Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال در حکمی محمد وکیلی را به عنوان سرمربی تیم نوجوانان در سال 1401 منصوب کرد. بر اساس استراتژی جدید فدراسیون، برگزار نشدن مسابقات نباید لطمه‌ای به روند پشتوانه‌سازی برای تیم ملی بزرگسالان ایجاد کند و وکیلی به عنوان سرمربی تیم نوجوانان 1401 از هم‌اکنون فعالیت خود را شروع می‌کند تا با شناسایی استعدادهای 15 تا 16 ساله، ایران را برای مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا در سال 2022 آماده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر، فدراسیون برای دفاع از عناوین قهرمانی در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان جهان، نیازمند برنامه‌ریزی بلندمدت است و این فرصت 18 ماهه برای رصد، شناسایی و غربال‌گری استعدادها و پرورش آنان ضروری است. این اتفاق با واکنش هایی همراه بود. اغلب کارشناسان و اهالی این رشته از این انتخاب متعجب شدند و برخی هک که در فدراسیون سمت دارند، به تمجید از این انتخاب پرداختند.

انتخاب محمد وکیلی به عنوان سرمربی تیم ملی نوجوانان 1401 در واقع یعنی پایان کار مسعود آرمات، سرمربی کنونی در سال 1401؛ در واقع حتی اگر آرمات در این مدت بتواند عنوان قهرمانی جهان را هم کسب کند، دیگر جایی در تیم ملی نخواهد داشت. حال سوال اینجاست که آرمات با چه انگیزه ای می خواهد خود و شاگردانش را برای حضور در مسابقات جهانی آماده کند؛، وقتی می داند در هر صورت باید جای خود را برای دور بعدی به وکیلی بدهد؟ ضمن اینکه این موضوع روی بازیکنان تیم ملی هم تاثیر مستقیم خواهد داشت و امکان دارد حرف شنوی کامل از سرمربی کنونی نداشته باشند، چراکه یقین دارند در دور بعد سمتی در تیم ملی نخواهد داشت.

در حالی که همچنان حواشی مربوط به انتخاب عسگری، رئیس صنف چلوکبایی و تالارهای قزوین به عنوان سرپرست تیم نوجوانان شفاف‌سازی نشده، رئیس فدراسیون از تعیین سرمربی جدید برای این تیم خبر داد تا یک تیم ملی در آستانه مسابقات حساس با حواشی زیادی دست و پنجه نرم کند. داورزنی با انتخاب های اخیر خود موجب انتقاد گسترده بسیاری شده و ابهامات فراوانی را در پی داشته است.

داورزنی در دوران جدید مدیریتی اش در فدراسیون والیبال از تاکتیک «بازی با کلمات» استفاده می‌کند تا بتواند راحت تر به اهدافش برسد. اعلام نام سرمربی تیم ملی پیش از برگزاری جلسه هیأت رئیسه، برگزاری جلسات فرمایشی کمیته فنی، تعیین آرمان برای تیم ملی در المپیک پیشرو و حالا هم انتخاب سرمربی تیم ملی نوجوانان 1401 که همگی تنها برای برعکس جلوه دادن اتفاقات حاکم در فدراسیون است.

رئیس فدراسیون فردی را برای هدایت تیم ملی نوجوانان 1401 انتخاب کرد که در ماه های گذشته با حواشی زیادی از سمت خود کنار رفت. به گواه بسیاری از اهالی والیبال، وکیلی کار با بازیکنان رده های پایه را به خوبی بلد است اما داورزنی معتقد بود که رفتار مناسبی با بازیکنان ندارد. حالا سوال اینجاست که اگر وکیلی کار با رده های سنی را بلد نیست، پس چطور دوباره به جایگاه خود بازگشت و در یک رده حساس تر، قرار است به کار خود ادامه دهد؟

با اتفاقاتی که در والیبال پایه در حال رخ دادن است، به نظر می رسد باید منتظر سوختن یک نسل از بازیکنان باشیم؛ همان نسلی که وکیلی در تلاش است تا جای خالی آن را پر کند. در کدام رشته ورزشی سرمربی دو سال آینده یک تیم، پیشاپیش حکم گرفته است؟ داورزنی دلایلی را برای این انتخاب مطرح کرد که البته شفاف سازی خاصی هم در آن صورت نگرفت و این انتخاب عجیب‌تر، حیرت‌آورتر و غیرمنطقی‌تر جلوه داده شد.

رئیس فدراسیون درحالی انتخاب او را برای سال‌های آتی و پروژه‌های استعدادیابی می‌داند که عمر ریاست وی رو به اتمام است و به نظر می رسد شرایط حضور در انتخابات بعدی را نخواهد داشت. او مدعی‌ست که آرمات را برای مسابقات آسیایی 1400 انتخاب کرده و وکیلی برای ساخت یک تیم جدید از سال 1401 منصوب شده؛ غافل از این‌که مسابقات قاره‌ای زیر 17 سال تنها در اروپا برگزار می‌شود و معلوم هم نیست که این انتخاب عجیب به مذاق رئیس جدید خوش بیاید یا خیر.

رئیس فدراسیون در توجیه انتخاب بحث‌برانگیز خود دلایلی دارد و می گوید: تیم نوجوانانی که سال آینده میزبان مسابقات قهرمانی جهان است، در سال جاری هیچ مسابقه آسیایی را انجام نداده. از آنجایی که هیچ رویداد آسیایی رخ نداد، ما باید تیم اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان را از دلِ مسابقات قهرمانی کشور، باشگاه‌های نوجوانان و مسابقات دانش آموزی انتخاب کنیم. آرمات باید تیم را انتخاب و برای مسابقات 1400 آماده کند.

وی ادامه می دهد که هدف‌گذاری ما بلندمدت است و در واقع باید بازیکنانی برای المپیک 2024 پاریس آماده کنیم. یکی از سیاست‌های کلان فدراسیون، پوست اندازی تیم ملی از المپیک تا المپیک است و ما باید از امروز استارت کار را بزنیم. به همین دلیل مأموریتی به وکیلی داده‌ایم تا کارش را آغاز کند و استعدادهای والیبال را از اقصی نقاط کشور شناسایی کند. کار آرمات نیز پس از مسابقات جهانی 1400 تمام است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: والیبال فدراسیون والیبال تیم های ملی پایه والیبال ناکامی والیبال مسابقات قهرمانی رئیس فدراسیون تیم نوجوانان نوجوانان 1401 سرمربی تیم تیم ملی یک تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۶۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات جنجالی ویسی دردسرساز شد

 سرمربی فولاد خوزستان به دلیل اظهارات خود بعد از دیدار با آلومینیوم اراک، باید در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پاسخگو باشد.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، عبدالله ویسی سرمربی تیم فولاد به دلیل نقض ماده 71 مقررات انضباطی پس از بازی با تیم آلومینیوم اراک، به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال دعوت شد.

به گزارش تسنیم، تیم فوتبال فولاد خوزستان روز چهارشنبه در چارچوب هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر فوتبال میهمان آلومینیوم اراک بود که این مسابقه به تساوی یک - یک انجامید.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ویسی: اگر فدراسیون عرضه ندارد، شورای امنیت ملی وسط بیاید!

دیگر خبرها

  • زلاتان مربی بعدی میلان را انتخاب کرد
  • انتقاد تند ستاره سابق از مدیران بایرن: شما چه‌کاره هستید!
  • انتخاب سرپرست جدید برای استقلال و دیدار سرمربی با جانشین خطیر
  • موافقت کریستیانو رونالدو با رودیگر؛ 5 بازیکن برتر تاریخ رئال مادرید! / عکس
  • سرمربی النصر: تاریخ فینال جام حذفی مهم نیست، ما برای قهرمانی آماده‌ایم
  • سرمربی فولاد به کمیته انضباطی دعوت شد
  • اظهارات جنجالی ویسی دردسرساز شد
  • ویسی به کمیته انضباطی فراخوانده شد
  • انتخاب صدیقه خادم به عنوان نایب رئیس بانوان فدراسیون کبدی
  • داوری: دلیل قطع همکاری با دمیر محرمانه است/زمان معرفی سرمربی جدید