Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ مهدی زارع روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: شیوع کرونا منجر به کاهش تردد خودروها در خیابانها و در نتیجه کاهش آمار فوتی ها و جرحی های در این زمینه گردید.

وی تاکید کرد: این کاهش تردد هر چند منجر به پایین آمدن آمار تصادفات گردید اما خلوتی ناشی از شیوع این ویروس در معابر و خیابانها موجب شد تا برخی از رانندگان بی ملاحظه، میدان را برای تاخت و تاز و سرعت بالا خالی ببینند که همین امر منجر به وقوع سوانح و حوادث ناگواری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاهش آمار تصادفات فوتی‌ و جرحی در استان یزد

رییس پلیس راهور استان یزد در ادامه با بیان اینکه تعداد تصادفات منجر به فوت در این استان در ۹ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد کاهش دارد گفت: تعداد متوفیان سوانح رانندگی درون شهری در این مدت ۲۷ نفر بود که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۴ درصد کاهش دارد .

وی همچنین از کاهش ۲۶ درصدی تعداد تصافات منجر به جرح در همین مدت خبر داد و یادآور شد: تعداد مجروحان حوادث رانندگی هم ۲۷ درصد کاهش داشته است .

۵۵ درصد متوفیان، موتوسوار و ۳۶ درصد عابران پیاده بودند

سرهنگ زارع گفت: از متوفیان ۹ ماهه امسال در استان یزد ۳۶ درصد عابران پیاده، ۵۵ درصد موتورسواران و ۹ درصد را راننده یا سرنشین خودرو تشکیل دادند.

به گفته وی همچنین ۸۳ درصد متوفیان، ایرانی و بقیه اتباع خارجی بودند، ۸۷ درصد را مردان و ۱۳ درصد را زنان تشکیل می دهند. 

۲۶ درصد عابران متوفی، کمتر از ۱۰ سال سن داشتند

رییس پلیس راهور یزد تصریح کرد: ۳۷ درصد عابران متوفی، سن بالای ۵۰ سال داشتند و ۲۶ درصد آنها زیر ۱۰ سال بودند.

سرهنگ زارع علت فوت این دو قشر را بی توجهی خانواده ها در نگهداری از آنها اعلام کرد و افزود: افراد مسن و همچنین کودکان زیر ۱۰ سال را نباید در خیابانها به حال خود رها کرد.

۳۰ درصد موتورسواران متوفی، بین ۱۰ تا ۲۰ سال سن داشتند

وی ادامه داد: ۳۰ درصد موتورسواران متوفی بین ۲۰ تا ۳۰ سال و ۳۰ درصد هم بین ۱۰ تا ۲۰ سال داشتند که اگر با هم جمع شوند به این معناست که ۶۰ درصد متوفیان را افراد بین ۱۰ تا ۳۰ سال تشکیل می دهند.

به گفته وی ۱۴ درصد مجروحان، عابران پیاده و ۶۵ درصد موتورسواران بودند.

۶۶ درصد تصادفات جرحی و فوتی در معابر اصلی رخ داده است

سرهنگ زارع یادآور شد: ۶۶ درصد تصادفات منجر به جرح و فوت در معابر اصلی شامل خیابانها و بلوارها اتفاق افتاده است.

به گفته وی در اغلب موارد سرعت، نقش مهمی در این حوادث داشته است.

رانندگان خودروهای سواری، عامل ۷۸ درصد تصادفات 

رییس پلیس راهور یزد با بیان اینکه عامل ۷۸ درصد تصادفات فوتی و جرحی، خودروهای سواری هستند تصریح کرد: علت مقصر شناخته شدن آنها سرعت زیاد است.

وی اضافه کرد: بقیه این قصور هم سهم عابران، موتورسواران و دیگر عوامل است .

وی سرعت را عامل اساسی در وقوع حوادث رانندگی دانست و اظهار داشت: لازم است سرعت خودروها توسط سیستم های مکانیزه کنترل و گذرگاههای عابران پیاده هم ایمن سازی شود.

برچسب‌ها یزد کاهش تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد کاهش تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ یزد کاهش تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ اخبار کنکور درصد موتورسواران درصد تصادفات درصد عابران پلیس راهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۵۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل در استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ معاون عملیاتی پلیس راه کشور در همایش حمل و نقل استان با بیان اینکه ۱۴ درصد تصادفات جاده‌ای در کشور در حوزه حمل و نقل است، گفت: همه دستگاه‌ها باید همکاری‌های لازم را در راستای کاهش تصادفات در حوزه حمل و نقل داشته باشند.
سرهنگ قلی نیا با اشاره به اینکه سالانه حدود ۲۰ هزار نفر در تصادفات جاده‌ای کشور جان خود را از دست می‌دهند، افزود: باید با فرهنگ سازی و آموزش این رقم را در کشور کاهش داد.
در پایان این همایش از فعالان و دست اندرکاران حوزه حمل و نقل استان همدان تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • واژگونی تراکتور منجر به فوت کشاورز مهابادی شد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۵۰ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل در استان همدان
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۷۹ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • آخرین آمار تصادفات منجر به فوت در سال گذشته
  • شناسایی مهم ترین عامل تصادفات درون‌شهری در کردستان
  • لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم
  • خستگی و سرعت غیر مجاز دو عامل تصادفات پایتخت