Web Analytics Made Easy - Statcounter

داور دربی پایتخت در حالی فردا رسما معرفی می شود که شانس محمدحسین زاهدی فر بیشتر از سایر گزینه ها است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

دربی ۹۴ تهران روز دوشنبه میان استقلال وپرسپولیس برگزار می شود. از این رو کمیته داوران باید تصمیم نهایی خود را برای انتخاب داور دربی اتخاذ کند و به اطلاع عموم برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در چنین شرایطی ۴ داور برجسته فوتبال ایران هستند که شانس بیشتری برای قضاوت این مسابقه داشتند و حالا شنیده می شود فریدون اصفهانیان شخصا تصمیم گرفته محمدحسین زاهدی فر را به عنوان داور این مسابقه حساس انتخاب و معرفی کند.

از بین داوران مطرحی که شایستگی قضاوت دربی را دارند، بیژن حیدری، مهدی سیدعلی، رضا کرمانشاهی و محمدحسین زاهدی فر در هفته گذشته هیچ قضاوتی نداشتند تا مشخص شود این ۴ نفر گزینه های اصلی داوری بازی حساس روز دوشنبه باشند.

در این خصوص روز پنجشنبه در کمیته داوران جلسه‌ای تشکیل شده اما هنوز تصمیم نهایی اتخاذ نشده است. با توجه به شرایط داوران در هفته های گذشته و قضاوت هایی که آنها انجام دادند و البته حساسیت هایی که برای انتخاب آنها در دربی وجود دارد، بحث های مختلفی در جلسه امروز مطرح شد.
در پایان این جلسه اما شنیده می شود فریدون اصفهانیان رییس کمیته داوران از اعضا خواسته درباره نام ها بیشتر از این گمانه زنی و بحث نکنند تا خودش شخصا درباره داور دربی فردا تصمیم بگیرد.

در این شرایط اما گفته می شود با اینکه نظر اعضای کمیته داوران روی فرد دیگری بوده، اما رییس کمیته داوران قصد دارد محمدحسین زاهدی فر را به عنوان داور برگزیند. زاهدی فر که هواداران استقلال مواضعی روی او دارند، قطعا برای قضاوت دربی کار سختی خواهد داشت اما اینطور که از راهروهای فدراسیون خبر می رسد، او شانس اصلی قضاوت این مسابقه است.

این اتفاق در حالی رخ خواهد داشت که انتخاب داور نیمه نهایی جام حذفی سال گذشته میان استقلال و پرسپولیس جنجالی شده بود. در آن مقطع کمیته داوران در حالی که گفته می شد رضا کرمانشاهی داور مسابقه دربی خواهد شد، سوت داوری را به زاهدی فر سپرد و جنجالی شد. در ادامه کرمانشاهی در مصاحبه ای علیه کمیته داوران مطالب تندی را بر زبان آورد و بالا گرفتن حاشیه ها در فضای مجازی باعث شد تا کمیته داوران از تصمیمش برگردد و این بار رای به انتخاب پیام حیدری به عنوان داور شهرآورد بدهد.

حالا هم با توجه به شرایط موجود احتمال می رود شاهد جنجال هایی بعد از انتخاب داور دربی باشیم. با توجه به فضای انتخاباتی موجود در حوالی فدراسیون فوتبال و لابی های افراد برای رای گرفتن از هیات های فوتبال حال باید امیدوار باشیم که انتخاب داور دربی ربطی به فضای انتخابات فدراسیون پیدا نکند. با این حال باید منتظر ماند و دید در این خصوص چه اتفاقاتی رخ می دهدودر نهایت کدام داور باتجربه دربی ۹۴ را سوت می زند.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: داور دربی شهرآورد داور دربی شهرآورد محمدحسین زاهدی فر کمیته داوران انتخاب داور داور دربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۵۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داور عشق راگبی برای بایرن مونیخ-رئال

به گزارش "ورزش سه"، یوفا یکی از بهترین داوران خود را برای قضاوت بازی رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا بین بایرن و رئال مادرید، انتخاب کرد. تورپن ستاره داوران فوتبال فرانسه است، داوری که پیروزی رئال مادرید مقابل لیورپول در فینال لیگ قهرمانان 2022 را نیز سوت زده بود.

او در دوران حرفه‌ای خود 6 بار برای رئال مادرید سوت زده است و در همه آنها پیروزی برای سفیدپوشان بوده است (16 گل زده برای رئال، 5 گل خورده، اعلام یک پنالتی به نفع رئال). اولین داوری او برای رئال برتری 4-0 مقابل لودوگورتس (2014) و آخرین در این فصل، برتری 2-3 در ناپل بود. در آوریل 2022، او پیروزی 1-3 رئال را در برابر چلسی توخل، سرمربی فعلی بایرن، سوت زده بود. دیداری که در آن کریم بنزما درخشان بود.

تیم باواریایی نیز با داوری تورپن شکست نخورده است: پنج برد و سه تساوی، 25 گل زده و 8 گل خورده. آخرین داوری تورپن برای بایرن در یک چهارم نهایی فصل گذشته بود: 1-1 در آلمان مقابل منچسترسیتی.

تورپن از سال 2008 وارد فهرست برترین داوران فرانسه شد و در سال 2010 به فهرست بین‌المللی وارد شد. در آن زمان او با 28 سال سن، به جوان‌ترین داور بین‌المللی تاریخ فرانسوی تبدیل شد. او در جام جهانی قطر حضور داشت و در آن سه بازی را داوری کرد: اکوادور 1 - سنگال 2. اروگوئه 0 -0 کره جنوبی و برزیل 4 -1 کره جنوبی.

تورپن که علاقه زیادی به فناوری و دنیای آموزش دارد، عاشق ورزش راگبی است. او معتقد است فوتبال باید چیزهای زیادی از راگبی بیاموزد، فراتر از احترامی که بازیکنان این ورزش به داوران می‌گذارند، چیزی که در فوتبال دیده نمی‌شود، تورپن می‌گوید داوران باید به صحبت‌های همکاران خود در راگبی گوش کنند تا بفهمند چگونه فناوری توانست ورزش آنها را بهبود بخشد، تورپین وسواس زیادی به تجزیه و تحلیل فیلم تیم‌هایی که قرار است بازی آنها را داوری کند، دارد. 

در زندگی حرفه‌ای تورپن، مقطع تلخی هم وجود دارد، زمانی که یک فروشنده مواد مخدر هویت او را جعل کرد. در سال 2015، یک رنو لاگونا در تحقیقات پلیس پیدا شد و مشخص شد که به نام او است. زمان مشخص کرد که این یک سرقت با جعل هویت او بوده است.

دیگر خبرها

  • داور عشق راگبی برای بایرن مونیخ-رئال
  • فرصت دفاع برای مصلایی‌پور؛ وقتی فقط یک نفر تعلیق شد
  • دلیل غیبت بهترین داور زن در یورو: حسودی مردان!
  • قضاوت سلطان‌زاده در گزینشی نهایی کشتی المپیک
  • دلیل محرومیت چی‌چی اوغلو از المپیک؛ آنتونیو کوتاه می‌آید؟
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک پاریس
  • حضور داور کشتی خوزستانی در آخرین گزینشی المپیک
  • تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی
  • تاریخ‌سازی در فوتبال ایتالیا؛ قضاوت یک تیم داوری زن در سری آ