Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@12:25:22 GMT

افزایش ۱۰ درصدی برداشت مرکبات از باغات استان گیلان

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۱۵۹۷۰

افزایش ۱۰ درصدی برداشت مرکبات از باغات استان گیلان

مسعود موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه فصل برداشت مرکبات از باغات استان گیلان، اظهار کرد: پیش بینی شده با توجه به شرایط موجود امسال شاهد افزایش ۱۰ درصدی میزان برداشت مرکبات در استان گیلان باشیم.

وی با بیان اینکه برداشت مرکبات از اوایل آبان آغاز و تا اوایل بهمن ماه ادامه دارد، گفت: پیش بینی شده میزان مرکبات برداشت شده برای امسال در استان گیلان به ۱۹۰ هزار تن برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی با اشاره به اینکه این میزان معادل برداشت از ۶۵ درصد باغات مرکبات استان گیلان است، گفت: ارزش ریالی مرکبات برداشت شده بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۱ هزار و ۱۴۰ هکتار باغ مرکبات در استان گیلان وجود دارد، اضافه کرد: بیشترین باغ مرکبات در شهرستان‌های رودسر، املش و لنگرود وجود دارد.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان در ادامه به فعالیت بیش از ۲۶ هزار بهره بردار در این زمینه اشاره و بیان کرد: مرکبات استان گیلان بازار پسند بوده و به استان‌های دیگر نیز ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد مرکبات استان گیلان پرتقال تامسون است، گفت: نارنگی، گریپ فروت، لیمو و بالنگ از دیگر مرکبات کشت و برداشت شده در استان گیلان است.

موسوی با بیان اینکه گیلان پنجمین استان تولیدکننده مرکبات در سطح کشوراست، ادامه داد: فرآوری مرکبات می‌تواند ارزش افزوده بیشتری را نصیب بهره برداران این محصول کند و در حال حاضر در رودسر دو واحد فرآوری وجود دارد.

کد خبر 5117186

منبع: مهر

کلیدواژه: مسعود موسوی جهاد کشاورزی گیلان مرکبات قاسم سلیمانی ویروس کرونا شیراز کرمانشاه آیت الله مصباح یزدی آمار کرونا بوشهر مجلس شورای اسلامی شهرکرد اولین سالگرد شهادت حاج قاسم گرگان آلودگی هوا خطبه های نماز جمعه عکس استانها استان گیلان برداشت مرکبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۵۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی در پارس آباد

ایسنا/اردبیل مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری پارس آباد گفت:لایحه تعیین کرایه تاکسی‌ها پس از بررسی کارشناسی و پیشنهاد هیأت مدیره، در شورای اسلامی شهر پارس آباد به تصویب رسید و ضمن تایید کمیته تطبیق فرمانداری شهرستان،‌ برچسب‌های افزایش قیمت در بین رانندگان توزیع می شود.

فرهاد عین اللهی، پنجم اردیبهشت در حاشیه بازدید از ایستگاه سطح شهر گفت: با عنایت و مساعدت اعضای محترم شورای اسلامی شهر و شهردار و در نظر گرفتن همه شرایط موجود از جمله استهلاک خودروها، افزایش هزینه‌ها، تامین معیشت رانندگان تاکسی و تسهیل در استفاده عموم شهروندان، میانگین افزایش کرایه تاکسی ۴۵ درصد در نظر گرفته شده است.

همچنین طبق مصوبه بخشداران و شهرداران تابع افزایش ۴۵ درصدی برای سواری‌های کرایه کش روستایی نیز مورد تایید و قابل اجراست.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری پارس آباد مغان گفت: نرخ کرایه تاکسی در مسیرهای مختلف به طور میانگین بین  ۴۵ درصد افزایش یافته‌است.

عین اللهی بیان کرد: برای آگاهی شهروندان از افزایش نرخ کرایه مصوب، برچسب‌ها بر روی شیشه جلو تاکسی‌ها در معرض دید شهروندان نصب می‌شود و از شهروندان خواست تا هرگونه تخلف و دریافت اضافه کرایه از نرخنامه مصوب را به شماره ۳۲۷۳۱۱۸۸و ۳۲۷۲۹۷۲۲و ۱۳۷ سازمان حمل و نقل شهرداری پارس آباد اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امسال ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان برق
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با ۱۵۰ کار فرمای متخلف
  • امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • جلوه زیبای گل محمدی در باغات اشکذر
  • پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر
  • افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی در پارس آباد