Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمله سایبری اخیر به نهاد‌های فدرال آمریکا، ضعف زیرساخت‌های امنیت سایبری این کشور را آشکار کرد.

خبرگزاری میزان – اخیرا خبر حمله‌های سایبری گسترده به نهاد‌های فدرال آمریکا منتشر شد؛ حمله‌ ای که طی آن هکر‌ها به اطلاعات حساس بسیاری از نهاد‌های فدرال و تجاری این کشور دسترسی پیدا کردند.

با گذشت چند هفته از افشای این حمله سایبری، اما نهاد‌های امنیت سایبری آمریکا همچنان موفق به تشخیص عمق نفوذ آن نشده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیویورک تایمز در گزارشی به ضعف‌های موجود در نهاد‌های امنیت سایبری آمریکا پرداخته و می‌نویسد «اکنون اعتقاد بر این است که حمله سایبری ۲۵۰ سازمان فدرال و تجاری را هدف قرار داده است.»

نیویورک تایمز در ادامه روسیه را عامل این حمله سایبری می‌داند و می‎گوید «هدف روسیه از این حملات سایبری تنها انتخابات آمریکا نیست بلکه دیگر بخش‌های دولت آمریکا و وبسیاری از شرکت‌های بزرگ است.»

بیشتر بخوانید: بزرگترین حملات سایبری ۲۰۲۰؛ حملاتی با پیامدهای بی سابقه برای جهان حملات سایبری به آمریکا و ارتباط آن با نتیجه انتخابات ۲۰۲۰

این گزارش در ادامه به طولانی شدن روند تشخیص ابعاد این حمله سایبری پرداخته و می‎افزاید «با گذشت حدود ۳ هفته از آشکار شدن این حمله سایبری، مقامات آمریکایی همچنان در تلاش برای تشخیص این موضوع هستند که آیا این حمله صرفا یک عملیات جاسوسی علیه سیستم اداری داخل آمریکا بوده و یا دسترسی مخفیانه به سازمان‌های دولتی، شرکت‌های بزرگ، شبکه برق و آزمایشگاه‌های نسل جدید تسلیحات هسته ای.»

این گزارش می‎گوید «در کمترین حالت، این حمله سایبری هشدار‌هایی را درباره آسیب پذیری شبکه‌های دولتی و خصوصی در آمریکا و سوالاتی را درباره این که چگونه و چرا دفاع سایبری آمریکا تا این حد چشمگیر با شکست مواجه شده، ایجاد کرده است.»

با توجه به این موضوع که تخلفی در هیچ یک از نهاد‌های مسئول امنیت سایبری روی نداده، سوالات مطرح شده اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کنند.»

«مارک وارنر»، سناتور دموکرات ایالت ویرجینیا و عضو ارشد کمیته اطلاعات سنای آمریکا در این باره می‌گوید «وضعیت بسیار بسیار بدتر از آن چیزی است که من از آن واهمه داشتم، ابعاد این حمله سایبری همچنان در حال گسترش است و واضح است که دولت آمریکا در این زمینه شکست خورده است؛ اگر فایر آی در این زمینه اقدام نمی‌کرد مطمئن نیستم که حتی امروز نیز از این حمله سایبری مطلع می‌شدیم.»

نیویورک تایمز مصاحبه‌هایی با تیم تحقیق درباره این حمله سایبری انجام داده و برخی موراد را دریافته است؛

- این حمله سایبری بسیار گسترده‌تر از آن چیزی است که در ابتدا تصور می‌شد.

- هکر‌ها با استفاده از ممنوعیت‌های قانونی قانونی بر آژانس امنیت داخلی در زمینه نظارت داخلی و سرور‌هایی در داخل آمریکا این حمله سایبری را مدیریت کردند.

- هشدار‌های زودهنگام برای اعلام این حمله سایبری غیر فعال شده و از کار افتاده اند.

- تاکید بیش از حد دولت آمریکا بر امنیت انتخابات اگرچه در سال ۲۰۲۰ شاید مفید بوده، اما منابع و توجه را از مشکلات طولانی مدت مانند حفاظت از زنجیره تامین نرم افزار منحرف کرده است.

- سولار ویندز به عنوان نرم افزاری که در این حمله سایبری هک شده، سابقه ضعف امنیتی در محصولات خود را داشته است.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: تحولات بین الملل حمله سایبری

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حمله های سایبری تحولات بین الملل حمله سایبری حمله سایبری امنیت سایبری حملات سایبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۴۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذ تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران

رییس ستاد امنیت انتخابات استان تهران از اتخاذ تمهیدات امنیتی برای برگزاری دور دوم انتخابات در شهر و استان تهران خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو محسن نایبی صبح پنجشنبه در دومین جلسه ستاد امنیت انتخابات استان تهران که با حضور شجاعان رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی وزارت کشور، جلایی، مدیرکل فناوری شورای نگهبان، علوی، قائم مقام شورای نگهبان هیأت نظارت استان تهران و سیدکمال سادات مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری تهران و دیگر اعضا برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید «مرتضی مطهری» و تبریک روز معلم و مقام استاد اظهار کرد: خداوند را شاکر هستیم که علی رغم توطئه دشمنان نظام مقدس اسلامی، انتخابات ۱۱ اسفند در سلامت و امنیت کامل برگزار و باعث فخر و مباهات کشور و سرخوردگی بدخواهان این ملت شد.

نایبی با اشاره به پاسخ مقتدرانه سپاه پاسداران در عملیات وعده صادق گفت: اثرات و برکات این اقدام در آینده هرچه بیشتر بگذرد نمایان‌تر خواهد شد.

وی عنوان کرد: تأمین امنیت روانی و سلامت مرحله دوم انتخابات به اندازه مرحله اول انتخابات دارای اهمیت است.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران از اخذ تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران افزود: دشمن از هر حربه‌ای برای بر هم زدن امنیت روانی در جامعه استفاده می‌کند و ما تمام ظرفیت و توان خود را به کار خواهیم گرفت تا نقشه آنان را خنثی کنیم.

بر اساس این گزارش مرحله دوم انتخابات روز ۲۱ اردیبهشت ماه سال جاری در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به صورت تمام الکترونیک و در حوزه انتخابیه ورامین، قرچک و پیشوا مانند دور اول برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است
  • روسیه: اکثر حملات سایبری از سوی آمریکا انجام می‌شود
  • کلافگی رژیم صهیونیستی از حملات سایبری/ تلاش برای ساخت «گنبد الکترونیکی»
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • خسارت ۹.۵ تریلیون دلاری حملات سایبری در سال ۲۰۲۴
  • اخذ تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران
  • درجا زدن فدرال رزرو آمریکا نردبان طلای جهانی شد
  • آمریکا مانع صدور گواهی تجهیزات مخابراتی توسط هواوی می‌شود
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه