Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان - خبرنگار «ایران»: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار همدان گفت: با هدف افزایش اشتغال و تثبیت و پایداری تولید در استان، مرکز شبانه‌روزی رسیدگی به مشکلات واحد‌های تولیدی راه‌اندازی شده است.

ظاهر پور‌مجاهد به «ایران» گفت: کارشناسان این مرکز هر روز از ساعت 8 تا 20 به‌صورت مداوم آماده ارائه مشاوره و پاسخگویی و پیگیری مشکلات واحد‌های تولیدی استان هستند و در خارج از این ساعت نیز همه تماس‌ها ثبت و رصد و مشکلات ثبت شده به مسئولان دستگاه‌های اجرایی منتقل می‌شود تا حل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: افزون بر این در وزارت صمت و سازمان صمت استان نیز سامانه‌ای برای پیگیری و رصد مشکلات واحد‌های تولیدی فعالیت دارد که واحد‌های تولیدی می‌توانند با این روش نیز پیگیر مشکلات خود باشند همچنین در کار‌گروه تسهیل و رفع موانع تولید استان نیز مشکلات واحد‌های تولیدی استان مطرح و پیگیری و رفع خواهد شد که بر این اساس تاکنون54 جلسه برگزار و 350 مصوبه داشته‌ایم. پور‌مجاهد درپاسخ به این پرسش که اگر مصوبه‌ای اجرا نشود واکنش کار‌گروه چیست؟ افزود: به‌صورت دوره‌ای هر 3 ماه یکبار مصوبه‌های این کارگروه بررسی می‌شود و اگر مدیر واحد تولیدی در مراجعه به بانک برای دریافت تسهیلات با مشکل مواجه شده باشد می‌تواند با مراجعه به دبیرخانه کارگروه که در سازمان صمت استان مستقر است مشکل خود را ثبت کند که این موضوع پیگیری و به هیأت خبرگان استان ارجاع می‌شود. این هیأت 5 نفره از سوی بانک مرکزی اختیار و حکم برای رسیدگی به مشکلات واحد‌های تولیدی براساس قانون دارد. وی تأکید کرد: پرداخت تسهیلات اشتغالزایی تا سقف 250 میلیون ‌تومان با رصد و پیگیری کمیته شهرستانی و بیش از این مبلغ نیز با رصد و پیگیری کمیته استانی مرتبط با این موضوع امکانپذیر است و طرح باید اثر‌گذاری خود را در محل نشان دهد در غیر‌این صورت دیون سیستم بانکی دین به حال خواهد شد که بر این اساس تاکنون 50 طرح در این حوزه رسیدگی و با این روش دیون به حال شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار همدان ادامه داد: حدود 85 واحد کوچک و بزرگ که در وضعیت راکد قرار داشتند با تغییر سرمایه‌گذار یا چرخه تولید و مدیریت آن احیا شده‌اند که در این حوزه پیش‌بینی ایجاد حدود 1700 شغل ایجاد شده است. نمونه آن واحد‌های فرانچ فرایز سیب زمینی، تولید لوازم بهداشتی، سیلیس و... است.


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مشکلات واحد های تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۵۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان

مسلم مخفی با اشاره به توجه جدی دولت سیزدهم به ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی، گفت: در حوزه سلامت، بهداشت و درمان به مدد زحمات و تلاش‌های انجام شده نظام مقدس جمهوری اسلامی، وضعیت کشور در منطقه و حتی در جهان از لحاظ بسیاری از شاخص‌ها بسیار مطلوب است.

او گفت: وضعیت کشور در بحث ارتقاء امید به زندگی، کاهش چشمگیر بیماری‌های واگیردار، ساخت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی قابل مقایسه با بسیاری از کشور‌های همسطح خود نیست، در منطقه هم پیشرفت‌های ایران بسیار چشمگیر است.

فرماندار همدان گفت: امسال در آستانه هفته سلامت، کلنگ‌زنی مرکز سلامت امام سجاد (ع) با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال و افتتاح مرکز جامع سلامت سلطانی نیز با ۱۱۰میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور انجام شد و ان شاءالله خدمات خوبی به مردم ارائه می‌دهند.

مخفی گفت: اطلاع رسانی در حوزه سلامت، یک امر مستمر است و صرفاً مناسبتی و در هفته سلامت نیست.

او با قدردانی از اصحاب رسانه برای اطلاع‌رسانی بسیار خوب در موضوع سلامت آب شرب همدان، گفت: اداره آب و فاضلاب، نیروی انتظامی و مرکز بهداشت نسبت به ممانعت از استفاده فاضلاب برای کشاورزی اقدام جدی و فوری داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • قدردانی از کارگران واحد‌های تولیدی و خدماتی همدان
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • حافظان قرآن به عنوان سفیران تاثیرگذار نقش آفرینی کنند
  • بررسی و رفع مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • راه‌اندازی ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • امداد خودرو جاده‌ای شبانه روزی همدان