Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مهر، علیرضا رزم حسینی ظهر جمعه در حاشیه افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های مس سرچشمه رفسنجان طی نشستی با گرامیداشت یاد مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و سردار دل‌ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: امروز فرصتی شد که به شهرستان رفسنجان سفر کنم.

وی بیان کرد: در کشور ما یکی از ذخایر بسیار مهم و اثرگذار در توسعه، بحث معادن است و معادن ایران از جمله صنایع مس و فولاد در چند دهه اخیر توسعه حرکت‌های بسیارخوبی آغاز کرده‌اند و در کشور نزدیک به ۳۰ میلیون تن فولاد و ۲۸۰ هزار تن کاتد تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه امروز نزدیک به ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه جدید صنایع مس با برنامه و زمان‌بندی مشخص آغاز شد، ادامه داد: در کشور ما، صنایع معدنی به عنوان صنایع مادر قلمداد می‌شوند.

رزم حسینی تصریح کرد شرکت‌های مادر و صنعتی بزرگ، محور توسعه منطقه‌ای هستند و باید باشند، باید به سمتی برویم مدلی اجرا شود که شرکت‌های بزرگ با ظرفیت دولت، استان و کشور را بسازند.

وزیر صمت با اشاره به مشکلاتی که تحریم‌ها ایجاد کرده بودند، یادآور شد: اگر صنایع فولاد، مس، پتروشیمی، آلومینیم، بخشی از صنایع غذایی نبودند نمی‌توانستیم از دوران تحریم عبور کنیم و حالا داریم عبور می‌کنیم و با همه مشکلاتی که بود ملت و دولت مقاومت کرد.

رزم حسینی تصریح کرد: در ۲۹ قلم محصولات صنعتی رشد فوق العاده ای داشتیم در حوزه تولید خودرو ۲۸ درصد رشد داشتیم و در سایر صنایع هم رشد داشتیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه اخیر رشد صنعت و معدن کشور به ۵.۴ درصد رسید و تا پایان سال ۶ درصد خواهد شد که این موضوع نشان می‌دهد در شرایط تحریم حرکت صنعتی کشور استمرار پیدا کرد و در معادن هم همینگونه بود.

رزم حسینی ابراز داشت: در تجارت به دلیل شرایط کرونا خساراتی دیدیم که البته در همه دنیا بود و منحصر به ایران نبود و امیدواریم با تولید واکسن، بخش تجارت کشور هم رونق بهتری پیدا کند.

وزیر صمت همچنین عنوان کرد: صادرات در ۹ ماه اخیر نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده و روند افزایشی دارد تا پایان سال رشد صادراتی افزایش خواهد داشت و تراز مثبتی در پیش است.

منبع: الف

کلیدواژه: رزم حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۴۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور در بخشنامه‌ای موضوع مجاز بودن وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به ثبت سفارش ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از پنج سال و با تخفیف ۵۰ درصدی در سود بازرگانی، به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به مسافران اربعین حسینی را ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه خطاب به وزارت راه و شهرسازی، وزارت صمت، وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی آمده است: هیات وزیران در جلسه ۱۴۰۳/۲/۹ به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های راه و شهرسازی صنعت، معدن و تجارت و کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی و در اجرای بند (ث) تبصره (۱۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور تصویب کرد:

۱- به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به زائرین و مسافرین اربعین حسینی ثبت سفارش واردات (۲ هزار) دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از پنج سال با تایید وزارت راه و شهرسازی و تایید تامین قطعات و وجود شبکه خدمات پس از فروش توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و تطابق با استاندارد کارخانه سازنده در زمان ساخت خودرو مجاز است.

۲- سود بازرگانی هرگونه واردات اتوبوس که با تفیید وزارت کشور جهت جا به جایی مسافرین اربعین حسینی استفاده می‌شود مشمول پنجاه درصد (۵۰) تخفیف است. دستورالعمل نحوه اجرای این بند توسط وزارت کشور و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • اتحاد ایران وعراق مایه ضرر و زیان دشمن و رفاه دو ملت است
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم