Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از وزارت بهداشت انگلیس، تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۶۸ هزار و ۵۳ نفر به این بیماری مبتلا شده و از این تعداد یک هزار و ۳۲۵ نفر به کام مرگ رفته‌اند.

این در حالیست که یک سخنگوی سازمان بهداشت عمومی انگلیس اعلام کرد انتظار می‌رود که آمار مرگ‌ومیر در روز‌های اینده افزایش پیدا کند. دکتر ویلیام ولفر با تاکید بر ضرورت رعایت قرنطینه در سراسر کشور هشدار داد که از هر سه مبتلا به کرونا، یک نفر هیچ علائمی نداشته و ممکن است عامل سرایت این ویروس باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



برای دوازدهمین روز متولی از آغاز همه‌گیری کروناست که آمار مرگ‌و میر ناشی از این ویروس از یک هزار نفر در روز تجاوز کرده است.

شیوع گونه جهش یافته و مسری‌تر ویروس کرونا که اولین بار در منطقه کنت واقع در جنوب شرق انگلیس شناسایی شد مقام‌های این کشور را به شدت نگران کرده است.

شهردار لندن ساعاتی پیش با اعلام وضعیت اضطراری هشدار داد که مهار ویروس کرونا از کنترل خارج شده است. صادق خان با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد که اوضاع به مرحله بحرانی رسیده است. اگر اقدام فوری صورت نگیرد، ظرفیت سازمان ملی بهداشت اشباع شده و مردم بیشتری جان خود را از دست خواهند داد.

وی بار دیگر تاکید کرد که شهروندان تنها در شرایط اضطراری خانه را ترک کنند و برای عبور از این بحران از خود گذشتگی نشان دهند.

شهردار لندن بیان داشت که در حال حاضر ۷ هزار بیمار کرونایی در بیمارستان‌های شهر بستری هستند. این میزان ۳۵ درصد بیشتر از موج نخست همه گیری کروناست. به گفته صادق خان آمار تماس با سازمان خدمات آمبولانس پایتخت روزانه به ۸ هزار مکالمه رسیده که ۳۱.۲۵ درصد بیشتر از اوج روز‌های عادی است.

پروفسور "اندرو گودارد" رئیس کالج سلطنتی پزشکان انگلیس هفته گذشته هشدار داد که نوع جدید ویروس به شدت مسری و در سراسر کشور در حال گسترش است. وی عنوان کرد: "به نظر می‌رسد که ما شاهد موارد بیشتری در همه جای بریتانیا خواهیم بود و لازم است که برای چنین وضعیتی آماده باشیم".

مقام‌های دولت انگلستان تلاش می‌کنند تا با کارت واکسیناسیون گسترده کرونا التهاب عمومی داخل کشور را کنترل کنند.

عملیات تزریق واکسن کرونا از سه‌شنبه ۱۸ آذر در سراسر انگلیس آغاز شد و تاکنون بالغ بر یک میلیون و پانصد هزار نفر این واکسن را دریافت کرده‌اند. با این حال ذخیره واکسن کرونا تا دریافت محموله‌های جدید ته کشیده و تزریق واحد دوم داوطلبان با تاخیر مواجه شده است.

آژانس تنظیم مقررات محصولات دارویی و بهداشتی انگلیس امروز مجوز استفاده از واکسن آمریکایی مُدرنا در این کشور را تائید کرد. این سومین واکسن کووید-۱۹ است که با ۹۴ درصد اثر بخشی، پس از واکسن‌های فایزر بیونتک و آکسفورد مجوز استفاده در انگلیس را دریافت کرده است. با این حال است که اولین محموله این واکسن تا بهار آینده قابل دسترسی باشد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا مازوت احمد کاظمی قیام 19دی توقیف نفتکش کره ای اعلان های بین المللی آمار قربانیان کرونا کرونا در انگلیس کرونای انگلیسی آلودگی هوا مازوت احمد کاظمی قیام 19دی توقیف نفتکش کره ای اعلان های بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۵۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • ماهر در ساکت کردن منتقدان؛ کای هاورتس به رکورد الکسیس سانچز رسید
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه
  • بالاتر از فرگوسن، مورینیو و کلوپ؛ رکورد تاریخی گواردیولا در لیگ برتر انگلیس!
  • ناتینگهام فارست در نقش رئال مادرید؛ رکورد عجیب پپ گواردیولا در آمار شوت
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور