Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@09:57:45 GMT

دلیل سندرز برای استیضاح ترامپ

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۱۶۲۲۱

دلیل سندرز برای استیضاح ترامپ

به گزارش فارس، «برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت آمریکا در پیامی در توییتر به تشریح دلیل تلاش کنگره برای استیضاح ترامپ پرداخت.

وی در این پیام توییتری نوشت: «برخی مردم می پرسند چرا شما رئیس‌جمهوری را استیضاح و محکوم می‌کنید که تنها چند روز دیگر در قدرت است؟ پاسخ: سابقه دارد، باید شفاف شود که هیچ رئیس جمهوری چه الان و چه در آینده، نمی‌تواند شورشی علیه دولت آمریکا را رهبری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

اقدام ترامپ در تشویق و تحریک هواداران خود برای حمله به ساختمان کنگره این کشور، قانونگذاران آمریکایی را دوباره به فکر استیضاح وی انداخته است.

«کاترین کلارک» دستیار رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه در مصاحبه با شبکه «سی‌اِن‌اِن» گفت که رأی‌گیری برای تصویب طرح استیضاح ترامپ در نیمه هفته جاری برگزار خواهد شد.

همچنین اعضای کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا پیش‌نویس لایحه استیضاح ترامپ را به خاطر سوء استفاده از قدرت و تحریک هوادارانش برای حمله به کنگره، منتشر کردند.

در این پیش‌نویس آمده است: «رفتار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در دفترش، با جرایم و تخلفات سنگین همراه بوده که تحریک عامدانه به خشونت علیه دولت ایالات متحده از جمله آن‌ها است».

در صورتی که این طرح در مجلس نمایندگان آمریکا به‌تصویب برسد، جریان استیضاح در سنا پیگیری خواهد شد و در نهایت دوسوم نمایندگان سنا باید رئیس‌جمهور را مقصر بشناسند تا او برکنار شود.

این در حالی است که «کوین مک‌کارتی» رهبر اقلیت جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه گفت که حزب وی از استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا حمایت نمی‌کند.

منبع: الف

کلیدواژه: مجلس نمایندگان آمریکا استیضاح ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۶۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم


به گزارش تابناک؛ رویترز نوشت: جو بایدن در یک مناظره تلویزیونی گفت: من هستم، نمی دانم چه زمانی اما خوشحال می‌شوم که با او مناظره کنم.

این اظهارات واضح ترین اظهارات بایدن در مورد چشم انداز مناظره ریاست جمهوری بود. بایدن قبلاً متعهد به مناظره با ترامپ نبود و ماه گذشته گفته بود که این موضوع به رفتار رئیس جمهور سابق بستگی دارد. ترامپ که پیش از پیروزی در رقابت‌های مقدماتی جمهوری‌خواهان در ماه گذشته از مناظره با رقبای خود امتناع کرد، در هفته‌های اخیر بایدن را به چالش می‌کشد تا با او درگیر شود و به او پیشنهاد داده است که «در هر زمان و در هر مکان» با او مناظره کند.

بر اساس نظرسنجی رویترز/ایپسوس در اوایل ماه جاری، بایدن در میان رای دهندگان ثبت نام شده ۴۱ به ۳۷ درصد نسبت به ترامپ برتری دارد.

گفتنی است بایدن و ترامپ در دو مناظره تلویزیونی انتخابات ریاست جمهوری در طول مبارزات انتخاباتی ۲۰۲۰ با یکدیگر روبرو شدند.

 

شفقنا

دیگر خبرها

  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • ضرب‌الاجل به پاستور
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • اعتراض دانشجویان آکسفورد به سفر پلوسی
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند