Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «کالین پاول» وزیر خارجه اسبق آمریکا و «لئون پانه تا» وزیر دفاع پیشین این کشور، در مصاحبه‌های جداگانه‌ای نسبت به اغتشاشات اخیر در ساختمان کنگره آمریکا در واشنگتن دی سی واکنش نشان دادند.

کالین پاول در مصاحبه اخیر خود در برنامه تودی با بیان آنکه اجرای متمم ۲۵ قانون اساسی امری زمان‌بر است، گفت: «ترامپ باید استعفای خود را ارائه کند همانطور که نیکسون این کار را انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این مقام اسبق آمریکایی سپس افزود: «یک نفر باید به او بگوید همه چیز تمام شده است. باید به او گفت هواپیما منتظر شماست و او را بیرون کرد.»

به گفته پاول با این کار ترامپ برکنار خواهد شد و دست هر فردی که با او در ارتباط است از سیاست آمریکا قطع می‌شود.

«ریچارد نیکسون» اولین رئیس جمهور آمریکاست که در سال ۱۹۷۴ (۱۳۵۲) به دنبال رسوایی واترگیت و پیش از آنکه استیضاح  و برکنار شود، از سمت خود استعفا کرد. 

«لئون پانه تا» وزیر دفاع پیشین آمریکا، نیز در مصاحبه با ان بی سی نیوز گفت با دیدن اغتشاشات اخیر در کنگره آمریکا حسی شبیه «حوادث یازده سپتامبر» در او ایجاد شده است.

پانتا در این مصاحبه با بیان آنکه در طول سال‌های فعالیت در وزارت دفاع هرگز چیزی شبیه آنچه به تازگی در کنگره رخ داد را ندیده است افزود: «ارازل و اوباش کنگره آمریکا را بدست گرفته و دموکراسی این کشور را از بین بردند.»

این مقام سابق آمریکا سپس نحوه رفتار این افراد و معترضان در ماه‌های گذشته به نژادپرستی نهادینه در این کشور را مقایسه کرده و گفت: «در اعتراضات جان سیاهان مهم است افراد نگران مسائل تبعیض نژادی بودند. کار آن‌ها بر دروغ بنا نشده بود و مسالمت‌آمیز دست به اعتراض زدند.»

پانتا در ادامه افزود: «اما در اتفاق اخیر کنگره افراد به اموال عمومی آسیب رساندند و تعداد بازداشت‌ها بسیار کمتر بود. افرادی که به اعتراضات جان سیاهان مهم است معترض بودند اکنون در قبال این افراد سکوت اختیار کردند. اما این افراد باید دستگیر و محاکمه می‌شدند.»

سپس او با بیان آنکه دیدن صحنه‌های اخیر در کنگره حسی شبیه یازده سپتامبر در او به وجود آورده گفت: «درست همانند آن زمان نمی‌دانم چه بر سر کشورمان خواهد آمد و چرا چنین هجومی بر سر ما آمد.»

پانتا در انتهای سخنانش گفت: «در این هجوم خطوط قرمزی زیر پا نهاده شدند. به نظرم سوالی که اکنون همه ما را مشغول خود کرده آن است که آیا افرادی خواهند بود که در مقابل دموکراسی ما اقدام درست را اتخاذ کنند. یا این هجوم محرک بدترین عواقب بر ما خواهد بود. من پاسخی برای این پرسش نیافتم.»

روز چهارشنبه هفت جاری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا، به شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا واکنش داده و در سخنرانی در جمع هوادارانش با تکرار ادعای تقلب در این انتخابات گفته بود: «عقب ننشسته‌ایم، کنار نمی‌کشیم و به شکست اعتراف نخواهیم کرد. ما پیروزی بزرگی را محقق کردیم و نتایج انتخابات اصلا نزدیک نبود. من ۷۵ میلیون رأی بدست آوردم و با این وجود می‌گویند که من پیروز نشده‌ام!»

همزمان نشست کنگره آمریکا برای تایید نتیجه انتخابات آمریکا در حال برگزار شدن بود که اندکی بعد به دلیل هجوم هواداران دونالد ترامپ تعلیق شد.

اندکی پس از تعلیق این نشست، هواداران ترامپ به سمت کاخ کنگره آمریکا هجوم برده، حصار‌ها را پاره کرده و سعی در ورود به این ساختمان داشتند که باعث ایجاد درگیری میان پلیس و معترضان شد.

پس از آن در واکنش به این اعتراض مقامات مختلفی از آمریکا خواستار استفاده از متمم ۲۵ قانون اساسی این کشور شدند تا به وسیله آن ترامپ را برکنار کنند.

به طور مثال «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، خواستار به کارگیری قانون اساسی آمریکا برای برکناری ترامپ شد و گفت: «اگر متمم بند ۲۵ قانون اساسی فعال نشود کنگره باید برای برکناری رئیس جمهور مستقیما اقدام کند.»

پیش از او «چاک شومر» رهبر اقلیت سنای آمریکا، نیز موثرترین راه برای برکناری دونالد ترامپ را استفاده از متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا دانست و گفت: «موثرترین راه برای برکناری ترامپ این است که مایک پنس [معاون ترامپ]فوری استفاده از متمم ۲۵ قانون اساسی را در دستور کار قرار دهد.»

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اعتراضات در آمریکا دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا کالین پاول لئون پانتا متمم ۲۵ قانون اساسی برای برکناری کنگره آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۴۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا گفته است که در صورت انتخاب مجدد، کمکی به اوکراین اختصاص نخواهد داد، مگر اینکه اروپا نیز بودجه‌ای برای کمک به این کشور اختصاص دهد.

رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با مجله تایم گفت: "اگر اروپا به اندازه مبالغی که آمریکا برای کمک به اوکراین متحمل می‌شود، ما نیز پرداخت نخواهم کرد. اگر اروپا نپردازد، پس چرا ما باید پرداخت کنیم. "

در ۱۰ فوریه، ترامپ که متقاضی نامزدی ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری خواه است، در گفتگو با هواداران خود در کارولینای جنوبی، از یکی از دیدارهایش با رهبران کشور‌های عضو ناتو در زمانی که رئیس جمهور آمریکا بود گفت. به گفته وی، سپس یکی از همکاران خارجی وی از او پرسید که آیا ایالات متحده آماده است تا در صورت تهدید احتمالی روسیه و در صورت عدم پرداخت کمک مالی به ناتو، ایالات متحده از این اتحاد دفاع کند. ترامپ پاسخ داد که از چنین اتحادی دفاع نخواهد کرد و علاوه بر این، روسیه را تشویق خواهد کرد تا هر کاری که می‌خواهد انجام دهد. رئیس جمهور سابق مشخص نکرد که این مکالمه چه زمانی و در کجا انجام شده است.

روسیه بار‌ها موضع خود را در مورد وضعیت پیرامون اوکراین در سطوح مختلف نشان داده است. همانطور که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر اشاره کرد، مسکو همیشه برای حل دیپلماتیک بحران آماده بوده و می‌ماند و آماده پاسخگویی به پیشنهادات واقعا جدی است، در حالی که رژیم کی‌یف مذاکرات با روسیه را قطع و ممنوع کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • نخستین واکنش دانشگاه کلمبیا به یورش پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • یورش پلیس به دانشجویان در اروپا و آمریکا محکوم شد
  • «مجلس» یورش پلیس به دانشجویان در اروپا و آمریکا را محکوم کرد
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است
  • تحمیل فراقانونی کردن سلطنت در قانون اساسی