانی دوم بر روی شهرهای ژاپن رها کرد. این میزان قدرت بدین معناست که موشک جدید روسی می تواند منطقه ای به مساحت انگلیس یا ایالت تگزاس را به تلی از خاکستر تبدیل کند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: موشک سلاح روسیه موشک هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۲۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین

 

بین الملل تابناک: هفتصد و هشتاد و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

 

حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین

وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد ارتش این کشور به مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی در بخش جنوبی جبهه حمله کرده است.

 گزارش‌های اولیه حاکی از سه انفجار در مرکز اودسا است.

طبق گزارش راشا تودی، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تاسیسات نظامی، نیروها و تجهیزات اوکراینی مورد اصابت حملات هوایی، موشکی و توپخانه‌ای قرار گرفته‌اند.

خبرگزاری نووستی پیش از این به نقل از نیروهای محلی گزارش داد که ارتش روسیه یک مقر اوکراینی را در مرکز شهر بندری اودسا هدف قرار داده است.

براساس آنچه تاکنون گزارش شده، سه انفجار در منطقه رخ داده که یکی از آنها در نزدیکی مقر فرماندهی اوکراین با قدرت بیشتری بوده است.

«اولگ کیپر» رئیس اداره منطقه‌ای اودسا ضمن تایید این گزارش، گفت که در این حمله از موشک بالستیک استفاده شده و دست‌کم سه نفر کشته‌ شده‌اند.

روسیه بارها تاکید کرده است که طی عملیات نظامی خود فقط مراکز نظامی اوکراینی را هدف قرار می‌دهد و هیچ اقدامی علیه زیرساخت‌های غیرنظامی انجام نمی‌دهد.

خبرگزاری نووستی هم‌چنین گزارش داد که روسیه یک منطقه استقرار نیروهای اوکراینی در حومه «خارکیف» شهری در مرز روسیه را بمباران کرد و علاوه بر این از حمله دیگری به انبار تجهیزات نظامی در منطقه «نیکولایف جنوبی» خبر داد که به انهدام این انبار منجر شده است.

موج تازه عملیات نظامی روسیه در اوکراین، پس از آن آغاز شد که «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه اخیرا متعهد شد که عملیات‌های این کشور را به مراکز لجستیکی و انبارهای اوکراین که با تجهیزات نظامی غربی پُر شده، تشدید کند.

او پیشتر درباره کمک جدید آمریکا به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که به‌تازگی پس از موافقت مجالس نمایندگان آمریکا تصویب شد، گفت: «این اقدام برای جلوگیری از فروپاشی نیروهای اوکراینی در نظر گرفته شده است، اما این پول تاثیر چشمگیری در میدان نبرد نخواهد گذاشت زیرا بیشتر این بودجه به تولید نظامی آمریکا سرازیر خواهد شد.»

 

 

 

دیگر خبرها

  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • (ویدئو) اصابت موشک بالستیک روسیه به شهر اودسا
  • پایه‌های «پاتریوت آمریکایی» فرو ریخت
  • ببینید | لحظه اصابت 3 موشک خوشه‌ای اوکراینی به ارتش روسیه
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • ۷۱۹ حمله موشکی و پهپادی حزب الله به فلسطین اشغالی طی یک ماه
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • اصابت موشک روسیه به قلعه هری پاتر + فیلم
  • تصاویری از فرو رفتن عجیب یک موشک به درون یک دیوار!