Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحریم رئیس سازمان حشد شعبی عراق از سوی آمریکا، استقبال عراق از آشتی در شورای همکاری خلیج فارس، حمله به کاروان لجستیک آمریکا در بغداد و السماوه و دیدار و گفت‌وگوی اردوغان و سعد الحریری در استانبول از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به  شروط امارات برای از سرگیری کامل روابط دیپلماتیک با قطر نیز اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تابناک، «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات از شرط و شروط کشورش برای از سر گیری روابط دیپلماتیک با قطر سخن گفت.

وی اعلام کرد: از سرگیری روابط دیپلماتیک میان ابوظبی و دوحه به صورت کامل، زمان می برد. این مسأله به نحوه تعامل قطر با ایران، ترکیه و گروه های اسلامی در آینده بستگی دارد.

این در حالی است که به تازگی، «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر در مصاحبه با فایننشال تایمز اعلام کرده است که توافق با عربستان سعودی تغییری در رابطه دوحه با ایران و ترکیه به وجود نخواهد آورد.

وی در این باره افزود: روابط دوجانبه بر اساس تصمیمات مستقل و منافع ملی قطر برقرار می‌شوند.

وزیر خارجه قطر ادامه داد: توافق با ریاض و سه کشور دیگر عربی همکاری در زمینه‌هایی چون مبارزه با تروریسم و همکاری امنیتی چند ملیتی را شامل می‌شود و به همین دلیل تاثیری بر روابط ما با هیچ کشور دیگری ندارد.

گفتنی است که مقامات قطر و عربستان در جریان نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در شهر العلا یک توافقنامه برای حل بحران قطر امضا کردند. این در حالی است که موضع گیری امارات، بحرین و مصر در راستای حمایت از این توافقنامه نیست.

تحریم رئیس سازمان حشد شعبی عراق از سوی آمریکا

وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه تحریم‌های جدیدی را علیه مسئولان گروه‌های مقاومت عراق وضع کرد.

بر اساس این گزارش، وزارت خزانه داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «فالح الفیاض» رئیس سازمان حشد شعبی را جزو فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

این اقدام وزارت خزانه داری آمریکا به بهانه‌های مرتبط با حقوق بشر صورت گرفته است.

الفیاض امروز طی سخنانی اعلام کرده بود: پاسخ ما به ترور شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، اخراج نظامیان آمریکایی است.

وی افزود: اخراج این نظامیان از عراق، یک استقلال واقعی به کشور می‌دهد.

الفیاض ادامه داد: بعد از گذشت یک سال از ترور این ۲ فرمانده شهید، شاهد پایان این جنایتکار (ترامپ) هستید.

وی گفت: همان شهروندان آمریکایی، باعث خفت و خواری این جنایتکار شده‌اند. تمام توطئه چینی‌ها برای انزوای حشد شعبی خنثی شده و به پایان رسیده است.

استقبال عراق از آشتی در شورای همکاری خلیج فارس

دولت عراق روز جمعه در نخستین واکنش از بازگشت روابط میان عربستان و قطر به حالت عادی استقبال کرد.

به گزارش شفق نیوز، وزارت خارجه عراق در بیانیه ای از تلاش های کویت در میانجی گری بین کشورهای محاصره کننده قطر و دوحه که به آشتی دو طرف منجر شد، قدردانی کرد.

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان پس از نشست شورای همکاری خلیج فارس که روز سه شنبه، پنجم ژانویه در شهر العلا عربستان برگزار شد، در نشست خبری از بازگشت کامل روابط میان کشورهای محاصره کننده و قطر خبر داد.

عربستان، امارات، بحرین و مصر در سال ۲۰۱۷ روابط خود را با قطر با اتهام حمایت این کشور از تروریسم قطع کرده و آن را به صورت زمینی، هوایی و دریایی محاصره کرده بودند.

حمله به کاروان لجستیک آمریکا در بغداد و السماوه

منابع خبری جمعه شب از حمله به یک کاروان لجستیک نظامیان آمریکایی در منطقه الیوسفیه در جنوب بغداد خبر دادند.

بر اساس این گزارش، یک کاروان لجستیکی ائتلاف آمریکا در عراق با بمب‌های کنار جاده‌ای هدف حمله قرار گرفت.

از سوی دیگر، کانال تلگرامی «صابرین نیوز» هم از حمله به یک کاروان لجستیک آمریکا در استان السماوه عراق خبر داد.

دیدار و گفت‌وگوی اردوغان و سعد الحریری در استانبول

دفتر ریاست جمهوری ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سعد الحریری نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه لبنان و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز جمعه در کاخ «وحید الدین» استانبول با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این بیانیه آمده که دو طرف در این دیدار درباره تقویت روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر کرده و همکاری در زمینه مسایل منطقه‌ای را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در ادامه بیانیه تأکید شده که دو طرف ترکیه‌ای و لبنانی در مورد راه‌های تقویت همکاری‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی نیز بحث و تبادل نظر کردند.

دفتر نخست وزیری لبنان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که الحریری در دیدار با اردوغان در خصوص «راه‌های حمایت از تلاش‌ها برای توقف فروپاشی اقتصاد و بازسازی بیروت به محض تشکیل کابینه جدید لبنان» گفت‌وگو کرد.

انفجار بزرگ بندر بیروت در چهارم آگوست گذشته به کشته شدن حدود 200  نفر و زخمی شدن بیش از 6000 نفر منجر شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا مازوت احمد کاظمی قیام 19دی توقیف نفتکش کره ای اعلان های بین المللی تحولات خاورمیانه تحولات سوریه تحولات عراق تحولات یمن ایران و آمریکا برجام اروپا روسیه چین آلودگی هوا مازوت احمد کاظمی قیام 19دی توقیف نفتکش کره ای اعلان های بین المللی کاروان لجستیک آمریکا شورای همکاری خلیج فارس روابط دیپلماتیک رئیس سازمان بیانیه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۵۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع روابط کلمبیا و رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه

رئیس جمهور کلمبیا اعلام کرد این کشور روابط دیپلماتیک خود را با اسرائیل به دلیل «داشتن یک دولت نسل کش» قطع می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، گوستاو پترو رئیس جمهور کلمبیا اعلام کرد این کشور روابط دیپلماتیک خود را با اسرائیل به دلیل «داشتن یک دولت نسل کش» قطع می‌کند.

وی طی یک سخنرانی با بیان اینکه از دوم می (13 اردیبهشت) مراودات دیپلماتیک با اسرائیل قطع می شود، تاکید کرد: اگر فلسطین بمیرد، انسانیت هم می‌میرد.

پترو در ادامه گفت که فلسطین و غزه را معادل مقاومت می داند.

نمایندگی دیپلماتیک رژیم صهیونیستی در مغرب هم تعطیل شد

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • تقدیر حماس از تصمیم کلمبیا در قطع کامل روابط با رژیم صهیونیستی
  • قطع روابط کلمبیا و رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه
  • رئیس جمهور کلمبیا: از فردا روابطمان با اسراییل را قطع می‌کنیم
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • مسقط، مهم ترین تسهیل کننده دیدارهای غیرمستقیم ایران و آمریکا / چرا عمان تمایلی به نمایش قدرت دیپلماتیک خود ندارد؟/ عمان کانال گفت و گوی غیرمستقیم میان تهران-واشنگتن را باز نگاه داشته است
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند