Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@12:54:15 GMT

رویدادهای خبری گلستان در هفته‌ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۱۶۰۵۴

رویدادهای خبری گلستان در هفته‌ای که گذشت

نخستین سالگرد دکتر سیاوش مقصودلو و خانواده فقیدش که در جریان سقوط هواپیمای اوکراینی جان خود را از دست دادند، باحضور  وابستگان دکتر فقید مقصودلو، تنی چند از مسوولان استان گلستان، فرمانده سپاه نینوای استان و فرماندار گرگان در امامزاده عبدالله گرگان برگزار شد.

بر اساس اعلان رسمی دستگاههای مسوول؛ هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراین با ۱۷۶ مسافر و ۹ خدمه پروازی چهارشنبه ۱۸ دی‌ ماه ۹۸ در حوالی شهر جدید پرند تهران با اصابت اشتباه سیستم پدافندی هوا فضای سپاه ناشی از خطای انسانی سقوط کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

**

رییس دانشگاه علوم پزشکی گرگان گفت که باوجود کاهش تعداد مبتلایان کرونایی بستری شده در مراکز درمانی گلستان؛ به سبب افزایش مناطق نارنجی از ۴ به ۶ شهرستان خطر شیوع ویروس برای روزهای آینده در سطح استان بیشتر شد.

**

هفته هفتم مسابقات اسبدوانی پاییزه گنبدکاووس با رقابت اسب هایی از نژادهای "ترکمن، تروبرد و دوخون" در مسافت‌های هزار و هزار و ۲۰۰ متربدون حضور تماشاگران در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

**

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ مستقر در گرگان گفت که تخصیص اعتبار ارزی برای تعریض خط ریلی گمرک اینچه برون استان گلستان صورت گرفت و منتظر اقدامات اجرایی مرتبط از سوی کشور ترکمنستان هستیم.

اتصال خط عریض ریلی ۲ کشور ایران و ترکمنستان در نقطه صفر مرزی اینچه برون استان گلستان علاوه بر افزایش مبادلات ریلی، سبب حذف هزینه های تعویض بوژی (شاسی قطار) برای دو کشور می شود.

خط ریلی اینچه برون به عنوان بخشی از کریدور شمال - جنوب می تواند بخش قابل توجهی از مبادلات ریلی کشورهای مستقل مشترک المنافع را انجام دهد.

**

عملیات اجرایی و بهره‌برداری از ۷۳۶ پروژه عمرانی دهیاری‌های گلستان با اعتبار ۳۸۰ میلیارد ریال با حضور علی قربانی معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور آغاز شد.

علی نصیبی مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان گفت: علاوه بر این۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار، از ابتدای آذرماه تاکنون نیز ۳۵۰ میلیارد ریال به حساب دهیاری های استان واریز شد تا از آن برای اجرای طرح های گوناگون استفاده شود.

**

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با حضور استاندار و برخی مسوولان استانی ، نشان ملی صنایع دستی را به پنج شهر و روستای گلستان اعطا کرد.

روستای سیاه‌رودبار علی‌آبادکتول به‌عنوان دهکده صنایع‌دستی، روستای زیارت گرگان به‌عنوان روستای ملی جاجیم‌بافی، روستای شاهکوه گرگان به‌عنوان روستای ملی سوزن‌دوزی، روستای تنگلی گنبدکاووس به‌عنوان روستای ملی سوزن‌دوزی ترکمن و علی‌آبادکتول به‌عنوان شهر ملی نواربافی‌کتول در فهرست روستاها و شهرهای ملی صنایع‌دستی قرار گرفتند.

تاکنون چهار اثر شامل میراث جهانی گنبدقابوس، جنگل‌های هیرکانی، کمانچه و دو تار گلستان به ثبت جهانی رسیده است.

**

مدیر کل امور عشایر گلستان گفت: در راستای طرح پلاک‌کوبی دام‌ها که با هدف جلوگیری از قاچاق احشام و مدیریت تامین گوشت قرمز از پارسال در سراسر کشور و نیز در حوزه عشایر شروع شد، تاکنون ۹۵ هزار راس دام سبک و سنگین عشایر بومی و کوچنده این استان پلاک کوبی شدند.

**

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان با اشاره به وابستگی ۸۰ درصدی نیروگاه‌های استان به گاز گفت که این نیروگاه‌ها با کاهش دما و افزایش مصرف شهری، برای تولید برق با مشکل تامین سوخت مواجه هستند.

علی اکبر نصیری اظهار داشت: پس از قطع گاز، نیروگاه‌ها برای تداوم تولید باید از سوخت جایگزین از جمله مازوت و گازوئیل استفاده کنند که به علت مشکلات زیست محیطی و آلودگی هوا استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه ها ممنوع شده است.

وی بیان کرد: سوخت ذخیره گازوئیل نیروگاه‌های گلستان هم به اتمام رسیده و از سوی دیگر، شرکت توزیع فرآورده های نفتی برای حفظ ایمنی و دشواری تردد تانکرهای زیاد، از انتقال این سوخت به نیروگاه ها خودداری می‌کند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان افزود: به علت سردی هوا و افزایش مصرف، شرکت گاز برای تامین سوخت منازل مجبور به قطع گاز نیروگاه‌ها و واحدهای صنعتی شده است.

**

بوته‌کاری اراضی مرتعی مناطق شمالی گنبدکاووس برای احیای این منابع خدادادی و جلوگیری از بیابانی شدن آن با غرس افزون بر یک میلیون بوته در محدوده ۲ هزار هکتار آغاز شد.

**

نشست تحلیلی و تبیینی بررسی مکتب سردار شهید قاسم سلیمانی هفته گذشته و همزمان با فرارسیدن نخستین سالروز شهادت فرمانده سپاه قدس در گرگان برگزار شد.

**

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان گفت: ارزش سرمایه سهام عدالت مردم استان که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده‌اند، حدود ۱۵۰ هزار میلیارد ریال معادل ۳۴ درصد تولید ناخالص گلستان است.

داوود طبرسا اظهار داشت: این میزان سرمایه در اختیار ۹۲۴ هزار و ۹۰۰ نفر قرار دارد که باید برای استفاده بهینه از آن در راستای توسعه اقتصادی استان گلستان برنامه‌ریزی کرد.

وی راه اندازی شرکت سرمایه گذاری گلستان را راهکار بهره گیری از این سرمایه برای شتاب بخشیدن به توسعه پایدار استان برشمرد و گفت: پیگیری برگزاری الکترونیکی انتخابات مجمع هیات مدیره این شرکت سرمایه گذاری برای روز سی‌ام دی ماه جاری در دستور کار قرار دارد.

**

مدیرکل امور عشایری گلستان گفت که به دلیل سبک زندگی، پراکندگی جمعیت، اطلاع رسانی مستمر و مراقبت و سرکشی تیم‌های بهدشتی، تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در میان عشایر کوچنده و بومی مشاهده نشده است.

رضا علیپوری اظهار داشت: فاصله زیاد چادرها و مناطق سکونتی عشایر از یکدیگر و رفت و آمد بسیار کم آنها به شهرها از دیگر عوامل موثر پیشگیری از شیوع کرونا در جامعه عشایری گلستان است.

برچسب‌ها کرونا استان گلستان پارک علم و فناوری قاسم سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا استان گلستان پارک علم و فناوری کرونا استان گلستان پارک علم و فناوری قاسم سلیمانی اخبار کنکور استان گلستان میلیارد ریال نیروگاه ها گلستان گفت صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۶۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان فاطمه اسفندیاری گفت: در استان گلستان حدود ۱۷ هزار  بیمار صعب العلاج و خاص زندگی می‌کنند که سالانه ۳ هزار نفر به آنها افزوده می‌شود.

او گفت: بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی و سرطانی در گروه بیماران خاص هستند که طبق بسته خدمتی تعرفه بیمه‌های مختلف خدمات دریافت می‌کنند.  

او در مورد پرداخت تسهیلات بانکی به بیماران صعب العلاج و خاص نیز گفت: دانشگاه علوم پزشکی گلستان بر اساس پرونده پزشکی این بیماران و با توجه به ابلاغ بودجه از سوی وزارت بهداشت، بیماران را برای دریافت تسهیلات درمانی ۵۰ میلیونی به بانک معرفی می‌کنند..

اسفندیاری افزود: این تسهیلات سال گذشته با بهره ۴ درصد و بازپرداخت ۵ ساله ارائه شد و برای امسال نیز منتظر ابلاغ بودجه تسهیلات درمان هستیم تا بیماران را به بانک‌های عامل معرفی کنیم.

او گفت:خدمات به بیماران خاص و صعب العلاج در شهرستان گرگان در بیمارستان‌های ۵ آذر، مرکز آموزشی و درمانی صیاد شیرازی  با تجهیزات کامل ارائه می‌شود.

فاطمه اسفندیاری اضافه کرد: در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دزیانی گرگان و بیمارستان کودکان طالقانی گرگان هم به این بیماران خدمات ارائه می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان
  • روستای ساسنگ در استان گلستان
  • اعزام بالگرد از فرودگاه گرگان برای پیدا کردن کودک مفقود شده در روستای یلی بدراق کلاله + فیلم
  • اعزام بالگرد از فرودگاه گرگان برای پیدا کردن کودک مفقود شده در روستای یلی بدراق کلاله
  • اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بیماران خاص و صعب العلاج
  • چند خبر از کشفیات پلیس
  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ خونِ شجاعی و الهامی از مورایس و بقیه رنگین‌تر است؟ +فیلم
  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ شجاعی و الهامی خود را بالاتر از مورایس می‌دانند؟
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • تعیین تکلیف معلمان پایه ابتدایی گلستان تا خرداد ماه