Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری مشهد گفت: فروشندگان گل در سر چهار راه های شهرمشهد باید از بیمه و امنیت شغلی لازم توسط پیمانکار مربوطه برخوردار باشند.

مسعود رضوی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: یکی از وظایفی که سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد برعهده دارد ساماندهی و نظم دهی مشاغل غیر رسمی است تا از رشد بی رویه آنها که ممکن است به مشاغل رسمی آسیب وارد کند جلوگیری نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی بابیان اینکه استراتژی مدیریت شهری بر توسعه و ازدیاد اینگونه مشاغل غیر رسمی نیست،  تصریح کرد: یکی از این مشاغل غیر رسمی فروش گل در سر چهار راه های سطح شهر مشهد است که عدم ساماندهی آنها ممکن است  آسیب های اجتماعی زیادی را به بار آورد از جمله اینکه افراد بدون هیچ گونه هویت و شناسنامه کاری ، نداشتن سن قانونی وکودکان کار و  همچنین نداشتن حقوق و دستمزد مشخص  که در بین این افراد اتباع خارجی  نیز وجود داشتند  اقدام به فروش گل در این مکان ها نمایند و از طرفی برای  نوع گل، قیمت فروش آن و رعایت مسائل بهداشتی  برای انجام این کار نیز  الگوی مشخصی وجود نداشت. رضوی افزود: مدیریت شهری ساماندهی این شغل غیر رسمی را به بخش خصوصی که باید حتما تولید کننده گل باشد تا بدون هیچ گونه واسطه ای گل به قیمت مناسبی به دست شهروندان برسد  هر ساله واگذار می کند، از این رو  فرد یا مجموعه ای که در مزایده برنده می شود گل های مشخص و معینی رابر اساس قیمت گذاری تعیین شده   و از طریق افرادی که حتما باید توسط این مجموعه بیمه شده و حقوق قانون کار به آنها پرداخت کند در سر چهار راه ها عرضه می نماید. وی ادامه داد: رویکرد ما در این موضوع به هیچ وجه اقتصادی نبوده و صرفا مبانی اجتماعی و فرهنگی مبتنی بر ساماندهی فروشندگان گل در  چهار راه های مشخص شده در سطح شهر و هویت دادن به این شغل و حمایت از افراد مشغول در زمینه امنیت شغلی و رفاه اجتماعی   است که در تعهد پیمانکار نیز  این موضوع نیز قید شده او بروند اجرای آن نیز نظارت صورت خواهد گرفت می باشد. وی با بیان اینکه طبق قرار داد فروش گل در ۵۰چهار راه شهر مشهد به پیمانکار واگذار خواهد شد،  افزود: بر اساس قوانین و آیین نامه معاملاتی کشوری ، حق بهره برداری و ساماندهی این شغل توسط کارشناس رسمی دادگستری ۶۵۰میلیون تومان تعیین قیمت شد که بر اساس مزایده و آگهی روزنامه به مبلغ ۸۵۰میلیون تومان برای یک سال به پیمانکار برنده واگذار و در حال انعقاد قرارداد می باشد که این رقم برای سال قبل مبلغی بالغ بر ۹۰۰میلیون تومان بود.

وی درباره اینکه مجموع درآمد حاصل از این پروژه چه میزان است که پیمانکار تنها ۸۵۰میلیون تومان به شهرداری بابت پذیرش آن پرداخت می کند و هزینه هایی نظیر دستمزد افراد و گل عرضه شده نیز وجود دارد، افزود: این مبلغ را ما مشخص نکرده ایم بلکه بر اساس شرح پروژه و تعهدات خواسته شده از پیمانکار ، رقم حداقلی آن توسط  کارشناس رسمی دادگستری تعیین و  سپس برگزاری مزایده مشخص کننده عدد نهایی بوده است که حتی نسبت به سال گذشته نیز کاهش داشته است.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مشهد گل فروشی بیمه شهرداری سر چهار راه ها غیر رسمی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۳۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ گفت: خودرو‌های عرضه غذا برای فعالیت نیازمند دریافت مجوز هستند و فعالیت آنها بدون رعایت اصول، علاوه بر مشکلات ترافیکی و زیست محیطی با ایجاد سد معبر در فضا‌های شهری تجاوز به حقوق شهر و شهروندان محسوب می‌شود.

علی اصغر طاهری افزود: بر این اساس، طرح ساماندهی فعالیت این مشاغل سیار با هماهنگی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران آغاز شده است.

معاون شهردار منطقه ۲ گفت: در این طرح مشاغل سیار که در مکان‌های نامناسب فعالیت می‌کنند به مکان‌هایی با شرایط مناسب و بدون ایجاد مشکلات ترافیکی و زیست محیطی منتقل می‌شوند.

علی اصغر طاهری افزود: رعایت قوانین و مقررات ترافیکی به‌منظور جلوگیری از ترافیک در سطح معابر، در نظرگرفتن فاصله استاندارد و مناسب نسبت به بافت مسکونی، اماکن دولتی و اداری، رعایت مقررات شهری و زیست‌محیطی و توجه به زیبایی بصری و سیمای شهر و مطلوب از‌جمله نکاتی است که همه متصدیان خودرو‌های عرضه غذا ملزم به رعایت آن هستند و در غیر این صورت از ادامه فعالیت آنها جلوگیری می‌شود و مجوزشان تمدید نخواهد شد.

دیگر خبرها

  • مشاغل بهاره در تهران قدیم | کاهگل‌مالی و یخ‌فروشی
  • دائمی شدن قراردادهای کار در دستور کار دولت
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • افزایش ۳۵ هزار نفر به لیست بیمه شدگان اجباری مرکزی
  • درددل‌هایی از جنس کارگری؛ دستانی که پاکیزگی را به شهر هدیه می‌دهند
  • درددل‌هایی از جنس کارگری؛ دستانی که پاکیزگی را به شهر هدیه می‌کنند
  • ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • وزیر کار : لایحه امنیت شغلی کارگران به مجلس می‌رود
  • منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود