Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@05:12:19 GMT

بایدن: مهاجمان به کنگره تروریست داخلی بودند

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۱۵۱۵۶

بایدن: مهاجمان به کنگره تروریست داخلی بودند

رئیس جمهور منتخب آمریکا گفت: مهاجمان به کنگره باید به عنوان اوباش، نژادپرست، تروریست داخلی و یهودستیز باید محاکمه شوند. صحنه‌های روز چهارشنبه بیشتر شبیه کشورهای دیکتاتوری بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جو بایدن در اولین نطق خود به عنوان چهل و چهارمین رئیس جمهور آمریکا، اظهار کرد: همدردی عمیق خودم را با خانواده مأمور پلیسی که هنگام انجام وظیفه کشته شد ابراز می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اعضای تیم اقتصادی کابینه خود را معرفی می‌کنم. این کابینه‌ای است تاریخی که تعداد زنان و مردان در آن برابر است، اکثریت اعضای آن رنگین پوستان هستند. اولین کابینه‌ای است که وزیر دفاع سیاه‌پوست، وزیر اقتصاد زن و یک وزیر از بومیان آمریکا دارد.

رئیس جمهور منتخب آمریکا در مورد سیاستش در مورد واکسن کرونا، گفت: رساندن سریع واکسن کرونا از کارخانه‌ها به مردم در اولویت من خواهد بود.

بایدن در مورد سیاست‌های اقتصادی خود نیز گفت: حداقل دستمزد را به ۱۵ دلار در ساعت بالا خواهم برد. هیچکس که ۴۰ ساعت در هفته کار می‌کنه نباید زیر خط فقر باشد. ما بر نجات کسب و کارهای کوچک متعلق به سیاهپوستان، لاتین تبارها و آسیایی تبارها تمرکز خواهیم کرد.

وی در مورد نظرش در قبال دونالد ترامپ، گفت: من مدتهاست که عقیده داشته‌ام دونالد ترامپ کفایت ریاست جمهوری را ندارد، اما دو هفته دیگر من رئیس جمهور خواهم بود.

رئیس جمهور منتخب آمریکا ادامه داد: تمرکز من بر سه مسئله فوری است؛ همه‌گیری ویروس، رساندن واکسن به مردم، و احیای اقتصاد. کنگره خودش می‌تواند تصمیم بگیرد چه اقدامی کند.

‏‎بایدن در پاسخ به خبرنگاران گفت که علاقه‌ای به استیضاح یا برکناری ‎ترامپ ندارد.

وی در مورد شورش روز چهارشنبه هواداران ‎ترامپ و حمله آنها به کنگره آمریکا، گفت: مهاجمان به کنگره باید به عنوان اوباش، نژادپرست، تروریست داخلی و یهودستیز باید محاکمه شوند. صحنه‌های روز چهارشنبه بیشتر شبیه کشورهای دیکتاتوری بود.

رئیس جمهور منتخب آمریکا در مورد اظهار نظر ترامپ که گفته بود در مراسم تحلیفش شرکت نخواهد کرد گفته که از این اتفاق خوشحال است.

‏بایدن درباره محاکمه احتمالی اعضای کابینه ترامپ گفت: تحقیقات گسترده‌ای انجام خواهد شد، اما من در کار قوه قضائیه دخالت نخواهم کرد.

وی در مورد حضور برنی سندرز در کابینه‌اش گفت: قصد داشتم وی را به عنوان وزیر کار معرفی کنم، اما نپذیرفت و قبول نکرد که یک کرسی سنا را رها کند.

کد خبر 467276

منبع: ایمنا

کلیدواژه: جو بایدن رییس جمهور آمریکا ایالات متحده آمریکا رئیس جمهور منتخب آمریکا کنگره آمریکا برنی سندرز شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رئیس جمهور منتخب آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۵۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر

 نتایج نظرسنجی یک موسسه معتبر آمریکایی که روز یکشنبه منتشر شده نشان داد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا کمترین میزان محوبیت یک رئیس جمهور را در ۷۰ سال اخیر دارد. بر اساس این نظرسنجی جدید، جو بایدن کمترین محبوبیت را در این مقطع از ریاست جمهوری خود در ۷۰ سال گذشته دارد که حتی از «ریچارد نیکسون» و «جیمی کارتر» روسای جمهور دهه هفتاد میلادی این کشو نیز کمتر است. این نتایج نشان داد که امکان انتخاب مجدد او در خطر است.

نظرسنجی گالوپ نشان داد که بایدن ۸۱ ساله، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به رتبه تاسف بار ۳۸.۷ درصد دست پیدا کرد. بر اساس این گزارش، با حدود ۶ ماه باقی‌مانده تا روز انتخابات، بایدن در موقعیت ضعیف‌تری قرار گرفته است.

روزنامه «نیویورک پست» در این باره نوشت، این نتایج ضربه‌ای به جو بایدن وارد کرد. شرایط جسمی و ذهنی بایدن به یکی از موضوعات جنجالی در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تبدیل شده است. نارضایتی از رئیس‌جمهور ۸۱ ساله آمریکا به ویژه در موضوعات مرتبط به وضع مرزها، مهاجرت و مواضع دولت بایدن در قبال جنگ اسرائیل علیه غزه بالاست.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد
  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم